• Anonym (Barrikad)

Kvinna, tycker du att män på jobbet ska stöta på

er, eller tycker du det är bättre att ni kvinnor stöter på männen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinna, tycker du att män på jobbet ska stöta på
  • Anonym (Anonym2)

Jag tycker att unga snygga tjejer ska stöta på mig som meddelålderMan. Men det gör dom ju tyvärr inte, dumt av dom eller hur?

Vad tycker du själv på din fråga?

• Anonym (Barrikad)
    Anonym (Anonym2) skrev 2023-10-24 10:49:29 följande:

Jag tycker att unga snygga tjejer ska stöta på mig som meddelålderMan. Men det gör dom ju tyvärr inte, dumt av dom eller hur?

Vad tycker du själv på din fråga?

Jag är man men kan svara då. Jag har stött på flera kvinnor på jobbet, senast var för några år sen då jag var förölskad i en yngre tjej. Jag kommer aldrig mer stöta på en kvinna på jobbet. Jag tycker det är bättre att kvinnor gör det.
  • Anonym (Korvspad)

Nej, män ska låta kvinnor på jobbet vara ifred. Vi är där för att jobba, inget annat. Om någon ska stöta på någon så är det kvinnan som ska stöta. Särskilt om hon är mycket yngre!

• Anonym (P)

Det är väl bara på typ sommarjobb med massor av ungdomar som man inte riktigt kan förvänta sig att de anställda inte ska ragga på arbetsplatsen. 

Alla vuxna är förvisso inte så mogna som man önskar, men det betyder inte att det de gör är rätt.

• Anonym (Suck)

Jag tycker att alla ska lära sig att läsa av situationen och det logiska i situationen bättre. Det finns kollegor man har kemi och flört med och de som totalt missuppfattar vänskap som attraktion.

jag har inget emot att de där man känner kemi med flörtar, men de andra där man bara är normalt trevlig blir efterhängsna ÄR jobbigt.

• OlleSQ

Man bajsar inte där man äter.

Så på jobbet stöter man inte på sina arbetskamrater. Punkt.

• OlleSQ
    Anonym (Korvspad) skrev 2023-10-24 11:03:43 följande:

Nej, män ska låta kvinnor på jobbet vara ifred. Vi är där för att jobba, inget annat. Om någon ska stöta på någon så är det kvinnan som ska stöta. Särskilt om hon är mycket yngre!

Är man då en äldre man så visar man tydligt att det inte är ok givetvis utan att göra det pinsamt för henne.
  • Anonym (Vad ingår i den definition av stöta?)

Hur menar du TS när säger stöter, vad ingår i det?
    Är inte säker på att du menar samma sak som andra gör, alla kan tolka stöta olika vad menar du. Vad anser du är att stöta på någon?
    Vad ingick i din stöt och vad hade skett innan du stötte på henne i ert samspel?

• Anonym (Barrikad)
    Anonym (Vad ingår i den definition av stöta?) skrev 2023-10-24 12:34:56 följande:

Hur menar du TS när säger stöter, vad ingår i det?
    Är inte säker på att du menar samma sak som andra gör, alla kan tolka stöta olika vad menar du. Vad anser du är att stöta på någon?
    Vad ingick i din stöt och vad hade skett innan du stötte på henne i ert samspel?

Jag frågade dom om de ville ses nån dag, hitta på nåt, fika t ex. Eller bio.
    Anonym (Barrikad) skrev 2023-10-24 12:39:26 följande:
    Jag frågade dom om de ville ses nån dag, hitta på nåt, fika t ex. Eller bio.
    Jag förstår, men vad fick dig att tro att dom var intresserade mer än att dom var allmänt trevliga som man är med kollegor?
    Inga illa ment utan mer vad dom utstrålade som gjorde att du trodde att dom var intresserade av dig på annat sätt än kollega?
    Eller chansade du bara utan att veta eller tro att dom var intresserade?
    Det är nog många som inte vågar göra så.
    Inte på arbetstid i alla fall utan då mer om det är jobbfest, AW eller liknande och man kommer varandra nära och flirtandet bollad fram och tillbaka.
    Då blir det ett givande och tagande.
    Men sen kan man givetvis bara chansa och fråga även om man inte märkt något större intresse.
    Men ibland kan det ju bli jobbigt efter ett nej när man ska jobba ihop efter det.
    det är väl därför många gör det efter arbetstid just på AW eller fest, då kan skylla lite på situationen och alkohol. Man kan skoja bort det lite.
    Hur blev det för dig, lite pinsamt ett tag eller ändrad stämning eller var allt som vanligt efter åt?
  • Anonym (Korvspad)
    OlleSQ skrev 2023-10-24 11:49:26 följande:

Man bajsar inte där man äter.

