-
Ja, vem får mest uppmärksamhet på krogen eller på dejtsidan? Många kvinnor tycker inte att det är positivt att de får många mejl från många män. De kanske hellre skulle vilja ha det som det är för de flesta männen? Inte få nån uppmärksamhet alls?Anonym (H) skrev 2023-10-13 09:28:20 följande:De flesta kvinna kan hitta någon bra män i det stora utbudet
-
Män som bor ensamma kan väl inte städa? Inte tvätta heller. Tur att Mamma finns.Maahlinn skrev 2023-10-13 10:12:40 följande:Nåja, killar kan väl städa också när lust till det inte finns, eller?
-
Som en tjej jag skulle träffa. Hon sa "hoppas du har städat". Det hade jag gjort, jag städar en gång i veckan. När vi nästa gång var hemma hos henne så kändes det mer ofräscht, så jag hade mer välstädat än henne. Så kan det vara.Anonym (Klyftan) skrev 2023-10-13 10:14:35 följande:Män som bor ensamma kan väl inte städa? Inte tvätta heller. Tur att Mamma finns.
-
Jag tror personligen att många kvinnor skulle veta ganska snart vilket de föredrar om de provade att ha det som de flesta män har det.Anonym (Blaha) skrev 2023-10-13 11:12:57 följande:svårt att veta. Men iallafall hade det känts som att sexet faktiskt betytt något och åtminstone varit ett tecken på
ömsesidig attraktion. -
Ja, vi diskuterar sexuell makt. Så då tycker jag att detta är relevant. Kvinnor kan välja och vraka på ett annat sätt. Hon kanske inte vill ha de flesta männen som visar intresse, men faktum kvarstår: hon har mycket att välja bland.Anonym (Klart det finns makt) skrev 2023-10-13 11:28:36 följande:Tänk att du (eller dina lika) hamnar i dessa trådar så ofta och kör ett sidospår till ämnet. Off topic. Nu är du inne och diskuterar manligt och kvinnligt igen och orättvisan i vem som får ligga. Eller det underliga med vem som får ligga. inte om du har någon sexuell makt. DU. Varför inte svara på frågan istället.
Ungefär som en buffé. Ett långbord fyllt med olika rätter. -
För män är det mer att vi har att välja mellan korv med bröd eller hamburgare. That's it. Tackar vi nej så får skylla oss själva, att vi blir utan.Anonym (Klyftan) skrev 2023-10-13 11:34:29 följande:Ja, vi diskuterar sexuell makt. Så då tycker jag att detta är relevant. Kvinnor kan välja och vraka på ett annat sätt. Hon kanske inte vill ha de flesta männen som visar intresse, men faktum kvarstår: hon har mycket att välja bland.
Definitivt. Ville bara ge lite perspektiv på det.Anonym (H) skrev 2023-10-13 11:36:06 följande:Och?
Världen är orättvis -
Ja, för tillfället. Det var imponerande. Tror du att de flesta män är med om samma?Anonym (H) skrev 2023-10-13 11:42:11 följande:Ok. Färdig nu?
Kan ge ett annat perspektiv. Jag som man hade en period då jag inte hade några problem med att få ett ligg. Erbjudanden haglade och jag tackade nej till de flesta. -
Som jag skrev förut: Kvinnor kan välja och vraka på ett annat sätt. Hon kanske inte vill ha de flesta männen som visar intresse, men faktum kvarstår: hon har mycket att välja bland.Anonym (Klart det finns makt) skrev 2023-10-13 11:44:19 följande:
Hur menar du då? Så om jag får 20 dick pics skickade till mig med förslag på sex så är det lyckost mig för du får aldrig någon själv? Jag skiter väl i om 100 män vill ha mig eller knulla mig. Jag vill bara ha den jag är kär i eller väldigt intresserad av. Det är skillnaden om du vill jämföra vissa män med vissa kvinnor.
