Inlägg från: Anonym (Esty) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Esty)

VAB på semester, arbetsgivaren lämnar fel uppgifter..

Kontakta facket! Och jag hade nog även gått högre upp till chefens chef för såhär får de ju verkligen inte göra!

• Anonym (Esty)

Du borde ju även ha att du hade semester de dagarna på din lönespecifikation så det borde du kunna skicka till FK som bevis. Det syns ju vilka datum semesterlönen ges.

• Anonym (Esty)

Och en sak till så ska du ju även ha tillbaka semesterdagarna så det hoppas jag du fått. De du bytte mot vab.

• Anonym (Esty)
    mammatill6 skrev 2023-10-29 18:34:59 följande:
    Jobbar likadant som du, men fortfarande är det så att du vabbar inte från semestern utan du bryter den och vabbar från arbete. Vet du inte vilka dagar du skulle ha arbetat så fråga arbetsgivaren, de måste ha ett grundschema att utgå ifrån. Du kan inte vabba 5 semesterdagar om du skulle arbetat 4 dagar. 
    Fast på sommarsemestern så räknas det alltid som att man skulle jobbat mån-fre, så ser grundschemat ut. Det finns liksom inget schema bakom så att säga.

Jag jobbade väldigt oregelbundet där ingen vecka var den andra lik men ändå räknades det mån-fre om vi tog semester på sommaren eller ville ha en vecka.

Annars hade man ju kunnat utnyttja det och ta semester typ 5 dagar och fått 2 veckor ledigt, men det kunde vi inte pga att semester ALLTID lades hel vecka istället.
  • Anonym (Esty)

Vi jobbade dessutom 19 dagar på 4 veckor, inte 20 som det annars är.
    Men på 4 v semester drogs det ändå alltid 20 dagar semester. Trots att vi egentligen bara jobbade 19.

Svar på tråden VAB på semester, arbetsgivaren lämnar fel uppgifter..