Anonym (Snyggo) skrev 2023-10-18 12:01:14 följande:
Jag tror ändå att man, om man blivit uppmärksammad som barn och ung, har andra förutsättningar att vara trygg i sig själv än om man inte blivit uppmärksammad.
Livet är orättvist. En del personer med vackra föräldrar och ett ärvt vackert utseende är inte särskilt trygga i sig själva, för att de kommer ut en miljö där man förnedrar och gaslightar varandra. Det kan vara den sortens personer som TS är ute efter här.
En människa som förnedrar och trycker ner mig förbrukar mitt förtroende. Då drar jag tillbaka min kärlek. Kanske biter jag ifrån. Kanske ganska hårt.
Det är inte heller alla som har förmågan att bita ifrån i stunden. Men jag håller med om att vi alla är människor som förtjänar kärlek - av någon. Även efter 50.
Ja, min syster är ett bra exempel. Hon har alltid fått höra vad fin hon är. Hon behövde inte göra nåt, för killar raggade på henne. Hon var ihop med en 20 år äldre man. Men sa till mig att tjejen inte var intresserad. Tjejer vill ha jämnåriga. Tjejen hade visat nåt om hon var intresserad. Min syster vågade inte själva visa nåt när hon gillade nån, och hon behövde ju inte heller. Så visst är det orättvist. Och det är lätt för kvinnor att få män att må dåligt.