Om vi utgår från att hälften av alla män fungerar tvärtom (du gillar ju att utgå från majoriteten när du pratat om kvinnor men jag nöjer mig med hälften), dvs de kan ligga med 100 kvinnor oavsett om de är kära eller väldigt intresserade så kan man ju inte jämföra de två. För det du vill ha vill kanske inte jag ha. Så då kan vi inte jämföra.
Om jag får tusen vackra röda äpplen att äta så betyder det ingenting om jag inte tycker om röda äpplen. Men jag älskar gröna äpplen. Jag byter hellre 1000 vackra perfekta röda äpplen mot ett halvperfekt grönt äpple. Fritt val är det ju ändå på vilken frukt man äter om man äter frukt.
Men så kommer det en annan person som vill äta gröna bananer men inte kan få tag på en enda grön banan. Den känner att om den fick skulle den tacksamt frossa i gröna bananer men det får den inte för alla gröna bananer är slut. Visserligen finns det en del halv-gröna bananer men det vill inte den personen ha. Fritt val liksom.
Däremot blir den provocerad av mig, kanske t.o.m. skitsur på mig för att jag avstår att äta röda äpplen i väntan på ett grönt. Det är liksom orättvist för personen på ngt sätt att jag skulle kunna äta röda äpplen(som jag inte gillar) men inte gör det. När personen själv inte kan få en enda grön banan.
Avslutar med det du kommer att nonchalera mest. De flesta män jag träffar lever eller har levt i relation med en partner. De flesta män får inte ingen uppmärksamhet. Män som inte har något att erbjuda en partner eller en sexpartner kan det nog stämma för. Men de är inte representativa för majoriteten av alla män
Jag tror inte heller det.Anonym (H) skrev 2023-10-13 12:06:08 följande:Nej, men en del.
De flesta män har någon gång levt i en seriös relation där det ingått en hel del sex. -
"Kanske?" Ok, återkom sen när du varit man ett tag så får vi se om det låter annorlunda.Anonym (Suger baby) skrev 2023-10-13 12:24:08 följande:Haha jag ser framför mig ett bord fullt med halvsjaskiga korvar som slingrar sig omkring och försöker hoppa upp på min tallrik. Tänk vad lycklig man är som tjej 😅
Det gäller ju lika mycket för båda könen att hitta nån man synkar med och att respektera den andra. Men på nåt plan har vi tjejer kanske mer makt när det gäller sex, finns ju en del korvar där på bordet som är goda att smaka på för den som vill och då är det ju bara att vifta med tallriken framför dem. -
Nej, det gör jag inte, jag vet hur det känns att ha det så. Men oss vill ingen höra talas om. Och de flesta säger att de flesta hittar nån att ligga med. Så då ska också hålla oss till det. Majoriteten.Anonym (Gryning) skrev 2023-10-13 12:31:58 följande:Det stämmer inte. Du filtrerar bara bort kvinnor som har det svårt, dom existerar inte för dig bara.
-
Ja, många män blir mer attraktiva för kvinnor när de är upptagna.Core skrev 2023-10-13 12:53:29 följande:Jag är man, men blir alltid uppvaktad av kvinnor när jag är ute på nån öl. Och kvinnor man träffar via jobb etc
Det jag vill ha sagt, är att är man inte attraherad av de som kommer fram är det skitsamma fullständigt. Vi män är lika kräsna som kvinnor, och hade 100 träskpaddor raggat på dig hade du ändå inte brytt dig.
Om du känner dig undergiven är det du som behöver jobba på ditt eget, inte skylla på kvinnor.
Och jag kan säga med 99% säkerhet att det är det som gör mig tilldragande. Jag har fru och är inte ute efter nån annan, skiter högaktningsfullt i kvinnor i min omgivning och vad de tycker om mig.
