Orimligt ledsen över hamster som gått bort?
Hej!
jag är en vuxen kvinna som tagit mig an ett par omplaceringshamstrar. Igår dog en av dom och jag är helt förkrossad. Han har varit sjuk ett tag så vi har vårdat honom hemma dagligen så antagligen därför jag blivit så fäst vid den lilla krabaten.
Han hade en enormt stor personlighet för att vara så liten samt att jag tyckt så synd om honom som råkat ut för så mycket olika sjukdomar.
Men nu undrar jag vad fan jag ska ta mig till, jag kan inte gå en timme utan att gråta, har konstant ångest över att jag kunde gjort mer(får alltid den känslan när någon gått bort). Gått så långt att jag känner att jag vill dö på grund av att detta fått mig må så dåligt, tänker bara att detta kommer hända med alla förr eller senare så ingen idé att fortsätta leva.
Som tidigare nämnt är jag en VUXEN kvinna som känner såhär? Alltså sån sorg som känns FYSISKT. Har ni några tips på vad jag kan göra för att må bättre? Kan liksom inte sitta och lipa på jobbet för vet att det inte är accepterat av samhället att man som vuxen blir så ledsen över en hamster(även om det för mig inte bara var en hamster utan en familjemedlem).
Styrkekramar till er andra som också går igenom jobbiga saker just nu.
Vila i frid min älskade lilla hamsterkille