Inlägg från: Anonym (Inte_alltid_samma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte_alltid_samma)

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Anonym (Tröttnar) skrev 2023-10-17 20:17:17 följande:
    För det första kan man inte bli "bortanmäld". Du har fått detta förklarat för dig flera gånger. För det andra är du inte direkt dålig på att trycka ner människor själv. Det kan man tydligt se i den här tråden där du ifrågasätter andras utseende i vanlig ordning.
    Med "bortanmäld" menar jag att en person får inlägg anmälda så han blir spärrad. För att det ska hända behöver man inte ens ha brutit mot några regler. På FL räcker det med att någon känt sig kränkt (allt som oftast en kvinna) av en åsikt eller uppfattning för att bli anmäld. Och är du man ryker du, men är du kvinna med den "rätta" bittra inställningen till män så får du vara kvar oavsett hur elak och kränkande du är. Jag har läst på forumet så pass ,länge att jag VET att det är såhär. Själv säger du ju att du bara varit medlem sen i somras, så hur kan du veta något?

Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-17 22:15:04 följande:
    Nej, och därför önskar jag honom att han också kunde släppa den här platsen för gott. Men det är mycket lugnare även för honom, så ni kanske får tillbaka forumet som ni har berättat att det var förr. På ett sätt är det skönt att aldrig ha upplevt det trevliga och välfungerande forum jag hört talas om. Jag hade säkert också saknat det om jag hade varit en av dem som varit med om det. 
    Mitt liv börjar gudskelov ordna upp sig på flera plan nu. Men under tiden kommer jag att behöva forum att skviva av mig på och ventilera mig på. Att skriva och få respons, oavsett om den är negativ eller positiv, håller min hjärna sysselsatt och "upptagen" med något och det i sig är en trigger för mig att fortsätta på min inslagna väg. Men när jag känner mig redo, kommer jag inte att skriva här mer.

Anonym (AA) skrev 2023-10-18 07:24:02 följande:
    Tycker du kan stanna kvar här. Du verkar trevlig och är en frisk fläkt. 
    Tack för de orden Glad De värmde. Man blir alltid lika överraskad över det fåtal snälla kommentarer som kommer ibland.

Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-18 07:52:31 följande:

Inte_alltid_samma:

"Mitt liv börjar gudskelov ordna upp sig på flera plan nu. Men under tiden kommer jag att behöva forum att skviva av mig på och ventilera mig på. Att skriva och få respons, oavsett om den är negativ eller positiv, håller min hjärna sysselsatt och "upptagen" med något och det i sig är en trigger för mig att fortsätta på min inslagna väg. Men när jag känner mig redo, kommer jag inte att skriva här mer."

Åh, vad glad jag blir att höra att ditt liv går framåt! Jag var som sagt lite orolig. Förstår precis det där med att skriva och få respons. Det jag menade var att eftersom Flashback finns så kan du ju använda det. Men jag förstår och vet ju att du haft kontakt med andra här på forumet som du kanske vill fortsätta hs kontakt med här.

Önskar dig det bästa och att du blir klar med boken. Det här blir ju lite PM-aktigt men jag vet att du vill vara försiktig med att lämna ut ditt nya nick. 

Tack för dina värmande ord Glad. Man blir alltid lika glad över det fåtal snälla kommentarer man får ibland här på FL. Jag har hittills delat ut ex (utkast) av min bok till mellan 40-50 personer och har bara fått positiv respons. Struntar i om det är "PM-aktigt", jag har inget att dölja eftersom jag är ärlig och uppriktig med det mesta. Har avskytt sen yngre år att vara någon som svansar som katten kring het gröt av rädsla för att "stöta sig" med personer. Det har att göra med att jag haft riktiga prakexemplar till kameleonter/ vindflöjlar i min omgivning och deras hyckleri och dubbelhet blev så uppenbart för mig, eftersom man såg hur de bytte åsikt/ uppfattning beroende på vilka de pratade med. Helt meningslöst beteende (om inte tillfället ifråga faktiskt kräver en viss social smidighet) eftersom du aldrig kan vara alla till lags och kommer att trampa på någons ömma tår oavsett hur du försöker vrida och vända dig. Bättre att vara rak och uppriktig från början i de allra flesta sammanhang.

Anonym (Tröttnar) skrev 2023-10-18 18:10:49 följande:
    Man behöver inte ha brutit mot en regel för att bli anmäld, men man behöver självklart ha brutit mot en regel för att bli avstängd. Om man dessutom får kontot permanent avstängt så har man VERKLIGEN misskött sig på forumet. Svårare än så är det inte.
    Det finns en tråd om modereringen på Flashback där flera vittnar om hur de blivit varnade och avstängda för sådant som inte brutit mot några regler, utan endast har kränkt känsliga "stackare".

Jag känner personligen till att en person blev avstängd endast för att han sa sanningen om några medlemmars beteende, han önskade att modsen skulle göra något åt detta, men eftersom dessa medlemmar tydligen skyddades, så va det denne person (budbäraren) som spärrades.

