Inlägg från: Anonym (Badbollen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Badbollen)

Hur kan en del snygga eller hyfsat snygga människor trivas så illa med sig själva?

Jag såg vad utseendefixerade många kvinnor är när jag skrev om en yngre tjej jag var förälskad i. Då handlade allt om utseendet och kroppen, att män i min ålder är äckliga och fula. Det jämfördes med unga vältränade hunks. Det är främlingar på forumet som skrev det, men man ser samma irl. Min syster sa "hon är inte intresserad", "Tjejer i den åldern vill ha jämnåriga" De flesta här höll med och skulle ha sagt samma.

• Anonym (Badbollen)
    Agda90 skrev 2023-10-18 11:04:06 följande:
    Jag menade att de snygga männen som raggade på mina snygga väninnor saknade innehåll mellan öronen. Det var bara utseende som räknades. Jag tror inte att en enda av dessa män hade kunnat berätta vilken statminister vi hade då, så illa var det. 

Vassa armbågar i som att jag sitter inte på röven och väntar på att livet ska hända. Vill jag ut på krogen och dansa med tjejkompisarna så lyfter jag luren eller skriver på Messenger och får ihop ett gäng som sticker ut. Vill jag gå på en konsert så kollar jag med min man om det är något han är intresserad av eller så letar jag upp en väninna som är sugen. Får jag ett tokryck och vill bestiga ett berg så kommer min man att stå först i ledet och vilja följa med för det är såna vi är. 

Det absolut värsta jag vet är när folk drar på offerkoftan och klagar på hur livet är för att man hade en tråkig kompis när man var tio eller som i ditt fall - någon kvinna har sagt något om ditt utseende då gäller det ju at alla kvinnor tycker så och du kan inte bryta mönstret. 

Krävs det att jag är brutalt ärlig så är jag det. 
    Jag har aldrig sagt att alla kvinnor är så, jag säger att jag ser att det är utbrett. Många kvinnor håller inte med, för de är vana att kunna säga vad som helst så de tänker inte på det. Jag ser att fler kvinnor klankar ner på män och förlöjligar män, än tvärtom.
  • Anonym (Badbollen)
    Agda90 skrev 2023-10-18 11:05:32 följande:
    Fast det är BS att du inte bryr dig för i var och varannan tråd skriver du om just det att kvinnor har sagt si eller så om ditt utseende. Hade du inte brytt dig så hade du gått vidare och inte känt ett behov av att konstant ta upp det 
    Jag menar att jag försökte med de kvinnorna jag ville ha, oavsett vad andra kvinnor tyckte. Det ska dom skita i.
  • Anonym (Badbollen)
    Anonym (Badbollen) skrev 2023-10-18 11:05:54 följande:

Jag såg vad utseendefixerade många kvinnor är när jag skrev om en yngre tjej jag var förälskad i. Då handlade allt om utseendet och kroppen, att män i min ålder är äckliga och fula. Det jämfördes med unga vältränade hunks. Det är främlingar på forumet som skrev det, men man ser samma irl. Min syster sa "hon är inte intresserad", "Tjejer i den åldern vill ha jämnåriga" De flesta här höll med och skulle ha sagt samma.

