Ett hjärta fyllt med kärlek
Tycker jag att det är på sin plats att ifrågasätta vilken människosyn som speglas här. Ingen verkar kunna sätta sig in i en relation som inte är sexuell. Att kunna fara förälskad i en annan människa och ha en relation med denna utan att ha sex.
Vi kan säga att ja, min älskare var sexuellt otrogen med mig ett fåtal gånger innan vi bestämde att vi skulle avstå från varandra. det är snart 30 år sedan. Om han har berättat för sin fru eller ej har jag ingen aning om eftersom jag inte frågat.
Jag har aldrig varit sexuellt otrogen mot mot man men ja, jag älskar min älskare.
Det positiva är att jag har mött en människa som gett mig så ofantligt mycket och fyller mitt hjärta med kärlek varja gång vi pratar med varandra eller de få gånger vi ses. Många ser en en sådan relation så som otrohet, Det gör garanterat inte min man.
Det är mycket lättare att fördöma människor än att älska dem, åtminstonde gäller detta här.
Anledningen till att jag inte vill berätta det här för min man är att jag känner att detta tillhör min privata sfär. Min man har syskon som han har nära kontakter med, jag har inga syskon och mina föräldrar är sedan länge döda. Jag ställer inga krav på min man att han ska redovisa sina kontakter med syskon vänner eller arbetskamrater, varför ska jag redovisa mina. Har några väninnor men ingen som står mig speciellt nära.
Vad är det att vara trogen förresten? Får man ha känslor för någon annan? Som alla vet kan man inte styra sina känslor. Hur bär man sig åt för att sluta älska någon?
Det vore väldigt intressant att höra av er om ni kan berätta vad det är att vara trogen ?
I det här fallet har otrohet varit positivt i mitt liv.