Så på jobbet stöter man inte på sina arbetskamrater. Punkt.

Exakt så som jag resonerar också. Det är så mycket som kan gå fel! En relation kan man ha eller brista, men att behöva ses på jobbet också.... Nä fy.
  • Anonym (Barrikad)
    Anonym (Vad ingår i den definition av stöta?) skrev 2023-10-24 13:05:37 följande:
    Jag förstår, men vad fick dig att tro att dom var intresserade mer än att dom var allmänt trevliga som man är med kollegor?
    Inga illa ment utan mer vad dom utstrålade som gjorde att du trodde att dom var intresserade av dig på annat sätt än kollega?
    Inte på arbetstid i alla fall utan då mer om det är jobbfest, AW eller liknande och man kommer varandra nära och flirtandet bollad fram och tillbaka.
    Men sen kan man givetvis bara chansa och fråga även om man inte märkt något större intresse.
    Men ibland kan det ju bli jobbigt efter ett nej när man ska jobba ihop efter det.
    det är väl därför många gör det efter arbetstid just på AW eller fest, då kan skylla lite på situationen och alkohol. Man kan skoja bort det lite.
    Hur blev det för dig, lite pinsamt ett tag eller ändrad stämning eller var allt som vanligt efter åt?
    Jag chansade med de flesta, för jag var attraherad av dom och ville ligga.
  • Anonym (Barrikad)
    Anonym (Vad ingår i den definition av stöta?) skrev 2023-10-24 13:05:37 följande:
    Anonym (Barrikad) skrev 2023-10-24 15:01:32 följande:
    Ok men hur blev det efteråt då?
    Blev det konstig stämning eller som vanligt?
    Hur betedde dom sig mot dig efter att du stött på dom?
    Om du chansade, trodde du på ett ja eller hade du ingen aning om hur dom skulle svara? 
    Vad sa dom till dig och på vilket sätt var dom?
    Hur kände du själv efteråt, bara tråkigt eller lite pinsamt eller vad? eller bara det var värt ett försök?
  • Anonym (Barrikad)
    Anonym (Vad ingår i den definition av stöta?) skrev 2023-10-24 15:11:51 följande:
    Ok men hur blev det efteråt då?
    Blev det konstig stämning eller som vanligt?
    Hur betedde dom sig mot dig efter att du stött på dom?
    Om du chansade, trodde du på ett ja eller hade du ingen aning om hur dom skulle svara? 
    Vad sa dom till dig och på vilket sätt var dom?
    Hur kände du själv efteråt, bara tråkigt eller lite pinsamt eller vad? eller bara det var värt ett försök?
    Lite tryckt stämning först men sen var det som vanligt igen. Jag räknade inte med ja men jag hoppades, var övermodig. Jag var ung, dum och kåt. Med de flesta kändes det inte så farligt, jag tog det med en klackspark. Ja, jag ångrar inget.
  • Anonym (Man)

Det är generellt lättare för en kvinna att ragga och få acceptans för det. Det beror på att män inte tar illa upp eller blir kränkta i samma utsträckning. 

Anonym (Man) skrev 2023-10-24 17:12:04 följande:

Det är generellt lättare för en kvinna att ragga och få acceptans för det. Det beror på att män inte tar illa upp eller blir kränkta i samma utsträckning. 

Jag upplever inte att kvinnor tar illa upp eller blir kränkta av män som stöter i allmänhet i alla fall inte dom kvinnor jag umgås med.
    Det bara på typ krogen eller fester när fulla män kan bli sliskiga och närgångna (alltså av vissa män inte alla) och säga oförskämda saker. Inte av män på jobbet eller andra ställen som man umgås "normalt" på. ( om det som sagt inte då är fest mm) 
    Men jag tycker män också säger till när dom inte vill att fulla kvinnor kommer och raggar eller klänger på dom om dom inte är intresserade av kvinnan.
    Dvs när folk inte tar ett nej och fortsätter. 
Svar på tråden Kvinna, tycker du att män på jobbet ska stöta på