Inlägg från: Anonym (All i need is lowe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (All i need is lowe)

Ett hjärta fyllt med kärlek

Anonym (varför är ni inte tillsammans då?) skrev 2023-10-26 20:09:19 följande:
    Ja men då så då har ni ju pratat om att separera och då kanske det inte kommer som en chock men för andra som älskar och litar på sin partner  så är det ju inte ovanligt att den bedragna blir förkrossad men om ni mer är vänner och pratat om separation kanske inte din partner blir så ledsen, däremot tappar nog de flesta tilliten, även om man inte älskar varandra längre men ändå är vänner så vill man ju lite på sin partner.
    Man litar väl på sina vänner och det är ju en ändå en person man tycker om.
    Men du tror inte att din man kommer att bli ledsen eller känna sin lurad och tappa förtroendet för dig?
    Det brukar de flesta känna. 
    Men du tror inte att han skulle känna så men om han gjorde det skulle du ändå inte känna något över att han kanske skulle bli ledsen och känna sig bedragen?
    Hur känner du för hans reaktion? skulle du bry dig om hans känslor eller bara tänka asch så är det bara.
    Jag ser inte en separation efter 20-30år som ett misslyckande utan tvärtom känns det som något närmast naturligt. Vi kommer nog alltid att vara nära vänner som de flesta som skiljer sig i vår ålder är.  Vi litar självklart på varandra. vi litar på att vi alltid gör vårt bästa för varandra. Det har vi nog alltid gjort.  Vi vill varandra väl helt enkelt och där kommer nog det här med tanken på separation in.

Jag skulle inte bli förvånad om min man inte varit trogen någon /några gånger under alla dessa år men det har inte skadat mig på något sätt och vis. Kanske är det något som hållit vårt samliv vi liv. Vad vet jag men vi har faktiskt varit väldigt noga med att att ta hand om och bekräfta varandra. 

Den där orealistiska drömmen om att älska varandra livet ut är för de flesta ouppnåelig men att leva tillsammans i 30 år utan större kriser eller problem är gott nog tycker jag.
    Anonym (varför är ni inte tillsammans då?) skrev 2023-10-26 20:16:39 följande:
    För att det är väldigt vanligt just när det gäller föräldrar, man kanske inte bryr sig så mycket om andra som är otrogna men just när det gäller föräldrar är det vanligt att barnen tar illa upp. det är vanligt att även vuxna barn känner sig lurade och tar parti för den bedragna och lägger skuld på den som var otrogen och blir besvikna på föräldern som var otrogen just för att den sårade och lurade den andra föräldern.
    Du tror att dina barn skulle tycka att det var spännande istället? 
    Om dom inte skulle göra det då utan faktiskt anse att du behandlat deras pappa respektlöst? 
    Det är ovanligt att barn tycker att det är spännande att den ena föräldern har varit otrogen mot den andra föräldern.
    Du utgår från att min man alltid varit trogen. Det skulle förvåna mig storligt om min man varit trogen i 30 år. Jag vet ju inte, har aldrig funderat över det, men troligen har han inte varit trogen, är ganska flörtig av sig. Men som sagt jag vet inte och är inte intresserad av att veta heller. 

Om vi separerar så är det garanterat inte på grund av otrohet utan för att vi vill börja på nytt, leva singelliv medan vi ännu kan
    Anonym (varför är ni inte tillsammans då?) skrev 2023-10-26 21:02:01 följande:
    Nej det är inte konstigt att kärleken tar slut efter 30 år så är det ju för många och man behöver inte tro att det ska hålla livet ut, det är nog inte många som tror att det måste.
    Man kan absolut vara goda vänner om man skiljer sig efter många år det är det en del som är och man har ju barn ihop osv.
    Men den gången det inte brukar bli så är just vid otrohet efter som det just då är tilliten som förbrukas, man är lurad och förd bakom ljuset.
    Ingen vill känna sig lurad och förtroende försvinner ofta på samma sätt som man inte heller vill bli förd bakom ljuset av vänner, man vill ärlighet även ifrån vänner.