Innan jag träffade frun och man stod som nått mähä och väntade på ligg, då var det svårare. -
Nej, det vill jag inte. Men om jag går ut på krogen och flera kvinnor försöker ragga så är sannolikheten högre att jag skulle få ett ligg med en kvinna jag tänder på, jämfört med om ingen kvinna raggade. Samma med nätdejting. Om kvinnor skrev lika ofta till mig som män gör till kvinnor, så skulle jag ha större chans att träffa kvinnor för ligg eller nåt seriöst.Anonym (Gryning) skrev 2023-10-13 13:21:27 följande:Du kan väl fundera på det själv förresten. Är du beredd att ligga med vem som helst? Är du det så kan du kanske dra den felaktiga slutsatsen att "kvinnor har så mycket sexuell makt" men om du inte är beredd att ligga med vem som helst så borde du rimligtvis förstå att du även filtrerar bort oattraktiva kvinnor. Dvs att du rimligtvis borde upphöra med ditt gnäll om orättvisa. Ganska orättvist att betrakta kvinnor som endast br för en sak, annars så upphör deras existens i din värld.
-
Ja, smaken är olika. De kvinnor jag inte attraheras av, attraherar andra män. Så om kvinnor raggade på mig så skulle jag säkert inte gå hem ensam från krogen. Chansen till nåt skulle åtminstone öka rejält om kvinnor raggade på mig.Anonym (Gryning) skrev 2023-10-13 13:38:05 följande:
Så du är inte beredd att ligga med vem som helst, vilket också bevisar att du också anser att en liten klick kvinnor (dom du finner attraktiva) syns för dig, den andra klicken kvinnor existerar inte ens. Det berättar du genom att anse att kvinnor har det så lätt att skaffa sex (och då pratar du tydligen om den enda klicken kvinnor som existerar för dig klicken översätts till "alla")
Skulle du vara kvinna så antar jag att du skulle tillhöra klicken kvinnor som inte ens existerar för män.
Här kommer skillnaden, kvinnor är uppfostrade till att observera och se män, män uppfattas som bra på andra saker förutom sex, så från deras synvinkel så upphör du ändå inte att existera. Som dom gör för dig.
-
Ja, men jag skulle sannolikt inte träffa nån. Jag raggar inte på krogen, och de flesta kvinnor går ut för att ha kul med sina vänner.Anonym (H) skrev 2023-10-13 13:40:04 följande:Om du skulle gå ut, gå på krogen, träffa kvinnor skulle din chans öka också
-
Jag vet. Men kvinnor säger att de inte gör det.Anonym (H) skrev 2023-10-13 13:45:26 följande:Du vet inte vad du pratar om. Massor av kvinnor går på krogen för att träffa killar.
-
Kvinnor vill ha män som andra kvinnor har godkänt. Han måste vara bättre än singelmän.Core skrev 2023-10-15 13:09:27 följande:Pga samma effekt som en kvinna oftare blir uppvaktad, hon är inte intresserad. Människan vill ha det man inte uppenbart kan få, så alla män som går ut och är ett öppet mål har från start har från börjat berövat sig själv från sin attraktionskraft.
En kvinna är sällan ett öppet mål. Hade hon suttit och glott på varenda man hade ingen tagit i henne med tång -
Jag vet inte. Men kvinnor säger att det finns anledningar till att män är singlar. De bra männen är upptagna.Anonym (Klart det finns makt) skrev 2023-10-15 15:08:35 följande:Hur vet man om de är bättre än singelmän? 🤔
Jag vill absolut inte ha upptagna män. Aldrig någonsin att jag tar i en upptagen man med tång. För mig är några av de viktigaste attraktionskrafterna egenskaperna rakryggad, genuin, fina värderingar och god naturlig ledare. En otrogen man eller en flirtig man som är upptagen är inte rakryggad, inte genuin, har inte fina värderingar och absolut inte en naturligt god ledare för sin familj. Alltså är han med ens inte längre attraktiv. Oavsett utseende. -
Ja, fast kvinnor har ofta lite makt och kan rivstarta en man på ett annat sätt. Räcker att hon har urringat så är chansen stor att det är grönt ljus.Anonym (?) skrev 2023-10-15 18:42:43 följande:
Sexuell makt?? Vem går med på det?
Sex är väl ett samspel, eller?
Jämför med en man som visar armmusklerna eller sin bringa. Hon kanske gäspar lite och återvänder till boken.