Jag hävdade att många kvinnor inte bara går efter utseendet, utan mycket annat kan spela in, om man har kemi t ex. Jag har fel, svarade de flesta. Utseendet var viktigast.
  • Anonym (Badbollen)
    Anonym (Badbollen) skrev 2023-10-18 11:10:28 följande:
    Jag hävdade att många kvinnor inte bara går efter utseendet, utan mycket annat kan spela in, om man har kemi t ex. Jag har fel, svarade de flesta. Utseendet var viktigast.
    Det ironiska är att jag var i bättre form än jag varit på många år. Superkondis, magrutor. Jag kände mig glad och attraktiv, hade bra självförtroende. Annars hade jag inte vågat försöka med henne. Men män får inte känna så, då är det patetiskt. Kvinnor får känna sig fina och uppmuntras och lyfts på ett annat sätt. Män ska helst må dåligt.
  • Anonym (Badbollen)
    Anonym (Kalle) skrev 2023-10-18 11:17:52 följande:
    Nu har du sabbat en tråd till bara för att rapa upp samma sak du rapat upp 2000 ggr tidigare.  Hoppas du är nöjd.
    Själv verkar du inte ha nåt att tillföra i tråden. 
  • Anonym (Badbollen)
    Anonym (Badbollen) skrev 2023-10-18 11:26:59 följande:
    Det ironiska är att jag var i bättre form än jag varit på många år. Superkondis, magrutor. Jag kände mig glad och attraktiv, hade bra självförtroende. Annars hade jag inte vågat försöka med henne. Men män får inte känna så, då är det patetiskt. Kvinnor får känna sig fina och uppmuntras och lyfts på ett annat sätt. Män ska helst må dåligt.
    Så ja, det fick mig att må dåligt. Det påminde mig om när jag var ung och också i bra form, ändå så klankade ner på min kropp. Och det har hängt i, jag kan inte bada ute bland folk sen många år.
  • Anonym (Badbollen)
    Anonym (Snyggo) skrev 2023-10-18 12:01:14 följande:
    Jag tror ändå att man, om man blivit uppmärksammad som barn och ung, har andra förutsättningar att vara trygg i sig själv än om man inte blivit uppmärksammad. 

Livet är orättvist. En del personer med vackra föräldrar och ett ärvt vackert utseende är inte särskilt trygga i sig själva, för att de kommer ut en miljö där man förnedrar och gaslightar varandra. Det kan vara den sortens personer som TS är ute efter här. 

En människa som förnedrar och trycker ner mig förbrukar mitt förtroende. Då drar jag tillbaka min kärlek. Kanske biter jag ifrån. Kanske ganska hårt. 

Det är inte heller alla som har förmågan att bita ifrån i stunden. Men jag håller med om att vi alla är människor som förtjänar kärlek - av någon. Även efter 50.
    Ja, min syster är ett bra exempel. Hon har alltid fått höra vad fin hon är. Hon behövde inte göra nåt, för killar raggade på henne. Hon var ihop med en 20 år äldre man. Men sa till mig att tjejen inte var intresserad. Tjejer vill ha jämnåriga. Tjejen hade visat nåt om hon var intresserad. Min syster vågade inte själva visa nåt när hon gillade nån, och hon behövde ju inte heller. Så visst är det orättvist. Och det är lätt för kvinnor att få män att må dåligt.
  • Anonym (Badbollen)
    Anonym (Snyggo) skrev 2023-10-18 12:01:14 följande:
    Det är inte heller alla som har förmågan att bita ifrån i stunden. Men jag håller med om att vi alla är människor som förtjänar kärlek - av någon. Även efter 50.
    Ja, för kvinnor är det självklart att d etar illa upp om män klankar ner på deras utseende. Vem tror han att han är liksom? Kvinnor förstår inte hur det är att vara man, och hur mansrollen ser ut. Man önskar att kvinnor förstod att även män kan bli ledsna över sånt som kvinnor säger.
  • Anonym (Badbollen)
    Maahlinn skrev 2023-10-18 12:20:57 följande:
    Sjukt stor press från alla håll att man ser bra ut ju. I-landsproblem kanske det är, men mindre jobbigt blir det ju inte för det att känna sig ful. Själv är jag nöjd med hur jag ser ut. Lite jobbigt ibland med kommentarer om hur kort jag är.
    Män förstår ofta att sånt är känsligt för kvinnor, för vi får ofta höra det när vi pratar med kvinnor. Man känner sympati och vill vara snäll mot henne.
  • Anonym (Badbollen)
    Anonym (I-landsproblem?) skrev 2023-10-18 13:31:34 följande:
    Precis, regelbunden träning och motion kan även få dig att känna sig yngre, och faktum är ju (enligt forskning som hänvisas till av Anders Hansen bl.a.) att du med målmedveten och regelbunden träning och motion kan sänka din genetiska ålder med hela 10 år. Det syns också ganska väl på folk i omgivningen vilka som har för vana att hålla sig i trim och inte.
    Jag ser yngre ut än vad jag är, det säger alla. Men när jag har skrivit det här, så svarar de flesta att jag inbillar mig. Nu är det främlingar som inte vet hur jag ser ut, som vill trycka ner män som tror att yngre tjejer är attraherade, men det säger lite om folks fördomar om utseende. Och att man vill få andra att må dåligt.
  • Anonym (Badbollen)
    Anonym (Snyggo) skrev 2023-10-18 14:15:21 följande:
    Ja, här håller jag med dig. Dock har jag aldrig sett någon skriva till dig att du inbillar dig att du ser yngre ut än vad du är. Det måste vara länge sedan. Hur många år har du varit här och hur många år har kvinnorna tjafsat med dig 365 dagar om året? 
    Nej, jag vet, det är många som säger att ingen har skrivit det som jag påstår. Huvudsaken är att jag vet vad andra har sagt. Jag har varit här i ca 10 år.
  • Anonym (Badbollen)
    Anonym (Snyggo) skrev 2023-10-18 14:07:32 följande:

