• Anonym (Snartjul jippie)

När blev bebis till

Om jag har en regelbunden mens på 26 dagar och mitt berknade förlossningsdatum både efter sista mensen och ultraljudet säger att bebis är beräknad 16/11. när blev bebis till? 

Om jag hade sex första killen från 15-24/2 och sen 26/2 sex med en annnan kille hur stor chans är det att andra killen är pappan?? 

• Svar på tråden När blev bebis till
  • Anonym (Lis)

Troligtvis 23/2, chansen att det är man nummer två är mindre men absolut inte obefintlig. Du får göra faderskapstest om du ska veta helt säkert tror jag.

Jag är beräknad 16/11 enligt ul men några dar senare enligt mens och ÄL, jag hade ÄL 27/2, så du hade troligtvis ÄL 4-6 dar innan mig.

Anonym (Lis) skrev 2023-10-24 00:11:33 följande:

Troligtvis 23/2, chansen att det är man nummer två är mindre men absolut inte obefintlig. Du får göra faderskapstest om du ska veta helt säkert tror jag.

Jag är beräknad 16/11 enligt ul men några dar senare enligt mens och ÄL, jag hade ÄL 27/2, så du hade troligtvis ÄL 4-6 dar innan mig.

Gjorde du äl test då? 
  • Anonym (Lis)
    Anonym (Snartjul jippie) skrev 2023-10-24 00:27:36 följande:
    Gjorde du äl test då? 
    Nej
    Anonym (Lis) skrev 2023-10-24 08:36:28 följande:
    Nej
    Hur vet du att du hade äl då? 
  • fornminne

Det troligaste är att första killen är pappan, men det är inte omöjligt att andra killen är pappan. Det är tillräckligt nära för att det ska vara fullt möjligt.

Enda sättet att veta säkert är faderskapstest.

fornminne skrev 2023-10-24 20:39:21 följande:

Det troligaste är att första killen är pappan, men det är inte omöjligt att andra killen är pappan. Det är tillräckligt nära för att det ska vara fullt möjligt.

Enda sättet att veta säkert är faderskapstest.

Jo förstår det, men störst chans är nr 1 va?
  • fornminne
    Anonym (Snartjul jippie) skrev 2023-10-24 20:47:40 följande:
    Jo förstår det, men störst chans är nr 1 va?
    Nr 1 är mer sannolik ja.
    fornminne skrev 2023-10-24 20:54:25 följande:
    Nr 1 är mer sannolik ja.
    Kan man se ansiktsdrag på ultraljudet? när vi sett ultraljudet i v19 så har barnet varit identisk med kille nr 1 i profil med samma läppar och samma form på näsan? är det möjligt?
  • Anonym (Lis)
    Anonym (Snartjul jippie) skrev 2023-10-24 20:57:02 följande:
    Kan man se ansiktsdrag på ultraljudet? när vi sett ultraljudet i v19 så har barnet varit identisk med kille nr 1 i profil med samma läppar och samma form på näsan? är det möjligt?

Nej det kan du inte. Du kan inte veta när bebisen kommer heller utifrån hur den ser ut. Ögonfärg kan tex ändra sig, näsans form ändras ju också väldigt mycket när man växer upp.

Enda som funkar är faderskapstest. Antar att du vill att det är nr1?

Anonym (Lis) skrev 2023-10-24 21:03:05 följande:

Nej det kan du inte. Du kan inte veta när bebisen kommer heller utifrån hur den ser ut. Ögonfärg kan tex ändra sig, näsans form ändras ju också väldigt mycket när man växer upp.

Enda som funkar är faderskapstest. Antar att du vill att det är nr1?

Nej spelar nog inte så stor roll, dock är den enda mörk och den andra ljus så man lär väl de ganska direkt 😅
Svar på tråden När blev bebis till