När jag läser det du skriver så verkar er kärlek så gott som slut och för dig verkar det ju inte betyda så mycket om ni lever kvar i hop eller separerar och då är det klart att dina känslor inte är starka runt ert förhållande.
    Det kanske han har eller så har han som dig inte så mycket känslor kvar runt erat förhållande men så kanske inte andra känner.  

Nej du kan ju inte veta om din man varit otrogen eller ej men det är ju också skillnad på en enstaka otrohet och någon man har starka känslor för och har ett förhållande med i många år bakom ryggen en.

Men vem vet kanske det är så att din man inte kommer att bry sig så mycket om att du har haft ett förhållande er kärlek är slut och han bara kommer att acceptera det och inte ha åsikter om det sen då får ni avgöra om ni stannar vid det eller också om han tycker att det är ok att ni fortsätter som vänner eller så blir det inte så och han kommer att tappa respekten och tilliten till dig det vet man ju inte innan folk reagerar inte alltid som trott.
    Men frågan är fortfarande vad du skulle känna om din man blev sårad och kände sig lurad, hur skulle du känna inför hans känslor?
    Jag skulle bli mycket förvånad om ha skulle reagera så som du tror med att bli lessen eller känna sig sviken. Du menar att vi inte verkar känna kärlek till varandra. Det är nog rätt att säga att vi inte längre känner romantisk kärlek men vänskaps kärleken är fortfarande stark, Vi är bästa vänner och har en lång historia ihop med både sorg och glädje.   

Vi har faktiskt sagt till varandra att vi skulle unna varandra att börja om som singel, bo själva, göra vad vi vill utan att ta hänsyn till andra osv. 

Vi nämnde detta till våra barn i somras när vi sa att vi funderade på att sälja huset. De tyckte att vi skulle skaffa ett radhus men vi sa varför inte köpa 2 tvåor. Alla skrattade men när vi sa att det faktiskt är en allvarlig tanke och att vi tyckte att vi gjort oss förtjänta av lite frihet på äldre dar så håll de med. 

Vi är inte lastgamla, men tiden går och att sitta i ett radhus och invänta ålderdomen tillsammans, är inte något vi ser fram emot.
    Anonym (Skeptisk) skrev 2023-10-26 21:33:00 följande:
    Håller med. Inte konstigt att kärleken tar slut efter 30 år om man en stor del av de åren knullat någon annan. Skulle man ha tagit hand om sin egen relation så  htkunnat vara bättre.
    Du tror alltså inte att vi kunnat ha en bra relation de här 30 åren. Det får stå för dig. I mina, min mans och våra barns ögon har vi haft det väldigt bra, Om du läser svaren till andra så inser du nog att dina förutfattade meningar kommer på skam.

Den romantiska kärleken tar för det mesta slut långt tidigare än efter 30 år men vi har en väldigt stark vänskaps kärlek för varandra. Vi respekterar varandra och vill varandra bara väl. Vi har tagit hand om vår relation så den hållit i 30 år.  Jag kan faktiskt inte se att vi har kunnat ha en bättre relation.

Det kanske förvånar dig men den respekt vi har för varandra gör att det här med trohet inte är någon stor sak. Jag skulle bli väldigt förvånad om min man varit trogen de här 30 åren, Det är inget vi pratar om och kommer säkert inte heller att prata om. 
    Anonym (?) skrev 2023-10-26 22:17:21 följande:
    Förlåt mig men det här blir ju väldigt konstigt.. Du skriver att det finns nog om negativitet kring otrohet och vill prata om det positiva med det. Det du skriver verkar ju väldigt trevlig för dig och din älskar. Men din partner och din älskare partner då? Ser dem lika positivt på det? Det är ju bara extremt egoistisk av dig att se dina lögner som något fint. Att du inte ser problemet i det du skriver är ytterst märkligt. 
    Om du menar att du inte ljuger för din partner utan bara undanhåller, gå och berätta allt för hen då! 
    Så kan ni dela denna fina, positiva upplevelse 🙂 
    Jag kan självklart bara skriva utifrån mig själv och mitt förhållande. Men tänk tanken att nu träffade jag och min älskare varandra några år försent. Hade vi träffats några år tidigare så hade det säker varit vi. 
    Vi hade några alternativ .Att han skulle skilja sig från en kvinna han tyckte väldigt mycket om och de hade två små barn, Frun hade då ingen utbildning utan var hemma med barnen. Hennes värld skulle krossas totalt. Det ville ingen av oss men vi ville ändå inte helt avstå från varandra.''

