Ett hjärta fyllt med kärlek
Anonym (varför är ni inte tillsammans då?) skrev 2023-10-26 20:09:19 följande:
Ja men då så då har ni ju pratat om att separera och då kanske det inte kommer som en chock men för andra som älskar och litar på sin partner så är det ju inte ovanligt att den bedragna blir förkrossad men om ni mer är vänner och pratat om separation kanske inte din partner blir så ledsen, däremot tappar nog de flesta tilliten, även om man inte älskar varandra längre men ändå är vänner så vill man ju lite på sin partner.Man litar väl på sina vänner och det är ju en ändå en person man tycker om.
Men du tror inte att din man kommer att bli ledsen eller känna sin lurad och tappa förtroendet för dig?
Det brukar de flesta känna.
Men du tror inte att han skulle känna så men om han gjorde det skulle du ändå inte känna något över att han kanske skulle bli ledsen och känna sig bedragen?
Hur känner du för hans reaktion? skulle du bry dig om hans känslor eller bara tänka asch så är det bara.
Jag skulle inte bli förvånad om min man inte varit trogen någon /några gånger under alla dessa år men det har inte skadat mig på något sätt och vis. Kanske är det något som hållit vårt samliv vi liv. Vad vet jag men vi har faktiskt varit väldigt noga med att att ta hand om och bekräfta varandra.
Den där orealistiska drömmen om att älska varandra livet ut är för de flesta ouppnåelig men att leva tillsammans i 30 år utan större kriser eller problem är gott nog tycker jag.