Hjelm skrev 2023-10-18 18:29:36 följande:

Japp.

Det finns också ett väldigt tydligt mönster av människor som missuppfattar och feltolkar trådarnas ämnen på ett sätt som får mig att undra hur det står till med läsförståelsen hos vuxna människor. Att man läser in så mycket som faktiskt inte står, och missar vad som faktiskt står.

En del "garvade" FL-,medlemmar är direkt och hugger med sina förutfattade meningar om skribenter. Eller så är det bara att de låtsas missförstå för att få trådstartaren ur balans. För nya medlemmar som inte är vana vid den "inhemska" jargongen hos de som varit medlemmar länge, kan det därför bli rent chockartat och kan skrämma iväg skribenter som annars kanske skulle ha en hel del vettigt att tillföra.

Detta mönster behöver verkligen brytas om FL vill få fler medlemmar.

Anonym (Idioter!) skrev 2023-10-18 22:49:06 följande:
    Där sa du faktiskt något intressant, och det är att de håller på med ren gaslightning. De får TS att hamna i affekt genom något som på ytan kan te sig som enkel kritik men som i verkligheten är till för att psyka personen till att bli förbannad och tappa besinningen. De vet nämligen om att tack vare relationsämnets natur är det vanligtvis känsligare än andra ämnen och därför är det lättare att få personen ur balans och därför passar de på att köra små psykningar för att uppnå det. När personen då reagerar kraftigt på dessa psykningar som för utomstående kan te sig som bagateller framstår TS som den galna, och den som psykat får tillfredsställelse i att hen fått TS ur balans.

Det är för mig en gåta varför någon finner njutning av att psyka andra människor och få dem att må dåligt, men det blir logiskt om denna person är psykopat. Otroligt obehagligt!
    Ja, och när de fått TS så pass ur balans att han skriver obetänksamma saker i affekt (TS blir förbannad och reagerar på psykningen), så roar de sig med att trycka på anmälningsknappen. Det är ett gäng av typen "skvallerkärringar" som du mycket riktigt benämner dem, som har härskat och söndrat på forumet i många år (vet detta, då jag läst på forumet alla dessa år), och som genom sina anmälningar får bort i deras ögon "misshagliga" personer, dvs personer som hotar den bubbla av självgodhet de lever i, där inga andra åsikter och uppfattningar än deras ska vara tillåtna. Det har kommit att bli ett stereotypt kännemärke för FL, och nya skribenter som inte är invanda med den "inhemska jargongen" kan bli chockade, arga och ledsna över de svar de får på sina trådstarter eller kommentarer. och skrämmas iväg från forumet. Andra anpassar sig efterhand och får gå som katten kring het gröt för att inte riskera att förarga forumets "härskare".

Tyra myra skrev 2023-10-18 23:05:42 följande:

Denna jakt på Kaffe Draken har både förvånat och oroat mig.  Begriper inte varför han inte ska få komma tilltals.  

Nästan varje gång en ny tråd skriven av en man som behandlar problem med det motsatta könet, är någon där och beskyller TS vara Kaffe Draken sen är surret igång.  Det är ganska självklart att män kommer att sluta lägga upp trådar om det ämnet. 

Förklara för mig varför denna Kaffe Drake inte ska kunna få svar på sina frågor?
    Många av de som jagar honom lägger aldrig upp egna trådar. De ställer inga egna frågor och ger inga svar. De underhåller sig med att kritisera andra.

Gäller inte bara KD utan alla män som har mage att beklaga sig över att ha det svårt på relationsfronten. Män förväntas som man inte gnälla på FL utan ska bara tiga still och anpassa sig efter det rådande medelålders kvinnogänget, vars åsikter och uppfattningar man inte får ifrågasätta eller gå emot. Och tro mig, det lär vara samma kvinnor som lägger upp trådar om egna relationsproblem och problem att inte hitta vettiga män vid dating. Själva har de all rätt att gnälla och beklaga sig, eftersom de ju "förtjänar det bästa".

Anonym (M) skrev 2023-10-22 18:36:40 följande:
    Varför är du så snabb att tillskriva andra människor (kvinnor) illasinnade avsikter? Du utgår från att din syster ville förstöra ditt goda självförtroende. Varför gör du det? Hon kanske bara ville vara ärlig och hindra dig från att få falska förhoppningar. Det är ju samma sak med dessa kvinnor som du säger har talat om för dig hur du ska vara och se ut för att träffa en kvinna. Du drar direkt slutsatsen att de bara vill trycka ned dig. Varför kan du inte överväga möjligheten att de bara menade väl? Jag har full förståelse för att man blir irriterad över oombedda råd - det blir jag också - men man kan ändå försöka förstå att människor faktiskt oftast vill väl. Du verkar ha en fördom om att kvinnor alltid har onda avsikter.

