Inlägg från: Anonym (Lo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lo)

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-18 10:15:20 följande:
    Tack för dina värmande ord Glad. Man blir alltid lika glad över det fåtal snälla kommentarer man får ibland här på FL. Jag har hittills delat ut ex (utkast) av min bok till mellan 40-50 personer och har bara fått positiv respons. Struntar i om det är "PM-aktigt", jag har inget att dölja eftersom jag är ärlig och uppriktig med det mesta. Har avskytt sen yngre år att vara någon som svansar som katten kring het gröt av rädsla för att "stöta sig" med personer. Det har att göra med att jag haft riktiga prakexemplar till kameleonter/ vindflöjlar i min omgivning och deras hyckleri och dubbelhet blev så uppenbart för mig, eftersom man såg hur de bytte åsikt/ uppfattning beroende på vilka de pratade med. Helt meningslöst beteende (om inte tillfället ifråga faktiskt kräver en viss social smidighet) eftersom du aldrig kan vara alla till lags och kommer att trampa på någons ömma tår oavsett hur du försöker vrida och vända dig. Bättre att vara rak och uppriktig från början i de allra flesta sammanhang.
    Ja, när man hittar på saker som inte stämmer så är det raka motsatsen till att vara uppriktig. Men många har höga tankar om sig själva och tycker att de har rätt att förvränga saker och hitta på. Om nån tar illa upp så är det deras problem. De är ju bara "ärliga".
  • Anonym (Lo)
    EnAnonumius skrev 2023-10-18 12:10:33 följande:
    I stället för att tjafsa som en obstinat fjortis så kan du väl säga vilket påstående det är som du anser är felaktigt.

(Jag säger INTE att du är en obstinat fjortis, det jag säger att du tjafsar som er sådan)

Ja den som påstår saker har bevisbördan.

Det du inte förstår är att det är DU som hävdar  att AllvarligtTalat har påstått en sak om dig som du anser är fel.
    Då är det också DIN sak att ta fram det påståendet som du anser är felaktigt så h*n kan kan bevisa att h*n rätt, ELLER erkänna att h*n hade fel.

Men det ingår INTE i den s.k bevisbördan att både leta fram aktuellt påstående (som någon påstår är fel) först ,och sedan bevisa att påståendet är rätt.
    Om man hittar på en sån sak som den personen gjort här, så borde man själv veta vad det är som man har skrivit och ljugit ihop.
  • Anonym (Lo)
    EnAnonumius skrev 2023-10-18 12:40:18 följande:
    Och om du kan läsa så är det fortfarande som så att det inte ingår i någon bevisbörda, 
    om någon påtalar att det finns ett dylika påstående som är fel, att leta upp påståendet också oavsett vad påståendet handlar om.

För exempel, tar ditt fall som exempel.

Du hävdade att NN hade påstått en sak, om dig som du ville ha bevis på, då ligger det an på dig att peka ut vilket påstående det handlar om.
    Efter där så kommer detta med bevisbördan in från NN, alternativt då erkänna att h*n hade fel.
    Bullshit. Den som skrev det vet mycket väl jag menar.
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-18 14:13:05 följande:
    Bullshit. Den som skrev det vet mycket väl jag menar.
    +vad
  • Anonym (Lo)
    EnAnonumius skrev 2023-10-18 15:08:24 följande:
    Även om man exemplifierar och skriver på din näsa vad som avsågs så fortsätter du att blunda.

Jag skriver en gång till Jag skriver dig på din näsa och spegelvänt i din panna så du kan läsa det när du står framför en spegel..

Att den som påstår en sak har självklart bevisbördan.

Fast den som hävdar att ett påstånde är fel så SKA den personen tala om VILKET påstående som är fel.

Det hör inte hit att du inbillar dig att "den som skrev det vet mycket väl vad jag syftar på".
    Du hare hävdat att ett påstående är fel, då skall du också peka ut det felaktiga påståendet, UTAN att gömma dig bakom "den som påstår har bevisbördan".

