Inlägg från: Anonym (Inte_alltid_samma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte_alltid_samma)

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Anonym (Oja) skrev 2023-10-16 10:14:53 följande:
    Familjeliv är ett forum bestående av 90% bittra översittare med mindervärdeskomplex som passar på att våldföra sig på andra under anonym flagg. Dessa går runt bland oss i vardagen. Kanske är det din kollega. Hoppas dessa inte arbetar med människor :-P Detta är osäkra människor med ett stort behov av att passa in med obefintlig förmåga att förstå att alla inte är likadana, antisociala drag där de har svårt att tänka sig in i andra människor situationer. 
    Ja, en uppenbar oförmåga, dessutom försöker vissa lura andra att tro att "alla" tycker som de, genom att skriva t.ex "Ingen gillar sådant", "ingen går igång på sådant", "Ingen gör så", "Ingen tycker så" och "Alla vet" m.m.

Stackars dessa människor när de stöter på patrull IRL och de blir varse att deras "ingen" eller "alla" inte gäller för alla. Men det kanske är en av orsakerna till att de uppehåller sig på anonyma forum. De försöker vinna stöd för sina uppfattningar på nätet som de inte får IRL.

Anonym (Oja) skrev 2023-10-16 10:27:32 följande:
    förlåt jag hängde inte med där? Jag menar alltså de som trycker ned andra härinne. Det finns några stycken. dessa har skrämt iväg alla vettiga människor från forumet och skapar ett klimat fyllt av rädsla och lågt i tak. Jag skulle aldrig ta upp någonting här för att få råd, de gånger jag har gjort det har det varit dessa tre elaka kvinnor som alltid ska proklamer hur duktiga de är och hur misslyckade alla andra är som inte bor som dem, delar exakt deras värderingar, har levt sina liv på ett annat sätt än dem, saknar kunskap inom någonting etc. Dessa människor anser sig fulländade, som Buddha som gick i Nirvana ungefär. Så vad får man egentligen diskutera på forumet? 
    De är inte  bara tre. Det rör sig om mellan 20-30 som kör samma stil. Men med tanke på att det numer bara är en handfull aktiva skribenter kvar på forumet så har du rätt i att dessa skrämt iväg alla vettiga. De som är kvar får balansera som på nålar för att inte riskera att kränka eller uppröra detta lilla "gäng".

Anonym (Oja) skrev 2023-10-16 10:59:57 följande:
    Exakt! Kanske man ska starta ett eget forum där det finns vettiga människor med lite ödmjukhet och högt i tak och där man kan moderera lite bättre.
    Har själv snickrat ihop ett nytt forum, med flera ämneskategorier, som ska fungera som ett "flyktforum" för de som är trötta på att få inlägg borttagna för minsta lilla som råkar kränka någon, och framförallt för folk som vill ha seriösa diskussioner. Länkar dock inte till det här, men den som är intresserad kan PM:a.

Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-16 11:25:14 följande:

Det enda sättet ni kan vända forumet är att följa de återkommande skribenters exempel som aldrig ballar ur. Svara artigt och trevligt även på de märkligaste av frågeställningar. Ignorera de som muckar eller inte låtsas förstå. Det har varit lugnt i flera veckor. Det är bara att fortsätta så. Som någon skrev är detta en mycket liten klubb numera så det ligger i allas ert intresse. 

Problemet har hela tiden varit att vissa får haspla ur sig vad som helst utan åtgärd, medan andra hela tiden måste anpassa sig och trippa på tå för att inte "gänget" ska gå i taket. Men även de som anpassar sig ganska bra har en tendens att ryka förr eller senare, när de blir trötta på mobbningen och svarar med samma mynt.

Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-16 20:14:04 följande:
    Jag har sett en bild på draken (tror jag?). En gång så skrev han med sitt verkliga namn och någon forumdetektiv postade snabbt information hon hittat så att man kunde se vem det var. Han ser inte illa ut och verkar ha ett helt okej liv med intressen. 
    Där ser man. Kvinnorna som ständigt klankar ner på honom tror kanske att han är allmänt bitter och ful. Och den föreställningen gör att de fortsätter klanka ned på honom. Hur snygga är dessa kvinnor själva,är frågan?

Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-17 18:20:55 följande:
    Jag gissar att de var/är snygga, har en snygg identitet. Annars håller man väl inte på som de gör? I åratal. Minst tre år! Helt otroligt. 
    Är nog ofta så att de lever på "gamla meriter". Människor som inte trivs med sig själva, kanske beroende på att de ser fler och fler ålderstecken i spegeln, har nog en större benägenhet att klanka ner på andra, för att själva få känna sig lite bättre och snyggare för stunden.