Efter något år träffade jag min man och tänkte att nu var det väl ändå dags att avsluta med min älskare, vi försökte men det gick helt enkelt inte.vi är mycket bättre människor när vi har varandra,  Hans äktenskap verkar ha fungerat lika bra som mitt, vad jag vet, 

Ska inte säga att vi både ätit kakan och haft den kvar, för i ärlighetens namn har vi ju avstått från ett liv tillsammans. Vi träffas väldigt sällan men vi bibehåller kontakt en med varandra, Han är min livboj någon jag alltid kan tala med. Har inga syskon så på något sätt fyller han en storebrors plats för mig också.

Han älskar nog sin hustru som jag älskar min man men vi älskar varandra också.

Min älskare har verkligen varit en positiv upplevelse i mitt liv.  Huruvida det är egoistiskt eller ej att avstå från ett liv med min älskare kan jag inte avgöra, Men vi har inte haft för avsikt att skada någon utan vi har alltid velat att bådas familjer ska ha det bra.
    Anonym (Skeptisk) skrev 2023-10-26 22:05:07 följande:
    Det sa jag inte men det hade förbättrat chanserna till en relation som var något annat än kompisar som delar rum om du inte hade legat med någon annan och om du hade lagt samma romantiska energi på din egen relation. Mina "förutfattade meningar" utgår delvis på vad man vet om hur relationer fungerar, delvis på hur du beskriver den "relation" du har nu. Ni är rumskompisar, inget annat.

Respekt....? Det ska komma från dig?! Om det inte är en så stor grej så tala om för din man vad du hållit på med.
    Trodde att du skulle kunna hålla dig från fördömanden men icke, 
    Känns det bättre nu när du fått häva ur dig ?

Tala inte om respekt, dat du skriver här visar hur stor respekt du har för andra människor
    Anonym (?) skrev 2023-10-27 07:19:28 följande:
    Du vill att din familj ska ha det bra men ändå knullar du en annan man bakom ryggen på din egna? I flera år dessutom! 

Ert beteende är extremt respektlöst. Hade det kommit fram att min man gjort så mot mig hade jag gått sönder totalt. Kan inte ens föreställa mig den smärtan det hade orsakat. 

Fy för såna som dig. 
    Hallo!!  Har jag sagt att vi knullar?
    Här haglar det av förutfattade meningar.  Är det så svårt att lyssna/läsa vad jag skriver. Har aldrig skrivit att vi har ett sexuellt förhållande.
    Anonym (Garbage) skrev 2023-10-27 07:35:17 följande:
    De lägst ställda människor som finns, inte värda ett skit i mina ögon.
    Ja, du är en kärleksfull människa.  En gåva till dina medmänniskor
    Anonym (Garbage) skrev 2023-10-27 06:41:11 följande:
    Någon som är otrogen och fortfarande är det, kan aldrig få någon respekt. De har inte ens rätten att nämna ordet respekt
    Ja du kan verkligen fördöma människor och är säkert stolt över detta
    Anonym (Skeptisk) skrev 2023-10-27 03:07:59 följande:
    Absolut inte. Otrohet är bland det värsta man kan göra mot en annan person, inom lagens gränser. Uruselt. Du får hitta på vilka lögner du vill men det ni gör är fel, och det vet du också.

Nej, det var DU som babblade om respekt. Skrattretande. Berätta för din partner, jag är nyfiken på att veta om han håller med dig.
    Det skulle inte alls vara svårt att berätta för min partner. Men varför skulle jag göra det. Min man skulle säkert inte ens se det som otrohet när vi inte har en sexuell relation
Svar på tråden Ett hjärta fyllt med kärlek