Inlägg från: Maymom |Visa alla inlägg
  • Maymom

Utebliven ägglossning trots positivt ägglossningstest?

Det är ju vanligt och normalt att inte nåt ägg släpps nån gång ibland.
    För mig märktes det dels för att jag fick ÄL-flytningar 2 dar, och sen några dagars uppehåll och sen kom de tillbaka igen. Samma dagar kände jag även ÄL-smärta.  Eftersom tempen aldrig steg blev det tydligt att kroppen försökt ägglossning några gånger men inte lyckats. Den cykeln blev 9 dagar längre och nästkommande mens blev mer sparsam än normalt.

Iom att du har ätit rosenrot så kanske det kan påverka. Eller så har du inte ägglossning ännu. Du får avvakta och se. Enklaste sättet att se om ägglossning skett är ju via tempning men det gör du inte i dagsläget?
    Hoppas den är på gång!

• Maymom
    Lugnet1 skrev 2023-10-16 15:49:14 följande:

Hmm.. Undrar då om man kan få sånt kraftigt utslag på ägglossningstestet utan att det faktiskt skett någon ägglossning? Precis då jag brukar ha ägglossning dessutom. Hade du tagit tester den gången? 

Jag tempar alltid, typiskt nog så hoppade jag över denna gång eftersom jag alltid har så tydlig ägglossning samt kör med tester men än är det inte försent jag kan tempa från imorgon och se hur det ligger!

Tack för ditt svar! 

Ja absolut, positiva ÄL-test är ju ingen garanti för att ÄL sker, bara att kroppen gör sig redo för det. Jag har inte kört ÄL-test, bara tempning, hade så regelbundna cykler så det räckte för att jag skulle få koll på när ÄL brukar vara.

men vad bra då kan du ju ta temp imorgon bitti så vet du om ÄL skett eller ej.👌🏻

Svar på tråden Utebliven ägglossning trots positivt ägglossningstest?