Anonym (tyvärr finns det återkommande som gör så.) skrev 2023-10-17 18:19:44 följande:
    Men det är ju det jag undrar, vilka kvinnor är det som klankar ner på hans kropp och utseende? hur känner han alla dom?
    Det är väl folk han känner eller umgås med knappast random kvinna på gatan.
    Det är ju absolut inga kvinnor på nätet för här vet ju ingen hur han ser ut.
    Jag har aldrig läst någon kvinna här klanka ner på hans kropp eller utseende, andra saker ja men inte utseende eller kropp eftersom ingen har en aning om hur han ser ut, han brukar ju berätta att han tränar mycket och att han var vältränad när han var yngre, så just utseende och kropp har har faktiskt ingen här någonsin uttrycket något om vad jag har läst i alla fall under åren.
    Så just det måste ju vara kvinnor som har sett hur han ser ut eller hur?
    Har faktiskt aldrig sett någon skriva något om hans utseende eller påstått att han skulle vara ful. Det är ju omöjligt då ingen vet hur han ser ut!
    Nej, kanske inte på utseendet, eftersom de inte vet hur han ser ut, som du säger. Men kommentarerna visar mer eller mindre på ett förakt för personen, vissa gillar att trycka ner andra på ett "inlindat" sätt. Dvs de vill ge sken av att det är saklig kritik, men när vissa svarande menar att personen nog inte ska förvänta sig att kunna attrahera någon, är det i mina ögon ett sätt att nedvärdera personen.

Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-17 18:46:59 följande:

#190, #191 instämmer. Det är genomskinligt för oss. Minst tre år äldre har de blivit sedan de började med det här dagliga klankandet, men antagligen har vissa av dem blivit minst 10 år äldre av att gå med bittra grodor i halsen som de måste spotta ut. 

Har läst länge på forumet och har fått mer och mer klart för mig vilka som återkommer med nedsättande kommentarer. Bara det att forumet hade långt fler aktiva skribenter för 7-10 år sedan säger en del. "Misshagliga" personer har blivit "bortanmälda" från forumet, ett forum som borde vara till för alla att ventilera sina problem. Att en "viss ilska" pga det har väckts hos en del personer är inte ett dugg förvånande, snarare logiskt.

Att försöka jämna ut orättvisor kan därför inte vara fel, förutom hos de som gynnas av att de finns.

Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-17 19:22:34 följande:
    Jag fattar inte varför du är kvar här (mem tror att jag hittat minst ett av dina Flashbackkonton, vilket tröstade mig när jag trodde du var försvunnen efter att någon länkade din blogg).

Du hade rätt, Flashback är bättre. Jag tror inte heller att draken är kvar men är osäker. (Lo) beter sig mycket atypiskt.

Det är själva fenomenet med draken som fascinerar mig. Det känns som om de skulle slå på draken även om han inte var här, precis som de gjorde med mig, alltså låtsades att de var jag när jag inte var här.

Det är mycket sjukt som pågår här. 
    Jag är kvar för att jag vill ha rättvisa på forumet. Att elakheter från kvinnor ses lika allvarligt på som elakheter från män. Jag ger mig inte förrän detta är uppnått. Jag är öppen och ärlig med vem jag är och vad jag gått igenom i mitt liv. Jag ska inte behöva ta obefogad skit från okunniga människor som dömer efter sina snäva referensramar. Lika lite som den aktuella personen vi pratar om ska behöva ta skit från människor som aldrig upplevt hur det är att vara i samma sits.

Min blogg är öppen för alla att läsa, och jag skäms inte för att jag är den jag är och att jag gått igenom det jag gjort.

Men FL är ett forum med ett brett antal diskussionsämnen och då ska det inte bara vara förbehållet de med "rätt" uppfattningar.

Anonym (Tröttnar) skrev 2023-10-17 20:17:17 följande:
    För det första kan man inte bli "bortanmäld". Du har fått detta förklarat för dig flera gånger. För det andra är du inte direkt dålig på att trycka ner människor själv. Det kan man tydligt se i den här tråden där du ifrågasätter andras utseende i vanlig ordning.
    Jag började ifrågasätta utseenden när 40+-kvinnor på forumet började klaga på att de på datingsiter bara blev kontaktade av "män som ser ut som gubbar", och började då gå in för att se så "ogubbig" som möjligt ut. Jag trodde då att "gubbigt" utseende hade med begynnande flint och andra grejer att göra. Därför har jag varit mån om att bevara en bra hårväxt, vilket enligt vissa på forumet även det sågs som "gubbig", Hur fan ska man se ut för att kvinnor ska bli nöjda?
Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?