Inlägg från: Anonym (Levi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Levi)

Är min pappa korkad eller egoist eller saknar han respekt för andra?

Det låter ju lite som en funktionsnedsättning, att han faktiskt inte förstår vad som förväntas av honom. Har han alltid varit sån? Annars kanske begynnande demens, tyvärr. 

Eller så är han bara ouppfostrad. 

• Anonym (Levi)

Funderar på det här med lite korkad, om man får säga så. Läser och förstår han vanliga dagstidningar? Har han pluggat något efter grundskolan? Kan han hantera ekonomi?

Är det bara i sociala situationer han beter sig som ett litet barn, eller är det fler områden han inte riktigt funkar på? 

• Anonym (Levi)
    Agda90 skrev 2023-10-16 11:52:19 följande:
    Min mamma gick bort för ca 10 år sedan. Någonstans på vägen har pappa fått veta att mamma var otrogen och det mer än en gång under deras äktenskap. Detta fick jag veta för ett litet tag sedan. Pappa sa till mig att jag absolut inte fick berätta för min man. Ingen utomstående får veta. 
    1. min man är inte utomstående 
    2. jag berättar vad jag vill för min man
    3. jag har inga hemligheter för min man

Fast det här tycker jag faktiskt inte är ok. Det där är ju superprivat. Jag hade blivit jättebesviken på dig om jag var din pappa. Det är inte ok att sprida andras privata hemligheter. 
Svar på tråden Är min pappa korkad eller egoist eller saknar han respekt för andra?