Rädd och gravid
Jag har blivit gravid vid första "slarvet". Jag och min man slarvade för en månad sen och hade sex när det var en röd dag (natural cycles).
Jag har blivit gravid vid första "slarvet". Jag och min man slarvade för en månad sen och hade sex när det var en röd dag (natural cycles).
Vad är din fråga? Vad du som göra som gravid när du/ni inte vill ha barn?
I din situation skulle jag gjort abort.
Ja, min fråga var nog otydlig. Får be om ursäkt. Allt är så rörigt i huvudet. Jag vet inte hur jag ska tänka. Egentligen vill jag nog tänka att jag önskar att jag verkligen ville behålla barnet. Men jag finner inte några bra argument till det.
Jag undrar nog egentligen om någon varit i min situation?. Alltså inte har velat ha barn i alla år, och sen råkat bli gravid när man är över 35 och behållt det trots att man inte riktigt velat.
Ja, min fråga var nog otydlig. Får be om ursäkt. Allt är så rörigt i huvudet. Jag vet inte hur jag ska tänka. Egentligen vill jag nog tänka att jag önskar att jag verkligen ville behålla barnet. Men jag finner inte några bra argument till det.
Jag undrar nog egentligen om någon varit i min situation?. Alltså inte har velat ha barn i alla år, och sen råkat bli gravid när man är över 35 och behållt det trots att man inte riktigt velat.
Ta hjälp av ngn utomstående som hjälper dig sortera dina tankar. Om möjligt någon professionell. Gör inget förhastat för eller emot.
Kära du! Förstår att det är många tankar och känslor just nu. Jag är 38 år och fick mitt första barn i våras. Nu var det ett efterlängtat barn, men visst kunde jag undra över hur livet skulle bli. Har också uppskattat resorna och friheten och levt länge utan barn. Men det jag inser nu är att livet blir så mycket djupare och rikare med ett barn. Det blir annorlunda, ja, men absolut bättre. Ser fram emot alla utflykter som vi kommer fortsätta att göra, nu tillsammans med vår son. Tänk vad mycket vi har att visa honom! Den kärlek man upplever till ett barn och den kärlek man får från sitt barn går inte att jämföra med livet vi hade tidigare. Innan var jag orolig för den trötthet som småbarnsföräldrar visar och pratar om. Uppskattade ju sovmorgnar och lugna helger. Men vet du, även det går över förväntan! Som mamma klarar man hur mycket som helst. Fortsätt uppskatta livet med resor, projekt och allt vad du önskar. Ett barn blir inget hinder, bara en gåva som är ovärderlig. Många kramar