Inlägg från: Anonym (Snartjul jippie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Snartjul jippie)

När blev bebis till

Om jag har en regelbunden mens på 26 dagar och mitt berknade förlossningsdatum både efter sista mensen och ultraljudet säger att bebis är beräknad 16/11. när blev bebis till? 

Om jag hade sex första killen från 15-24/2 och sen 26/2 sex med en annnan kille hur stor chans är det att andra killen är pappan?? 

• Svar på tråden När blev bebis till
    Anonym (Lis) skrev 2023-10-24 00:11:33 följande:

Troligtvis 23/2, chansen att det är man nummer två är mindre men absolut inte obefintlig. Du får göra faderskapstest om du ska veta helt säkert tror jag.

Jag är beräknad 16/11 enligt ul men några dar senare enligt mens och ÄL, jag hade ÄL 27/2, så du hade troligtvis ÄL 4-6 dar innan mig.

Gjorde du äl test då? 
    Anonym (Lis) skrev 2023-10-24 08:36:28 följande:
    Nej
    Hur vet du att du hade äl då? 
    fornminne skrev 2023-10-24 20:39:21 följande:

Det troligaste är att första killen är pappan, men det är inte omöjligt att andra killen är pappan. Det är tillräckligt nära för att det ska vara fullt möjligt.

Enda sättet att veta säkert är faderskapstest.

Jo förstår det, men störst chans är nr 1 va?
    fornminne skrev 2023-10-24 20:54:25 följande:
    Nr 1 är mer sannolik ja.
    Kan man se ansiktsdrag på ultraljudet? när vi sett ultraljudet i v19 så har barnet varit identisk med kille nr 1 i profil med samma läppar och samma form på näsan? är det möjligt?
    Anonym (Lis) skrev 2023-10-24 21:03:05 följande:

Nej det kan du inte. Du kan inte veta när bebisen kommer heller utifrån hur den ser ut. Ögonfärg kan tex ändra sig, näsans form ändras ju också väldigt mycket när man växer upp.

Enda som funkar är faderskapstest. Antar att du vill att det är nr1?

Nej spelar nog inte så stor roll, dock är den enda mörk och den andra ljus så man lär väl de ganska direkt 😅
    Anonym (Lis) skrev 2023-10-24 21:16:08 följande:
    Ja det kan ju synas...
    tänker på lorrygängets sketch😅
    ?men din pappa är ju lite mörk under ögonen?
    De var så många som trodde att de var första killen som är pappa då bebis har identiska läppar med killen på ultraljudet. den andra kille har absolut inga läppar alls och inte jag heller 😅
    Anonym (skillnad) skrev 2023-10-25 12:27:50 följande:
    Men "störst chans" är ju INTE samma sak som säkert, för du tänker väl inte låta första killen tro att han är pappa till barnet utan att vara säker på det hoppas jag? För det vore ju riktigt jäkla lågt... förekommer det minsta lilla osäkerhet så SKA de givetvis göras ett faderskapstest för både pappans OCH barnets skull.

Med tanke på att din tråd ligger under otrohet så gissar jag att din ordinarie kille  inte är medveten om att du låg med den andra killen, eller?
    jag är inte bränd förstår faktiskt svenska, om du läst tråden så får du veta att en av de är mörka och den andra är ljus därav kommer man se ganska fort vem som är pappan :) 

båda vet om situationen, men Tack för omtanken❤️
    Anonym (skillnad) skrev 2023-10-25 19:01:04 följande:
    Ok, så varför ställer du frågan öht när det kommer visa sig vem som är pappan så fort ungen föds?
    Av ren nyfikenhet 
    fornminne skrev 2023-10-25 18:43:27 följande:

Det är inte säkert att det syns för att den ena är mörk och den andra är ljus. Det beror även på hur du ser ut, samt anlag längre tillbaka.

ena är från Afrika andra Är svensk, varav jag är från Mellanöstern 😊
    Anonym (Lis) skrev 2023-10-25 21:48:25 följande:
    Äl-test visar inte att du haft ÄL, bara att kroppen gör sig redo för ÄL. 😊

Jag hade ÄL-smärta, Äl-flytningar samt temphöjning som visade när ÄL skedde. Hade sex 26/2, ÄL 27e. 
    Och när är din bebis beräknad då? 16/11?

Men va coolt!

kollar jag på uträknar står Det att jag hade äl 23/2 

Svar på tråden När blev bebis till