Inlägg från: Anonym (Vad ingår i den definition av stöta?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vad ingår i den definition av stöta?)

Kvinna, tycker du att män på jobbet ska stöta på

Hur menar du TS när säger stöter, vad ingår i det?
    Är inte säker på att du menar samma sak som andra gör, alla kan tolka stöta olika vad menar du. Vad anser du är att stöta på någon?
    Vad ingick i din stöt och vad hade skett innan du stötte på henne i ert samspel?

Anonym (Barrikad) skrev 2023-10-24 12:39:26 följande:
    Jag frågade dom om de ville ses nån dag, hitta på nåt, fika t ex. Eller bio.
    Jag förstår, men vad fick dig att tro att dom var intresserade mer än att dom var allmänt trevliga som man är med kollegor?
    Inga illa ment utan mer vad dom utstrålade som gjorde att du trodde att dom var intresserade av dig på annat sätt än kollega?
    Eller chansade du bara utan att veta eller tro att dom var intresserade?
    Det är nog många som inte vågar göra så.
    Inte på arbetstid i alla fall utan då mer om det är jobbfest, AW eller liknande och man kommer varandra nära och flirtandet bollad fram och tillbaka.
    Då blir det ett givande och tagande.
    Men sen kan man givetvis bara chansa och fråga även om man inte märkt något större intresse.
    Men ibland kan det ju bli jobbigt efter ett nej när man ska jobba ihop efter det.
    det är väl därför många gör det efter arbetstid just på AW eller fest, då kan skylla lite på situationen och alkohol. Man kan skoja bort det lite.
    Hur blev det för dig, lite pinsamt ett tag eller ändrad stämning eller var allt som vanligt efter åt?
    Anonym (Barrikad) skrev 2023-10-24 15:01:32 följande:
    Jag chansade med de flesta, för jag var attraherad av dom och ville ligga.
    Ok men hur blev det efteråt då?
    Blev det konstig stämning eller som vanligt?
    Hur betedde dom sig mot dig efter att du stött på dom?
    Om du chansade, trodde du på ett ja eller hade du ingen aning om hur dom skulle svara? 
    Vad sa dom till dig och på vilket sätt var dom?
    Hur kände du själv efteråt, bara tråkigt eller lite pinsamt eller vad? eller bara det var värt ett försök?
    Anonym (Man) skrev 2023-10-24 17:12:04 följande:

Det är generellt lättare för en kvinna att ragga och få acceptans för det. Det beror på att män inte tar illa upp eller blir kränkta i samma utsträckning. 

Jag upplever inte att kvinnor tar illa upp eller blir kränkta av män som stöter i allmänhet i alla fall inte dom kvinnor jag umgås med.
    Det bara på typ krogen eller fester när fulla män kan bli sliskiga och närgångna (alltså av vissa män inte alla) och säga oförskämda saker. Inte av män på jobbet eller andra ställen som man umgås "normalt" på. ( om det som sagt inte då är fest mm) 
    Men jag tycker män också säger till när dom inte vill att fulla kvinnor kommer och raggar eller klänger på dom om dom inte är intresserade av kvinnan.
    Dvs när folk inte tar ett nej och fortsätter. 
Svar på tråden Kvinna, tycker du att män på jobbet ska stöta på