"Du pekar på något tyvärr ganska grundläggande. Man ser det hela tiden vid möten mellan människor på stan. Den som är snyggast är den man helst pratar med, står det någon mindre attraktiv person vid sidan av får han / hon ofta inte delta så mycket i samtalet (sedan beror det på vad man pratar OM förstås). Det är nog på liknande sätt vid anställningsintervjuer, arbetsgivaren skulle ljuga om han/hon sa att denne inte går efter utseendet."

Ja, exakt. Tråden handlar om utseendefascism, men har kapats av snygga människor som saknar förståelse för vad det är att alltid få vänta, och nu senast jämföra med vilka kvinnor som blir våldtagna i krig. 

Det flyttar fokus från din vardagliga frågeställning på ett rätt osmakligt sätt - på våldtäktsoffrens bekostnad.

Men du gör ju vad du kan för ditt utseende. Tränar, håller koll på håret. Mer kan du inte göra. Sedan får man acceptera att man främst blir uppskattad för sina andra egenskaper istället, och akta sig för att bli utnyttjad till skitgöra och dörrmatta. 

Jag gör också så gott jag kan, angående utseendet. Sen är smaken olika. Om vi tar t ex unga tjejer. De flesta attraheras nog inte av mig, men jag tror det finns några som gör det. Jag har fel, säger de flesta. De attraheras inte heller av mina andra egenskaper. Utan det handlar bara om utseendet.
  • Anonym (Badbollen)
    Anonym (Snyggo) skrev 2023-10-18 14:24:47 följande:
    Så känner jag också. Man kanske inte alltid förstår allt, man kan bli dribblad som en boll (om man uppfattas som oattraktiv finns det människor som tar chansen med det de uppfattar som ett lätt offer). Men huvudsaken är att man vet själv, och lita på att de som läser kan bilda sig sin egen uppfattning.
    Jag var ett lätt offer när jag var olyckligt kär för några år sen och skrev om det här. Många tar chansen då att sparka på den som är sårbar. Väldigt tråkigt att se hur många människor är.
  • Anonym (Badbollen)
    Anonym (Snyggo) skrev 2023-10-18 14:32:25 följande:
    Ja, och jag var ett lätt offer som sökte vänner, av samma anledning, att sparka på den som är sårbar, och som man får för sig är en fet och hårig varelse, ett missfoster på cirkus. Så jävla pinsamma. Men sådana människor skäms aldrig. De har inte förmågan. Jag önskar dock att du kunde se att det finns fler än Flygrl som bryr sig om dig. Jag har tröttnat på att försöka hjälpa dig, kan bara bekräfta dig när jag håller med. Men det finns andra som säkert är kvar här om 10 år till. 
    Ja, det har varit ett par stycken som kändes som varma och omtänksamma människor. flygrl i synnerhet, minns även FilippaFL, och Eurydike som är så rolig. Kallade du dig Snyggo då?
Svar på tråden Hur kan en del snygga eller hyfsat snygga människor trivas så illa med sig själva?