Inlägg från: Anonym (Lo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lo)

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Anonym (tyvärr finns det återkommande som gör så.) skrev 2023-10-14 10:09:58 följande:
    Men jag upplever tyvärr inte dig som en ödmjuk person när du klagar och förlöjligar och nedvärderar kvinnor i alla trådar, du vill att kvinnor ska vara det men jag som sagt upplever inte att du är det själv, du begär mer av andra än du själv är. 
    Jag och det är som sagt min åsikt att du är ute efter att trycka ner kvinnor och du ofta påminner om en mobbare. 
    Förstår att du inte håller med mig men tyvärr är det så jag upplever det, du tänker inte på att du själv har beteende du inte vill att andra ska ha. 
    Det är faktiskt väldigt tråkigt och jag skulle önska att även du tänker på hur du uttrycker dig när du hoppar på kvinnor hela tiden.
    Man får läsa varje gång man går in här på FL hur elaka kvinnor är och hur dom är som jag inte alls känner igen. 
    Det blir påfrestande att varje dag få läsa hur hemska kvinnor är, det är ju inte upplyftande utan faktiskt ganska så tärande. 
    Jag upplever det som ett påhopp fast jag inte gjort dig något och att du dömer kvinnor hela tiden.
    Det är faktiskt mobbing mot grupp. 
    Du känner dig påhoppad när kvinnor skriver om män, vad skulle vara annorlunda när du hoppar på kvinnor fast det flesta inte gjort dig något.
    Det blir ett kvinnoförakt till slut ibland när du skriver. 
    Men som sagt det är så jag upplever dig när du skriver i trådar eller startar dom.
    Jag kan bra utgå ifrån mig själv och jag skulle säga till hur jag upplevde en mobbare och tyvärr är det så jag ser dig. 
    Du vill gärna att kvinnor ska känna så som hämnd mot kvinnor, det skriver du ju själv, är det bra tycker du? 
    känna sig hämndlysten mot kvinnor och därför bete sig som man vill?
    Jag gillar kvinnor, men jag är besviken på många kvinnor, och reagerar när jag ser vad utbrett det är med dubbelmoral och att kvinnor kan säga vad som helst. Kivnnor blir upprörda när en man påstår nåt sånt här, men jag blir också upprörd när kvinnor trycker ner och förlöjligar män. Men män får inte bli upprörda, och vi får inte kritisera kvinnor. Då kallas det att vi mobbar. Det är bara kvinnor som har det frikortet.
  • Anonym (Lo)

Varför är det så svårt att vara snälla mot varann? Jag säger inte till en kvinna att hon är okvinnlig om hon är nervös eller osäker. Jag förstår att hon gör så gott hon kan. Hon behöver inte ha nån som hackar, kritiserar och kommer med gliringar hela tiden. Jag talar inte för en kvinna hur hon ska vara för att män ska vilja ha henne, och jag anmärker inte på hennes kropp.

• Anonym (Lo)
    Anonym (M) skrev 2023-10-14 12:47:57 följande:
    Jag hittar inte på saker. Jag beskriver hur jag upplever ditt beteende, och jag upplever att du ofta uttrycker kvinnoförakt. Du uttrycker dig ofta väldigt negativt och generaliserande om kvinnor. Jag upplever dig som oförskämd och respektlös mot kvinnor. Många andra kvinnor på FL uppfattar dig också så. Du får ju höra det i nästan varje tråd, så det kan knappast vara en nyhet för dig. Det BORDE ligga i ditt intresse hur andra uppfattar dig. Om du tycker att vi uppfattar dig fel, så borde du rannsaka dig själv - fundera över vad du egentligen skriver i trådar och hur du uttrycker dig.
    Jo, du förvränger saker. Sett andra som också gör det, tycker det är dålig stil. Jag håller mig åtminstone till sanningen.
  • Anonym (Lo)
    Anonym (tyvärr finns det återkommande som gör så.) skrev 2023-10-14 10:59:47 följande:
    Tyvärr ser du inte hur är mot kvinnor, är du så mot kvinnor i verkligheten som du är här? Säger du samma saker till kvinnor när du pratar med dom personligen?
    Jag är ledsen men i så fall förstår jag att kvinnor inte stannar eller vill dejta, vem vill höra någon prata ner och klaga på ens kön?
    Om du gör det blir nog kvinnor bortskrämda, jag skulle inte som kvinna vilja dejta en man som hela tiden satt och nedvärderade kvinnor och bara sa hur dåligt dom betedde sig, det är ju ett påhopp mot mina vänner, kvinnliga släktingar kollegor mm som inte gjort dig något, det enda är att dom är kvinnor som du som grupp till stor del verkar tycka illa om när du beskriver dom. Så upplever jag det du skriver. Kanske blir kvinnor bortskrämda när du säger så till dom, har du tänkt den tanken?
    Jag kan inte vara tydligare än jag varit här, men det går inte fram ändå. Vissa vill bara se det dom vill se. Att det är mest synd om kvinnor, det vet man ju, så såna här diskussioner är meningslösa.
  • Anonym (Lo)
    klyban skrev 2023-10-14 14:19:40 följande:
    Saklig kritik berättar en del dåligt om KD idag, KD får väl rannsaka sig själva kanske och rätta till det?
    Nja, det är mer att det är predikande från de som vet bäst. Jag gjorde en tråd om det för ett tag sen. Och det passar in bra i den här tråden. Människor som vill trycka ner andra. 
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-14 14:26:58 följande:
    Ja, varför svarar de hela tiden på hans inlägg om de nu är så trötta på honom?
    Predikan. De vet bäst. Och vill trycka ner andra.
  • Anonym (Lo)
    Freddie K skrev 2023-10-14 14:27:05 följande:

Jo, många vill trycka ner en. Själv så tror jag inte på att trycka ner folk. Jag brukar tänka att har man inget snällt att säga så ska man inte säga något alls, men jag är konflikträdd med. Man behöver inte alltid hålla med, men man behöver inte ta till personangrepp och sånt.

Nej, många här ser inte att det är personangrepp de sysslar med. Jag kritiserar kvinnor som grupp, men inte alla. Jag ger mig inte på enskilda personer här.
  • Anonym (Lo)
    Freddie K skrev 2023-10-14 14:35:41 följande:
    Även om man generaliserar kan det ju vara rätt taskigt, men har man kritik så tycker jag ändå att man borde få uttrycka den.
    Jag tycker också det. Och hur man kan få det till att jag är kvinnohatare förstår jag inte. Då missförstår man helt vad jag skriver.
  • Anonym (Lo)
    Freddie K skrev 2023-10-14 14:38:31 följande:
    Jo, jag är faktiskt inte så insatt i vad du brukar skriva så jag kan inte yttra mig om den saken, men jag känner att bli kallad kvinnohatare är inget man vill.
    Nej, jag är inte kvinnohatare. Störtlöjligt. Jag skriver ofta om kvinnor jag gillat, beskrivit hur underbara kvinnor jag har träffat, och jag brukar själv uppmuntra kvinnor som har dejtproblem, är osäkra över sina kroppar m.m.
  • Anonym (Lo)
    Freddie K skrev 2023-10-14 14:44:51 följande:
    Bara man är tydlig med vad man menar så...
    Jag tycker inte att jag kan vara tydligare. Jag skriver exakt vad det är som jag har problem med när det gäller många kvinnor.
Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?