Inlägg från: Anonym (Lo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lo)

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Anonym (tyvärr finns det återkommande som gör så.) skrev 2023-10-16 17:26:46 följande:
    Men hur ofta i verkliga livet har du stött på kvinnor som klankar ner på din kropp?
    Förutom då din syster och mamma.
    Hur många kvinnor menar du har personligen klankat ner din kropp, du får det att låta som att massor med kvinnor gjort det.
    Vart har du träffat dom? det är ju inte vanligt att ens vänner gör så, inte heller att så många arbetskollegor gör så, vilka är dessa många kvinnor som gjort det?
    Så många dejter kan det ju heller inte vara eller träffar  du  många kvinnor som du är intresserad av som sen har klankat ner på din kropp? känns konstigt att så många har gjort det. 
    Är dom så många? 
    Eftersom du alltid skriver kvinnor och många kvinnor gör så här mot dig i många trådar. Hur många har gjort det rakt till dig? 5 st, 10 st eller hur många ca. 
    I så fall är det väldigt konstiga personer du umgås med. 

Och som du då  säger att du gärna klankar ner på dom som beter sig illa, sa du till dom då, dom kvinnorna vilka dom nu är som sa så, vad sa du då tillbaka när du då gärna klankar ner på dom. Gjorde du det på en gång, direkt efter dom hade sagt något då eller när klankade du tillbaka? 
    Vad sa dom då? hur reagerade dom, var det olika eller liknande?
    Vad sa du till dom?

Du verkar vara så otroligt utsatt av så många kvinnor som personligen i verkliga livet har sagt så till dig, så många kvinnor som klankat ner på din kropp och sagt hur du ska vara. 
    Vilka är dessa alla kvinnor? hur känner du dom? 
    Så många så att du anser att kvinnor som grupp gör så för det har du ju skrivit tidigare. 
    Jag bara undrar hur många dom kan vara, det verkar så helt otroligt hur du har varit utsatt.
    Flera gånger, och det är hela attityden många har. Tala om för en hur man ska vara, vilka man ska träffa, förlöjliga och provocera, och hyckla. Jag gör inte så mot kvinnor och det är inte bara jag som ser det här, många män har samma erfarenheter. Det är så mycket onödigt tjafs som vi inte behöver höra, livet är jävligt nog ibland. Många kvinnor kan sköta sig själva och träffa de som de vill träffa, men de behöver inte lägga sig i och kritisera män hela tiden.
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Old) skrev 2023-10-17 08:11:38 följande:
    Nja jag håller inte med riktigt. Att många bara vill trycka ner andra som du uttrycker det är inget jag upplever. Tvärtom är många hjälpsamma och ett fåtal elaka, eller nedlåtande. Vad du nu upplever som största problemet.

Något som stör mig är att allvarligt menade trådstarter med ofta problematiska frågeställningar anklagas för att vara trolltrådar. Det gör mig arg - bara för att någon haft ett liknande problem betyder det inte att andra inte kan ha det.

