Inlägg från: Anonym (Tess) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tess)

Är min pappa korkad eller egoist eller saknar han respekt för andra?

Hur är hans hörsel? Ibland är det en sån enkel sak som ställer till det med äldre. De vill inte erkänna att de hör dåligt för då känner de sig gamla och så inser de inte varför man blir arg på dem när de inte hört vad man sa. 

Naturligtvis är det inte ok att bete sig så som din pappa gjorde men tror du att han hade betett sig så om han på riktigt förstod hur det påverkar dig och din son? Svaret på den frågan är avgörande när det gäller att bestämma hur du ska bemöta din pappa. 

• Anonym (Tess)

Kan inte citera i appen men , Att han har ett minne som fungerar det vet jag för i helgen frågade han om en av mina gamla vänner som jag hängde med som tonåring!!! En människa som jag inte har sett på 25 något år!!! Hennes namn kom han ihåg minsann! Men sånt som man vill att han ska komma ihåg det bryr han sig inte om,
    ?.

Detta är ju väldigt vanligt när man börjar bli dement. Korttidsminnet blir påverkat tidigare än långtidsminnet 

• Anonym (Tess)

Jag tycker en pappa låter lite kognitivt svag. Kan han lära sig nya saker inom andra områden eller är det som att saker inte fastnar längre?  Att han inte minns är ju såklart irriterande men om han inte kan bättre så är det ju bara elakt att bli arg. 

Fortsätt att var tydlig med sida gränser och begränsa ett umgänge men sluta skälla på honom för att han inte kommer ihåg. Det kommer bara ge dig ångest senare om du inser att du varit orättvis 

Svar på tråden Är min pappa korkad eller egoist eller saknar han respekt för andra?