Storstadsmamma - 2 eller 3 barn?
Hej alla,
I unga år har jag alltid tänkt att jag vill ha två barn, främst eftersom jag växte upp så. På senare tid har tankarna gått mellan 2-3 barn. Ibland är det starka positiva tankar kring tre barn, veckan senare kan det vara total avsky inför tanken med tre.
Idag har vi ett barn som är lite över 3 och jag väntar vårt andra barn om 2 månader. Jag är 35 år gammal. Nu är jag inne i en fas där jag känner "är detta verkligen sista gången? Ska vi verkligen bara ha två?".
Som bakgrund kan jag tillägga att jag är ingen klassisk bebisälskande hemmamamma, jag hatade att vara hemma med första barnet som var sjukt krävande bebis men det var trots allt en kortare tid. Jag är väldigt sträng med att ta 50/50 ansvar med pappan, jag värdesätter också min karriär i lagom stor utsträckning. Jag gillar att träffa vänner regelbundet och ha ett vuxet liv utanför hemmet. Lika mycket som att jag gillar att göra saker med familjen. Vi planerar att flytta till centrala Stockholm inom kort för att få mer storstadsliv, vilket vi saknat de senaste tre åren i en mindre stad.
Jag vill mest höra era tankar kring antal barn ni har eller vill ha? Någon som känner igen sig i min situation och vill berätta vad ni landade i? Känner man att man är färdig?