Forumet var som jag uppfattar det vänligare för 15-20 år sedan, jag var också mer aktiv då. Loggar in fortfarande men startar nästan aldrig trådar själv.
    Precis, och har man ett problem som andra inte har, då är man dum i huvudet.
    Det sägs att forumet är förstört p g a såna som mig. Hur då? Det är ju bara att läsa andra trådar. Jag ser många trådar som handlar om andra saker. Hur kan man missa det?
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-17 08:14:57 följande:
    Skulle du kunna länka till någon eller några allvarligt menade trådstarter med problematisk frågeställning där TS inte ändrar sin historia för varje inlägg och är kvar i tråden från de senaste 6 månaderna, och ändå blir kallad för troll i tråden?
    Kan inte du själv göra det, eller så kan du be nån forumdetektiv att göra det.
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-17 08:24:59 följande:
    Den som påstår något har bevisbördan, så nej. 
    Du påstår ju saker, bevisa det.
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-17 08:32:10 följande:
    Old skrev saker ovan. 
    Jag bad Old länka till trådar de senaste 6 månaderna som stärker hans påstående. Om du vill diskutera något av mina påståenden i tråden behöver du uppmärksamma mig på vilket påstående som ska diskuteras. 
    Jag vill inte diskutera ditt påstående, jag vill att du ska bevisa det.
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-17 21:22:56 följande:
    Vad som driver Inte_alltid_samma är att det finns användare som antingen balanserar på gränsen eller överträder gränsen, som i mitt fall, och ändå får vara kvar hur många gånger man än anmäler forumets motsvarighet till förtal och uthängning. Det är inte ens något att diskutera, det är bara så. Men skillnaden mellan Inte_alltid_samma och mig är att han kämpar för rättvisa medan jag har insett att enda sättet för forumet att vända är att fler trevliga användare med andra intressen än draken återvänder, och då rekommenderar jag de som bryr sig om forumet att faktiskt svara trevligt i trådar. Jag har själv gjort det anonymt dessa dagar. Känns alltid lika skönt med normal, frisk kontakt när den/de användare som varit efter mig inte kan hitta mig. Känns också skönt att veta att Inte_alltid_samma lever. Alla som var utsatta är således kvar i någon form. Men jag vill ju härifrån, det är inte min uppgift att skriva här efter vad som hände mig. Fel plats. Flashback finns som sagt och passar bättre. Mindre manipulation och mycket mindre trams. 
    Hittar du på saker på Flashback också?
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-18 08:13:57 följande:

"Hittar du på saker på Flashback också?"

På Flashback gör jag ungefär som min avsikt var att höra här, diskutera. Inte_alltid_samma och jag har haft några bra diskussioner även på Familjeliv, men det är högt i tak för tjafs och trams här vilket gör att längre diskussioner här ofta håller en låg kvalitet. Det kan det vara på Flashback också i vissa delforum. 

BTW:Om du är Kaffedraken måste du verkligen ha blivit sur på mig för något för du brukar verkligen inte fråga om man hittar på och flytta fokus FRÅN dig själv. Kaffedrakens problem är att han hela tiden flyttar fokus TILL sig själv och att hans belackare har som hobby att påtala detta, vilket syns även i denna tråd. 

Om det känns jobbigt för dig att även jag kan skriva anonymt så att du inte känner igen mig så kanske du förstår varför jag blev noga med att lära mig känna igen Kaffedraken, Inte_alltid_samma och flera andra. 

Att känna igen stammisarna på deras skrivsätt och kommunikationsmetoder gör att jag kan välja vad jag svarar på och inte. Ibland svarar jag för att det ska gå att följa för andra, även om jag misstänker att det är en person bakom som jag inte vill ha att göra med eftersom hon fick mig att må riktigt dåligt här innan jag förstod mer om hur det låg till. 

Riktigt allt kommer jag aldrig att förstå, och det spelar inte så stor roll längre eftersom jag kan använda Flashback istället och det passar mycket bättre, då folk blir avstängda för trams och offtopic där.

Hoppas att det var svar på din fråga. 

TLDR: Nej, jag hittar aldrig på. Det är inte min grej. 

Du påstår ju nåt om mig i tråden som inte är sant. 
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-18 08:32:57 följande:
    Ja, du säger det, men jag har ju frågat några gånger nu vilket påstående det är du menar som inte är sant, och jag kan inte bemöta det påståendet om du inte berättar för mig vilket påstående du menar. 
    Du har inte skrivit SÅ många inlägg i tråden så det borde vara enkelt för dig att identifiera vad jag menar, eller vet du inte ens vad du skriver?
    Det är andra som också har hittat på saker om mig, att jag är pedofil och har utsatt tjejer för övergrepp. De som påstår saker har bevisbördan, var det inte så du sa?
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-18 08:38:27 följande:
    Du är inte Kaffedraken i alla fall, så mycket kan jag konstatera. Det är ett påstående som jag grundar på ditt skrivsätt. Eftersom du inte är Kaffedraken, som du alltså låtsas vara då och då av gud vet vilka skäl så har jag inget intresse av att förstå vad du menar. Jag har identifierat dig som slöseri med min tid. 
    Samma här.
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-18 10:08:12 följande:
    Tack för de orden Glad De värmde. Man blir alltid lika överraskad över det fåtal snälla kommentarer som kommer ibland.
    Ja, det är inte vanligt. De flesta här vill trycka ner andra.
Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?