Anonym (Badbollen) skrev 2023-10-18 10:46:36 följande:
Det är intressant när kvinnor säger att utseendet inte är det viktigaste. Det vet jag också. Men jag ser också ofta att utseendet ÄR viktigt för kvinnor. Det är viktigt för kvinnor själva, att de trivs med sitt utseende. Och det är viktigt för kvinnor hur män ser ut. Många kvinnor tycker det är så viktigt så att de känner att de måste tala om för män hur män ska se ut, och vad som är fel på hans utseende.
Om du hade lagt fokus på dig själv istället för att tänka och skriva om vem som tycker vad så hade du nog mått bättre själv. Istället skriver du en massa om hur människor klankar på andras utseende och vilka förväntningar som finns och gud vet vad.
Jag gör vad jag behöver för att må bra med mig själv. Jag trivs bäst i en fräck kortklipp frisyr så jag ser till att vårda den frisyren.
Jag tycker om att göra ansiktsbehandlingar för att jag tycker att huden får en härligare lyster. Så gissa vad, jag gör dessa behandlingar 2-3 gånger i månaden.
Jag tycker om känslan av släta ben så jag rakar benen.
Jag tycker om att klä mig snyggt så jag köper kläder som jag tycker är snygga.
Jag gillar att sminka mig när vi ska iväg på fester, middagar eller annat. Så då sminkar jag mig.
Känner jag för att ha en stor hoodie på jobb en dag för att jag är lite frusen så har jag det och kan känna mig vrålsnygg i den!
Lägg inte så mycket energi på vad andra tycker!