Inlägg från: Anonym (Hm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hm)

Orimligt ledsen över hamster som gått bort?

Vet du. Jag är också en vuxen kvinna som grät floder när min dotters hamster dog. Det sorgligt oavsett hur små de är. Min dotters hamster hade, precis som din, varit sjuk ett tag. Det var då jag som behövde ta hand om henne. Det var också jag dom fick ta det tunga beslutet att hjälpa Henne över (hos veterinären) när det inte fanns någon återvändo. 

Dom är små, men visst har dom personlighet. De blir små vänner som man minns som vilka andra husdjur som helst. Jag beklagar att du behöver gå igenom det. Man får vara vuxen och ledsen när ett litet, även de minsta, liv har släkts. 

Gråt ordentligt istället för att hålla det inne. Tillåt dig att känna! Det kommer såklart bli lättare. Jag satt hos veterinären med den lilla i en liten filt och grät två timmar innan jag förmådde mig att åka hem. Grät hela vägen i bilen också och tillsammans med dottern sen. 

Du ska se att det blir lättare. Allt gott till dig! 

• Anonym (Hm)

Och jag tänker såhär. 

I en värld som har blivit alldeles för hård och kall är det fint att fortfarande vara den som, inom citationstecken, gråter över en hamster. Jag är hellre den personen alla dagar i veckan. 

Svar på tråden Orimligt ledsen över hamster som gått bort?