Är jag tydlig nog nu eller skall du fortsätta att envisa med dravlet "vet mycket väl vad jag syftar på". För det är dravel att komma med det.. Eller så kan du erkänna att du själv inte kan peka ut vilket påstående som är felaktigt egentligen.
    Klart jag kan. Det inlägget sticker ut. Jag skulle vilja att användaren som skrev det medger att det sticker ut.
  • Anonym (Lo)
    EnAnonumius skrev 2023-10-18 15:21:44 följande:
    Bra då avskriver jag det som att du egentligen inte kan påtala vilket påstående det avser, och väljer då att tjafsa och skyller på den anklagade.

Det är det enda du har lyckats att bevisa nu, att du inte kan peka ut vilket påstående det egentligen rör sig om.

Men du kanske är mer intresserad av att tjafsa än någon bevisning eller erkännande om att det var fel?
    Nej, det är snarare den som skrev inlägget som vill tjafsa. Användaren har fel i det inlägget och så har personen fel angående en annan sak också.
  • Anonym (Lo)
    EnAnonumius skrev 2023-10-18 18:00:32 följande:
    Skyll inte dina egna tillkortakommande på andra..

Personen har bett dig, hövligt, flera gånger att ta fram påståendet som du tycker är fel.

Fast vad har du valt att göra i stället? Inte har du tagit fram det felaktiga påståendet, utan kommit med en massa (knäppa) argument om att "personen vet vilket inlägg jag syftar på" och "det inlägget sticker ut" etc andra (knäppa) argument..
    Kommer du med dessa (knäppa) argument för att du inte kan egentligen ta fram påståendet egentligen?

Varför allt detta tjafs från din sida? Ta fram påståendet. Det är ju du som anser att det är viktigt för dig att han bevisar det. Alternativt att du kan få en ursäkt.
    Inte alls viktigt att den användaren bevisar det. Men eftersom användaren skrev att den som påstår nåt har bevisbördan så tyckte jag att det vore rättvist att användaren som påstår saker som inte stämmer, har bevisbördan. Men mig kvittar det vilket. Jag vet ju själv vad som är sant och inte sant.
  • Anonym (Lo)
    Anonym (V) skrev 2023-10-18 23:40:51 följande:

Jätteskönt att höra att man inte är ensam om detta. Tröttnade också...Nej man undrar ju om dessa törs "irl" Hoppas dom inte lever i relationer och bryter ner folk. 

Jo, de finns, sett det irl. Ibland är det bra om man har utsatts av såna människor, man lär sig känna igen tecknen. 
  • Anonym (Lo)
    Tyra myra skrev 2023-10-19 18:04:16 följande:

Något jag tycker är mycket märkligt är att man i diskussioner tar sig rätten att kritisera personen bakom inlägget. Vet inte hur många gånger någon/några av dessa "kritiker" diagnostiserat mig med allt från narcissist till autist och jag är manipulativ när jag slår hål på deras resonemang. 

Ganska fantastiskt att de dessutom anklagar mig för översitteri och allehanda övertramp vilka de gör sig skyldiga till. 

Min undran är vad de får ut av detta.  Själv har jag helt slutat debattera med dem.  Så fort någon av dem dyker upp så piper jag från tråden. Tillslut  kommer alla trådar utom lektrådarna att bli väldigt korta då ingen vill göra inlägg i dem eftersom de råkat ut för ovan nämnda "kritiker" De tror att de kan argumentera men tyvärr är de bara löjliga

Ja, jag har blivit kallad kvinnohatare och otrevligast på forumet. De som skriver såna saker ser inte sina egna övertramp och personpåhopp.
    Många hittar på saker och förvränger saker. Det kan man se i den här tråden också. 
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Cocacolalover) skrev 2023-10-19 18:14:33 följande:
    Det låter ganska osannolikt måste jag säga. Jag har sett en användare älta något i den stilen på forumet och sedan klagat på admin att dennes inlägg blivit borttagna men jag har aldrig sett varken påhittade trådar om någon annan eller något om att någon behöver beskydd av polisen. Om forumet är så dåligt så varför fortsätter man att vara på det forumet? Det låter ihopdiktat då jag själv aldrig märkt av något och jag läser här varje dag och deltar aktivt på forumet 
    Jag har sett både påhittade inlägg och trådar om mig. Flera utgav sig för att vara mig, och några har hittat på att jag utsatt tjejer för övergrepp. I den här tråden så påstår några att jag är fejk.
  • Anonym (Lo)
    enfunderandeman skrev 2023-10-19 18:36:48 följande:

