Sveriges ekonomi
Oavsett vad domstolen kommer fram till så tycker jag det är fel att S låter ElHaj vara kvar som riksdagsledamot. Det får mig att tänka att islamism är viktigare för S än demokrati, att de inte vill förlora muslimska väljare , de är ju troligen en ganska stor del av Socialdemokraternas väljarbas.
SSU i Malmö skanderar ju också Krossa sionismen på 1:a majtågen, något som ligger farligt nära antisemitism.
Att som riksdagsman anmäla en kollega för förtal, anser jag också vara odemokratiskt, även om det inte är olagligt. Vi måste kunna ha en öppen debatt och man måste få varna för de eventuella säkerhetsrisker man ser.
Jimmie Åkesson har varken tagit avstånd från att han umgås med och kramar om personer som har kopplingar till nazism eller tagit avstånd från nazisten på bild. Det får mig att tänka att nazism är viktigare för SD än demokrati, att de inte vill förlora nazistiska väljare, de är ju troligen en ganska stor del av Sverigedemokraternas väljarbas..
www.smt.se/2019-05-28/har-poserar-jimmie-akesson-tillsammans-med-en-man-i-nazisttroja