Inlägg från: Anonym (aldrig helt säkert) |Visa alla inlägg
  • Anonym (aldrig helt säkert)

Om ni fick välja, hade ni valt att åka utomlands just nu eller avvaktat?

Min svärfar har hus i Alicante, Spanien.

Ett tag för 15 år sen så var ETA uppe i varv och svärfar konstaterade då att de smällt en bomb i papperskorgen vid övergångsstället till hans matbutik där, exakt där han har stått hundra gånger. Några personer blev skadade.

Slutade vi åka dit? Nej, det gjorde vi inte.

Den risken är så liten och det finns inget du kan göra åt den.

Du kan lika gärna bli huggen av en knivgalning på Ikea eller köpcentrat hemma, som det har skett här i Skåne. För ett par år sen var det skjutning rakt in på ett cafe mitt på eftermiddagen här i stan, precis där min 12-årige son går till sin fritidsaktivitet.

Har man otur så har man.

• Anonym (aldrig helt säkert)
    Anonym (Nej) skrev 2023-10-21 10:50:22 följande:

Nej, sa jag det? Men väldigt väldigt många verkar tycka att solbränna och blaskiga drinkar på all inclusive där städarna inte kan försörja sig med mindre än tre parallella jobb är meningen med livet. 

Om du är så trygg med att veta att du gör rätt - varför blir du provocerad?

Men det blev kanske inte jättebra under pandemin när turisterna uteblev från semesterorterna heller?

Folk behöver trots allt jobba, på något vis. Och kan man inte utbilda sig och ta ett mer kvalificerat jobb så får man nog tyvärr vara nöjd med att ha ett eller flera enklare jobb.
Svar på tråden Om ni fick välja, hade ni valt att åka utomlands just nu eller avvaktat?