Varje gång jag läser trådarna här. Förundras jag över vilka konstigheter en del för sig med. Man delar in folk i utseende poäng, klubbar och grupper. Man försöker få minoriteter att känna sig som skräp. Genom att påpeka att det ska se ut på ett visst sätt. Ha det och det.Pratas om bittra män. Visst.

Men ser även mycket barnsliga och osäkra kvinnor som försöker trycka ner andra kvinnor. Av ren elakhet? Tycker en del är riktiga ragator faktiskt. Son jag inte skulle beblanda mig med. Osexigt med kvinnor som måste trycka ner andra. Rena high school filmen.Inte undra på att vårat samhälle och världen är åt h*lvete. När man ser hur folk beter sig. Visserligen ett forum. Men gör det knappast sundare för det.

Det är vanligt med påhopp och mobbing på nätet, men jag ser samma irl.
  • Anonym (Lo)

Det spelar ingen roll vad du gör, det finns alltid nån som vill trycka ner dig. Ibland närmare än du tror. Jag fick påhopp om kroppen när jag var som mest vältränad. Jag skulle aldrig säga samma till kvinnor. När jag var förälskad senast så var jag i bättre form än jag varit på flera år. Jag var inte arrogant för det, men kände mig glad och hade bra självförtroende. Så får man inte känna. Min syster sa "hon är inte intresserad". Jag skulle aldrig ha sagt samma till en kvinna som var förälskad i en man.

• Anonym (Lo)
    Anonym (M) skrev 2023-10-22 18:36:40 följande:
    Varför är du så snabb att tillskriva andra människor (kvinnor) illasinnade avsikter? Du utgår från att din syster ville förstöra ditt goda självförtroende. Varför gör du det? Hon kanske bara ville vara ärlig och hindra dig från att få falska förhoppningar. Det är ju samma sak med dessa kvinnor som du säger har talat om för dig hur du ska vara och se ut för att träffa en kvinna. Du drar direkt slutsatsen att de bara vill trycka ned dig. Varför kan du inte överväga möjligheten att de bara menade väl? Jag har full förståelse för att man blir irriterad över oombedda råd - det blir jag också - men man kan ändå försöka förstå att människor faktiskt oftast vill väl. Du verkar ha en fördom om att kvinnor alltid har onda avsikter.

Men du kommer ju inte att lyssna denna gång heller och du kommer inte att svara på detta inlägg. Du vill inte höra sånt här. Du vill bara få dina fördomar om kvinnor bekräftade.
    Jag har fått nej tidigare. Garanterat fler gånger än min syster har, eftersom hon inte själv behövt göra nåt. Killar raggade på henne. Falska förhoppningar? Ja, jag hoppades. Men jag var beredd på nej, visste att hon kanske inte var intresserad. Jag behövde inte höra en sån kommentar. "Hon är inte intresserad"
    Jag skulle inte ha sagt så till min syster. Inte till nån kvinna. Jag har ingen fördom om att kvinnor alltid har onda avsikter. Men jag hävdar att jag ser att kvinnor får säga vad som helst till män, medan män ska väga varje ord som han säger till en kvinna.
  • Anonym (Lo)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-22 17:52:26 följande:
    Men din syster sa ju sanningen till dig. Hon var ju inte intresserad. Eller hur? det finns ett ordspråk som lyder: hellre sårad av sanningen än lycklig av lögnen.

hade du varit lyckligare om din syster sagt att kvinnan i fråga garanterat var förälskad i dig. Att kvinnan ville ha dig. hade du varit lyckligare av att tro det? tills kvinnan hade chans att själv säga nej? 
    Jag ville bara hon skulle lyssna, hon behövde varken uppmuntra mig eller förlöjliga mig. Det är som när kvinnor pratar om män som de gillar. Känslorna bubblar över och de vill prata om det. Skillnaden är att män som har såna känslor ska förlöjligas, han ska inte tro att en kvinna kan vara intresserad av honom, han är patetisk.
  • Anonym (Lo)
    Anonym (M) skrev 2023-10-22 19:16:57 följande:
    Så du medger att din syster och de andra kvinnorna kanske bara menade väl?
    Vilka andra kvinnor?
  • Anonym (Lo)

Ja, jag upplever att många vill trycka ner andra, även i denna tråden. Påminner om partiledardebatter.

