Agda90 skrev 2023-10-18 10:56:01 följande:
Om du hade lagt fokus på dig själv istället för att tänka och skriva om vem som tycker vad så hade du nog mått bättre själv. Istället skriver du en massa om hur människor klankar på andras utseende och vilka förväntningar som finns och gud vet vad.
Jag gör vad jag behöver för att må bra med mig själv. Jag trivs bäst i en fräck kortklipp frisyr så jag ser till att vårda den frisyren.
Jag tycker om att göra ansiktsbehandlingar för att jag tycker att huden får en härligare lyster. Så gissa vad, jag gör dessa behandlingar 2-3 gånger i månaden.
Jag tycker om känslan av släta ben så jag rakar benen.
Jag tycker om att klä mig snyggt så jag köper kläder som jag tycker är snygga.
Jag gillar att sminka mig när vi ska iväg på fester, middagar eller annat. Så då sminkar jag mig.
Känner jag för att ha en stor hoodie på jobb en dag för att jag är lite frusen så har jag det och kan känna mig vrålsnygg i den!
Lägg inte så mycket energi på vad andra tycker!
Jag lägger fokus på mig själv, man har sig själv närmast. Speciellt som singel utan barn. Jag håller mig i form t ex. För jag mår bra av det och så vet jag att kvinnor uppskattar sånt. Oavsett vad många säger.
Men det känns när kvinnor klankar ner på en och säger att det mesta man gör är fel, att man ser fel ut. Då blir det lätt att man tänker på vad andra ska tycka och tänka. Jag har t ex stött på de tjejerna jag var intresserad av, och jag brydde mig inte om vad kvinnor sa, att jag inte borde göra det. Det är mitt liv. Jag lägger mig inte i vilka de träffar.