• SweeneyTodd

Ducktales

Finns det fler som gillar denna underbara serie? :)

• Svar på tråden Ducktales
  • Meddelande borttaget
  • Eurydike

Oavsett vem som är sur eller ej, så har Joakim stött på många utmaningar under livets gång. Förutom att han började sin karriär som guldgrävare, så har hans förmögenhet varit hotad många gånger. Av Björnligan, men också av olika robotar. Här ser vi några av dem: 🤖

">

• Auditanne
    Eurydike skrev 2023-10-30 18:53:59 följande:

Oavsett vem som är sur eller ej, så har Joakim stött på många utmaningar under livets gång. Förutom att han började sin karriär som guldgrävare, så har hans förmögenhet varit hotad många gånger. Av Björnligan, men också av olika robotar. Här ser vi några av dem: 🤖

">

Jo, jag vet att jag läste om Joakims bakgrund i ett längre seriemagasin en gång i tiden, ett som var så långt att det kom i bokform med överdrag och allt.

Minns att jag köpte denna bok för att jag var nyfiken på Joakims släktingar, särskilt då Kalles hetlevrade föräldrar, Kvacke och Hortensia, den senare en av Joakims systrar. De var mycket roligare att läsa om än den tjurige strebern Joakim.

Gillade särskilt släktträdet som man får se på två sidor i boken Glad Han har många sköna typer i sin släkt ändå, den där Joakim.
  • Meddelande borttaget
  • Eurydike
    Auditanne skrev 2023-10-31 14:26:20 följande:
    Jo, jag vet att jag läste om Joakims bakgrund i ett längre seriemagasin en gång i tiden, ett som var så långt att det kom i bokform med överdrag och allt.

Minns att jag köpte denna bok för att jag var nyfiken på Joakims släktingar, särskilt då Kalles hetlevrade föräldrar, Kvacke och Hortensia, den senare en av Joakims systrar. De var mycket roligare att läsa om än den tjurige strebern Joakim.

Gillade särskilt släktträdet som man får se på två sidor i boken Glad Han har många sköna typer i sin släkt ändå, den där Joakim.
    Jag tror det heter ?Joakims liv? och där får man verkligen veta mycket om hans bakgrund.

Joakims systrar är intressanta, men jag tycker även att Joakim framställs som mer komplex. Han har på sätt och vis valt bort sin familj familj för pengar. Under ytan finns en sorg över att han sitter där ensam i sin pengabinge. Jag kan känna igen mig lite i honom, fast minus pengabinge. 🤑😅

Ja, släktträdet gav en fin och välbehövlig överblick! 🌳
  • Eurydike
    SweeneyTodd skrev 2023-10-29 23:35:39 följande:
    Han är ingen surgubbe. 
    Vem är din favoritkaraktär i serien? Eller har du något favoritavsnitt? 😃🤔
  • USA111

Den gamla verisionen inte den nya tecknade

• SweeneyTodd
    Eurydike skrev 2023-11-03 21:24:51 följande:
    Vem är din favoritkaraktär i serien? Eller har du något favoritavsnitt? 😃🤔
    Hej, ursäkta för megasent svar. 

Men favoriten är såklart farbror Joakim. I love himHjärta Även om hans sanna kärlek är Glittriga Gullan. 
    Har inga favoritavsnitt. 
  • Eurydike
    SweeneyTodd skrev 2024-01-13 17:16:16 följande:
    Hej, ursäkta för megasent svar. 

Men favoriten är såklart farbror Joakim. I love himHjärta Även om hans sanna kärlek är Glittriga Gullan. 
    Har inga favoritavsnitt. 
    Ingen fara! Jag har hela livet på mig att vänta på svar, så det är ingen brådska 😊

Joakim är en av mina favoriter. Hans hårda arbete med att bygga företag över hela världen har inspirerat mig, även om han är en fiktiv figur som har svårt med balansen mellan arbete och privatliv. Han började från botten och tog sig till toppen. Det är inspirerande! I pengabingen har han en skattkista med minnessaker från alla sina äventyr. Där förvarar han en hårlock från Glittriga Gullan, i alla fall enligt Don Rosa 😉
  • SweeneyTodd

Tjohoo, jag är jätteglad, jag har fått tag på Ducktales volume 4 på DVD. Den är Disney movie club exclusive. 

Svar på tråden Ducktales