• Anonym (Lis)

Bli gravid CD10?

Ja när jag var yngre hade jag sex på cd 8 och blev gravid, ca 29-30 dagar i cykeln då, vet inte när jag brukade ha ägglossning då men gissningsvis borde den ha varit runt den 15e normalt, så kanske att den var tidig just den månaden iom att spermierna oftast klarar sig ca 5 dar.

(Nu med cykel på 26 dar hade jag sex cd11, ÄL cd12 och blev gravid.)

Så det är absolut möjligt att bli gravid cd10, men det beror ju på när din ÄL ligger och hur länge spermierna klarar sig. Har du ÄL cd13 så behöver spermierna klara sig 3 dygn vilket inte är omöjligt, är ÄL cd 15 så är risken större att det inte lyckades denna gången. Om du har 29 dagars cykel är sannolikheten stor att ÄL är cd15.

• Anonym (Lis)
    Blomkatt skrev 2023-10-31 08:52:32 följande:
    Hmm ja svårt att veta. Jag får hoppas på att det går som det gjorde för dig :)
    Ett tips för att du ska få koll på ÄL är att du tempar, dvs mäter din kroppstemperatur så fort du vaknar varje morgon. När ÄL skett stiger den ca 0,4 grader. Så man måste tempa varje dag för att få koll, men gör man det några månader så lär man känn a sin cykel bra.
    Likaså känna igen flytningarna, läs på lite om tempning och fertila flytningar. 😊
  • Anonym (Lis)
    Blomkatt skrev 2023-11-13 10:00:29 följande:

Testade negativt igår med RFSUs testa tidigt på CD 22 :(

Trist. Finns väl fortfarande en liten chans, men förmodligen blev det inget denna gången då.
Svar på tråden Bli gravid CD10?