Inlägg från: Anonym (Lis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lis)

När blev bebis till

Troligtvis 23/2, chansen att det är man nummer två är mindre men absolut inte obefintlig. Du får göra faderskapstest om du ska veta helt säkert tror jag.

Jag är beräknad 16/11 enligt ul men några dar senare enligt mens och ÄL, jag hade ÄL 27/2, så du hade troligtvis ÄL 4-6 dar innan mig.

• Anonym (Lis)
    Anonym (Snartjul jippie) skrev 2023-10-24 00:27:36 följande:
    Gjorde du äl test då? 
    Nej
  • Anonym (Lis)
    Anonym (Snartjul jippie) skrev 2023-10-24 20:57:02 följande:
    Kan man se ansiktsdrag på ultraljudet? när vi sett ultraljudet i v19 så har barnet varit identisk med kille nr 1 i profil med samma läppar och samma form på näsan? är det möjligt?

Nej det kan du inte. Du kan inte veta när bebisen kommer heller utifrån hur den ser ut. Ögonfärg kan tex ändra sig, näsans form ändras ju också väldigt mycket när man växer upp.

Enda som funkar är faderskapstest. Antar att du vill att det är nr1?

• Anonym (Lis)
    Anonym (Snartjul jippie) skrev 2023-10-24 21:07:31 följande:
    Nej spelar nog inte så stor roll, dock är den enda mörk och den andra ljus så man lär väl de ganska direkt 😅
    Ja det kan ju synas...
    tänker på lorrygängets sketch😅
    ?men din pappa är ju lite mörk under ögonen?
  • Anonym (Lis)
    Anonym (Snartjul jippie) skrev 2023-10-24 20:32:37 följande:
    Hur vet du att du hade äl då? 
    Äl-test visar inte att du haft ÄL, bara att kroppen gör sig redo för ÄL. 😊

Jag hade ÄL-smärta, Äl-flytningar samt temphöjning som visade när ÄL skedde. Hade sex 26/2, ÄL 27e. 
  • Anonym (Lis)
    Anonym (Snartjul jippie) skrev 2023-10-26 03:15:03 följande:
    Och när är din bebis beräknad då? 16/11?

16/11 enligt ul, men runt 21e enligt beräkningar hos bm, i appar och sista mens. Jag blev även flyttad typ 5 dagar vid ul med första barnet. Stora grabbar.😊

här är en uträknare:
    https://www.babyhjalp.se/gravid-forlossningsdatum/

Svar på tråden När blev bebis till