Inlägg från: Anonym (Lo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lo)

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-15 13:30:44 följande:
    Fast jag har sett en del svar av kvinnor på FL som är av den typen. Kvinnor här skriver ju att han nog kan förvänta sig att vara ensam hela livet och att han inte ska räkna med att kunna attrahera någon kvinna, vilket jag tycker är riktigt elakt (att sparka på någon som redan ligger). Att de (vissa kvinnor på FL) hycklar stämmer. De har dubbla måttstockar i en del. När en kvinna på forumet beklagar sig över ett dåligt förhållande eller över att inte kunna hitta någon vettig man (då männen som kontaktar dem på dating antingen är sexistiska och fula eller både och.

Då förväntas alla svarande tycka synd om henne och den som lämnar en liknande nedlåtande kommentar som vissa kvinnor här brukar skriva till män, så får han hela gänget på sig och kommentaren anmäld. Men när en man beklagar sig så heter det att han är offerkofta, incel, patetisk och att han borde inse att sex och kärlek är inga rättigheter (finns det överhuvudtaget någon man på forumet som hävdat att sex och kärlek är rättigheter för hans del, jag har iallafall inte sett någon hittills)?

Varför gäller inte samma "regler" för män och kvinnor på forumet? Varför ska vissa behandlas med silkesvantar medan andra minsann får tåla lite hårda ord och elakheter?

Ja, vissa kvinnor här på FL trycker med avsikt ned vissa män, det har flera av oss sett under en väldigt lång tid. Då kanske det inte är så konstigt om vissa som tycker att de har fått ta tillräckligt med skit, börjar svara med samma mynt.

Vad som är hönan och ägget kan man utröna genom att kolla trådhistorik.
    Kan bara hålla med. Kvinnor är så vana att säga saker så de tänker inte ens på hur de själva beter sig.
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Kim) skrev 2023-10-16 08:55:36 följande:

Är det inte så att några människor startar ett otal trådar dom alltid går ut på samma sak. Spelar ingen roll vilket nick h*n använder det skiner igenom rätt kvickt. 

De som aldrig kan se över sin egen lilla horisont. Är totalt oförändringsbenägen. Kan inte ens reflektera över din ståndpunkt eller tyckande. Vill inte komma tillrätta med sina bekymmer. Det generaliserande och nedlåtande tyckandet kommer aldrig att förändras. Totalt cementerad . Vad beror det på? Rädsla af. Klöser sig fast. Till viss del förståeligt då det krävs väldigt mycket arbete med sig själv vilket h*n inte är beredd att göra och har inget mål med förändringen. Kan inget annat. Bara älta samma samma saker. Djupt tragiskt. 

Sådana finns det ett otal av på FL. Lika så evighetsfrågorna om att min partner inte vill/vill ha lika mycket/lite sex som jag. Ska jag vara otrogen? Samt frågan sedan stenåldern om kukstorlek. Jävulskt tröttsamt. 

Men det finns många bra trådar också. Inte tu tal om det. Vettiga härliga människor som bjuder på sig själva och din kunskap utan att dänga någon i huvudet. 

På FB följer jag bara krimtrådar. Någon enstaka gång kändisskvaller. 

