VAB på semester, arbetsgivaren lämnar fel uppgifter..
Min semester i somras blev inte alls som tänkt. Det som började med en förkylning slutade med en vecka där min son blev inlagd på sjukhus och fick lov att stanna kvar där. Ringde mitt jobb och förklarade läget och de sa att de skulle lägga in VAB den veckan istället.
Tänkte att det inte skulle bli några problem, utan gjorde sen en ansökan till FK och väntade på beslut. Först ville de ha läkarintyg vilket de fick, även om det tog tid.
Sen är det någon annan handläggare som skriver att jag har lämnat felaktiga uppgifter och ger då en kopia på vad mitt jobb har skickat för uppgifter.
Då har man alltså bara skrivit att jag jobbat 4 av 5 dagar, och skriver att jag varit ledig en dag..Ringer upp handläggaren och förklarar läget men hon pratar om att jag måste tänka mig för som lämnar fel uppgifter.
Jag jobbar ju skift så vissa veckor är det ju 4 dagar andra 6. Men semestern läggs ju alltid 5 dagar på sommaren oavsett, och det säger flera av mina kollegor att det det i så fall ska ha bytts ut mot motsvarande tid i 5 arbetsdagar.
Varken min chef eller lönetanten vill hjälpa mig utan säger att det är så det ska vara. FK vill tydligen inte ge mig nån ersättning alls.
Vem fasen ska man kontakta? Kan facket hjälpa till att trycka på?
Jag har ju liksom inte jobbat den veckan, jag har haft, eller skulle haft semester. Nu sitter arbetsgivaren och fular sig istället...