Men du kommer ju inte att lyssna denna gång heller och du kommer inte att svara på detta inlägg. Du vill inte höra sånt här. Du vill bara få dina fördomar om kvinnor bekräftade.
    En del här på forumet ger sken av att "vilja väl" när de egentligen bara är ute efter att trycka ned. Vill man någon väl visar man det genom att komma med konstruktiva förslag. När vissa på forumet skriver saker som "Du kan nog inte förvänta dig att kunna attrahera någon" eller kallar en person för "offerkofta", patetisk, kvinnohatare och incel, bidrar de inte till något konstruktivt.

Kvinnor på forumet som ventilerar att de har problem med att hitta någon vettig man vid dating eller om relationsproblem accepterar inte liknande svar, varför ska då män acceptera det?

Anonym (märkligt) skrev 2023-10-22 20:35:55 följande:
    Jodå, kaffedraken är ju ganska känd på FL med sitt eviga ältande MEN man ska heller inte sticka under stol med att så fort någon skriver något inlägg där kvinnor ifrågasätts eller kritiseras så börjar det genast gapas om kaffedraken och precis varenda en som skriver i tråden är såklart kaffedraken i mins 30 olika skepnader Drömmer
    Jag gillar Kaffedraken eftersom han väcker reaktioner. Min fråga är varför kvinnor överhuvudtaget svarar på hans inlägg om de nu tycker så illa om honom. Det betyder ju att han tangerar något grundläggande hos dem, kanske för att han blottlägger deras ofta uppenbara hyckleri.

Som jag ser det är han en frisk fläkt på ett forum där vissa kvinnor vill ta sig rätten att bestämma vad som får skrivas och inte.

Anonym (Lo) skrev 2023-10-23 06:31:10 följande:

Ja, jag upplever att många vill trycka ner andra, även i denna tråden. Påminner om partiledardebatter.

Ja, rätt "komiskt" att en trådstart som tar upp problemet utmynnar i just detta beteende. Vissa på FL förnekar sig inte.

Anonym (Ester) skrev 2023-10-18 23:28:40 följande:

Håller med. Ofta otroligt otrevliga, spydiga, provocerande svar. Typ besserwisser attityder med nedtryckande inlägg. Det dras väldigt dramatiska slutsatser och påhopp och påståenden, ord och meningar förvrängs osv. De kan ju knappast bete sig så ute i livet? Men skönt att veta att fler upplever detta på FL. Tröttnade ett tag pga just detta. Skriver sällan trådar men när man läser diskussioner eller själv kommenterar och och det bara spårar ur. Vet inte, tänker det kanske är uttråkade, bittra människor? Gör av med frustration på FL? Kanske själva är nedtryckta eller så.

Jag gissar på både uttråkade och bittra. De har fastnat i FL:s irrationellt känslomässiga nät och har inte fått ihop sina livspaket, eller livet blev inte som de hade tänkt sig, och tar då ut sin bitterhet och sina frustrationer över det här. Därför tror jag inte heller ett skit på när de i trådar om privatekonomi säger att de har högavlönade jobb och har det gott ställt ekonomiskt. Hade de verkligen haft det skulle de inte ösa ur sig en massa bitterhet och svador mot utvalda offer här.

Anonym (Lo) skrev 2023-10-24 08:34:17 följande:
    Jag gjorde en tråd om det. De som tycker att de ger andra råd men som i själva verket predikar. Man ska följa deras evangelium för då får man ett lika bra liv som de har. För de har lyckats. Man ska vara som dom är och göra som dom. Då är det bra.
    Det är vanligt att det jag skriver förvrängs och flera hittar på saker som jag aldrig sagt eller gjort. Jag tror att många helt enkelt vill få en reaktion, och egentligen inte bryr sig om andra människor.
    Jag har också ofta sett att de tillskriver dig egenskaper som du inte har visat att du har, som någon som skrev t.ex. att du var att jämföra med en kvinnomisshandlare. Om de tycker det lär de aldrig ha varit utsatta för en verklig kvinnomisshandlare (min farsa har varit det så jag vet hur en sådan persons lynne är) + en del andra saker som visar på deras ogrundade fördomar.

Jag har också blivit utsatt för dessa förutfattade meningar och har fått försvara mig mot dem. Men det är som att när de en gång fått för sig att en person är på ett visst sätt så klarar de inte att ändra den bilden, eller så vill de helt enkelt inte, för att de är mer intresserade av att bara tjafsa.

Anonym (Bigone) skrev 2023-10-24 08:55:54 följande:

Ja och det tror jag beror på att det hänger många omogna yngre personer här. Skulle vara intressant med ett liknande forum fast för "vuxna" där man kunde dela med sig av råd och tips/erfarenheter utan att det känns som ett dagis. 

Tro mig, på detta forum är det de medelålders stammisarna som är mest omogna. Yngre personer håller sig därför ofta för goda för att delta i deras oändliga tjafstrådar.

Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?