Rädd och gravid
Jag har blivit gravid vid första "slarvet". Jag och min man slarvade för en månad sen och hade sex när det var en röd dag (natural cycles).
Jag är 37 år och har aldrig tidigare varit gravid ej heller viljat bli. Jag och min man har varit överens om att vi absolut inte vill ha barn. Vi älskar vårt liv som det är idag. Innan natural cycles så åt jag p-piller i alla år. Min man har dessutom bara en testikel. Och med tanke på vår ålder så trodde vi risken var minimal..... För man har ju blivit så uppskrämd av den där himla "klockan som tickar fortare ju äldre man blir".
Men sen kom aldrig mensen... Och nu har jag testat med sticka för tredje gången. Och jo, jag är definitivt gravid. Och har panik...känns hemskt att göra abort. Typ som att jag inte är berättigad när jag är så här gammal. Jag borde säkert vara glad. Men jag är chockad och skärrad.
Jag har aldrig velat bli mamma. Jag älskar mitt liv. Vårt liv. Alla våra resor. Alla våra projekt!
Är det någon som har tips på hur man ska tänka/göra eller som har upplevt nåt liknande? ❤️