Inlägg från: Anonym (Pling) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pling)

Hur kan en del snygga eller hyfsat snygga människor trivas så illa med sig själva?

Jag nojar inte över utseendet på den detaljnivån, men är medveten om att min vikt och kroppsform ses som negativt av framförallt män. få verkar tända på en mammakropp eller ha förståelse för att det inte finns oändligt med ork och tid att fokusera på träning och utseende när man har barn och är utmattad.
    Har inte fått höra att jag är fin, söt, charmig, snygg eller liknande sedan jag var väldigt ung, så det har väl blivit en negativ spiral inom mig när kroppen förändrats och bristen på komplimanger att jag sjunkit i självkänsla.

Hade varit skönt och gett så mycket mer energi att kunna släppa dessa tankar och fått känna att jag duger, tror min utstrålning hade varit mycket bättre då.

Men pressen att man ska vara smal och ha tid att träna 3-4 gånger i veckan, säga nej tack till sötsaker osv samtidigt som man tar allt ansvar för barn och har ett krävande jobb är stor. Känns som man blir dömd som lat fast man jobbar arslet av sig och prioriterar rätt. 

Svar på tråden Hur kan en del snygga eller hyfsat snygga människor trivas så illa med sig själva?