Inte det som är problemet. Problemet är de som inte reflekterar över sitt eget beteende, som hycklar, som beter sig som rövhål, och anser de får säga vad som helst, men andra får inte säga samma till dom.
  • Anonym (Lo)
    Anonym (M) skrev 2023-10-16 10:04:16 följande:
    Du är en av dem som inte reflekterar över ditt eget beteende.
    Tvärtom. Jag vet att jag skriver för ofta här. Men jag tänker på vad jag säger till kvinnor irl, och hur jag behandlar kvinnor irl.
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Oja) skrev 2023-10-16 10:18:18 följande:
    Nätet räknas i allra högsta grad. Barn som utsätts för nätmobbning får ökad självmordsrisk. Du bär ett ansvar för ditt eget beteende. Dina giftiga kommentarer sårar människor som redan ligger ned. Dessutom kan även så kallade pungbärare och alla hundratals kön och ickekön däremellan må dåligt också. 
    Åt andra hållet så räknas det inte. När jag fick alla påhopp när jag skrev om en tjej jag var olyckligt kär i. Konstigt det där. Vuxna människor som år på såna här forum får räkna med att det är en viss jargong. Jag har lärt mig hur det funkar och hur folk är. Tycker det är värre med de som ska trycka ner en irl, speciellt de man känner. Angående nätet så tycker jag mer synd om barn som råkar ut för nätmobbing och allt elakt som andra skriver.
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Oja) skrev 2023-10-16 10:27:32 följande:
    förlåt jag hängde inte med där? Jag menar alltså de som trycker ned andra härinne. Det finns några stycken. dessa har skrämt iväg alla vettiga människor från forumet och skapar ett klimat fyllt av rädsla och lågt i tak. Jag skulle aldrig ta upp någonting här för att få råd, de gånger jag har gjort det har det varit dessa tre elaka kvinnor som alltid ska proklamer hur duktiga de är och hur misslyckade alla andra är som inte bor som dem, delar exakt deras värderingar, har levt sina liv på ett annat sätt än dem, saknar kunskap inom någonting etc. Dessa människor anser sig fulländade, som Buddha som gick i Nirvana ungefär. Så vad får man egentligen diskutera på forumet? 
    Otroligt överdrivet. Familjeliv är inte så fantastiskt stort som du tror. Skräms man bort från ett forum så är forum inte rätt för en helt enkelt. Det är bara att välja trådar man vill läsa. Eller påstår du att folk tvingas läsa trådar? Jag läser inte trådar om satanister eller jakt t ex, för det intresserar mig inte. Ingen tvingar mig att läsa såna trådar.
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Oja) skrev 2023-10-16 10:27:32 följande:
    . Jag skulle aldrig ta upp någonting här för att få råd, de gånger jag har gjort det har det varit dessa tre elaka kvinnor som alltid ska proklamer hur duktiga de är och hur misslyckade alla andra är som inte bor som dem, delar exakt deras värderingar, har levt sina liv på ett annat sätt än dem, saknar kunskap inom någonting etc. 
    Ja, här håller jag med. Finns många som predikar, och man ska göra som de gör för då får man ett lika bra liv som de har. De vet allt om andra. Ofta är predikare hycklare. Träffat flera såna irl också.
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-16 10:54:34 följande:
    De är inte  bara tre. Det rör sig om mellan 20-30 som kör samma stil. Men med tanke på att det numer bara är en handfull aktiva skribenter kvar på forumet så har du rätt i att dessa skrämt iväg alla vettiga. De som är kvar får balansera som på nålar för att inte riskera att kränka eller uppröra detta lilla "gäng".
    Det gör inte jag. Jag kränker gärna vissa människor, jag skiter väl i vad de tycker.
  • Anonym (Lo)
    EnAnonumius skrev 2023-10-16 15:29:56 följande:
    Då är det ju på sin pålats då att du slutar att sitta och klanka på andra och hålla med TS om hur fel det är att "trycka ned andra människor"..

Jag köper inte snack som "om andra gör det så kan jag också göra det"..

Två fel blir inte ett rätt liksom.

Om du skiter i att du kränker vissa människor, så får du tåla samma mynt tillbaka. Så enkelt är det.
    Jag klankar gärna ner på de som jag tycker beter sig illa. Och då menar jag de som talar om för andra hur man ska vara, som hycklar, och som klankar ner på andras kroppar. Jag har inte gjort dom nåt, jag har inte sagt samma till dom, så jag tycker inte att de har varken rätt att säga så, eller anledning att säga sånt till mig.
  • Anonym (Lo)
    EnAnonumius skrev 2023-10-16 15:29:56 följande:
    Då är det ju på sin pålats då att du slutar att sitta och klanka på andra och hålla med TS om hur fel det är att "trycka ned andra människor"..

Jag köper inte snack som "om andra gör det så kan jag också göra det"..

Två fel blir inte ett rätt liksom.

Om du skiter i att du kränker vissa människor, så får du tåla samma mynt tillbaka. Så enkelt är det.
    Jag har aldrig skrivit till en kvinna här att hon aldrig kommer träffa nån, att ingen skulle vilja ha henne. Jag respekterar kvinnor för mycket för att vara elak på det sättet. Jag brukar istället uppmuntra kvinnor som är nervösa om de ska träffa en man, eller om de har komplex för kroppen, för jag vet själv hur det är. 
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Skaffa hobby) skrev 2023-10-16 16:33:47 följande:

På vilket sätt hjälper det att starta samma typ av tråd med samma typ av argumentation om och om och om igen? det är kanske inte omvärlden som det är fel på? Kommer man inte till insikt någon gång att den gemensamma nämnaren i varje situation är sig själv?

Och oavsett hur mycket fel du tycker det är på omvärlden så kan du inte ändra på omvärlden hemma i egen kammare, du kan bara ändra på dig själv. Och efter ha läst dina tidigare trådar och hur du direkt går till angrepp utan att ha minsta självinsikt eller reflektion är det otroligt svårt att ha minsta lilla sympati för dig. Den sitsen har du själv orsakat, ingen annan. Extremt mycket dubbla måttstockar från dig, där du förväntar dig att bli bemött bättre än du bemöter andra eller bara hur du yttrar dig generaliserade om kvinnor som grupp.

så för DIN skull, ta tag i din mentala hälsa, lär dig leva med acceptans att livet inte är som du önskade, det är först då livet kan bli bra trots att det inte blev som du önskade. Då kommer nya dörrar öppnas som är dolda av bitterhet just nu. Det är inte normalt att älta samma trötta argument i samma trötta forum om och om och om och om och om igen.

Jag antar att du menar mig, och den här tråden har inte jag skapat. Men jag vet vad TS menar. Min förhoppning är att några får sig en tankeställare och lugnar sig lite, blir snällare skulle man kanske kunna säga, men det är kanske för mycket begärt. Det verkar faktiskt så Rynkar på näsan
Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?