• Anonym (Lo)
    Tyra myra skrev 2023-10-18 23:05:42 följande:

Denna jakt på Kaffe Draken har både förvånat och oroat mig.  Begriper inte varför han inte ska få komma tilltals.  

Nästan varje gång en ny tråd skriven av en man som behandlar problem med det motsatta könet, är någon där och beskyller TS vara Kaffe Draken sen är surret igång.  Det är ganska självklart att män kommer att sluta lägga upp trådar om det ämnet. 

Förklara för mig varför denna Kaffe Drake inte ska kunna få svar på sina frågor?
    Många av de som jagar honom lägger aldrig upp egna trådar. De ställer inga egna frågor och ger inga svar. De underhåller sig med att kritisera andra.

Ja, i en annan tråd om åldrande så får jag inte heller yttra mig. Män ska tystas.
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Ester) skrev 2023-10-18 23:28:40 följande:

Håller med. Ofta otroligt otrevliga, spydiga, provocerande svar. Typ besserwisser attityder med nedtryckande inlägg. Det dras väldigt dramatiska slutsatser och påhopp och påståenden, ord och meningar förvrängs osv. De kan ju knappast bete sig så ute i livet? Men skönt att veta att fler upplever detta på FL. Tröttnade ett tag pga just detta. Skriver sällan trådar men när man läser diskussioner eller själv kommenterar och och det bara spårar ur. Vet inte, tänker det kanske är uttråkade, bittra människor? Gör av med frustration på FL? Kanske själva är nedtryckta eller så.

Jag gjorde en tråd om det. De som tycker att de ger andra råd men som i själva verket predikar. Man ska följa deras evangelium för då får man ett lika bra liv som de har. För de har lyckats. Man ska vara som dom är och göra som dom. Då är det bra.
    Det är vanligt att det jag skriver förvrängs och flera hittar på saker som jag aldrig sagt eller gjort. Jag tror att många helt enkelt vill få en reaktion, och egentligen inte bryr sig om andra människor.
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-24 08:44:21 följande:
    Jag har också ofta sett att de tillskriver dig egenskaper som du inte har visat att du har, som någon som skrev t.ex. att du var att jämföra med en kvinnomisshandlare. Om de tycker det lär de aldrig ha varit utsatta för en verklig kvinnomisshandlare (min farsa har varit det så jag vet hur en sådan persons lynne är) + en del andra saker som visar på deras ogrundade fördomar.

Jag har också blivit utsatt för dessa förutfattade meningar och har fått försvara mig mot dem. Men det är som att när de en gång fått för sig att en person är på ett visst sätt så klarar de inte att ändra den bilden, eller så vill de helt enkelt inte, för att de är mer intresserade av att bara tjafsa.
    Ja, flera kallar mig kvinnohatare och några antyder att jag kommer att misshandla kivnnor. Några påstår att jag utsatt kvinnor för övergrepp. Jag svarar inte de som skriver att jag skulle misshandla kvinnor, det är inte värt att svara på. Tror också att det inte spelar nån roll vad jag och andra användare skriver, folk har redan satt en stämpel.
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Bigone) skrev 2023-10-24 08:55:54 följande:

Ja och det tror jag beror på att det hänger många omogna yngre personer här. Skulle vara intressant med ett liknande forum fast för "vuxna" där man kunde dela med sig av råd och tips/erfarenheter utan att det känns som ett dagis. 

Ska man tro vad många skriver så är det många som inte är yngre, och de trycker också ner andra.
Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?