Inlägg från: Anonym (Gryning) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gryning)

Sexuell makt?

Så irriterande att någon nämner "makt" och "sex" i samma mening. Låter som incel retorik.

• Anonym (Gryning)
    Anonym (Klyftan) skrev 2023-10-13 12:07:00 följande:
    Som jag skrev förut: Kvinnor kan välja och vraka på ett annat sätt. Hon kanske inte vill ha de flesta männen som visar intresse, men faktum kvarstår: hon har mycket att välja bland.
    Ungefär som en buffé. Ett långbord fyllt med olika rätter. 
    Det stämmer inte. Du filtrerar bara bort kvinnor som har det svårt, dom existerar inte för dig bara. 
  • Anonym (Gryning)
    Anonym (Klyftan) skrev 2023-10-13 12:39:56 följande:
    Nej, det gör jag inte, jag vet hur det känns att ha det så. Men oss vill ingen höra talas om. Och de flesta säger att de flesta hittar nån att ligga med. Så då ska också hålla oss till det. Majoriteten.
    Nej, det stämmer helt enkelt inte. Omedvetet så existerar inte dessa kvinnor. Många män betraktar kvinnor som potentiella ligg. Därför har dom också fått för sig att "makt" och "sex" hör ihop. Kvinnor som inte betraktas som potentiella ligg filtreras därför bort från det. en man bevisar det genom att uttrycka sig med att "kvinnor har sexuellt makt" dvs (vissa kvinnor, för han är så klart inte beredd att ligga med vemsomhelst) dom andra kvinnorna som då är odugliga för knullandet upphör att existera.
  • Anonym (Gryning)
    Anonym (Klyftan) skrev 2023-10-13 12:39:56 följande:
    Nej, det gör jag inte, jag vet hur det känns att ha det så. Men oss vill ingen höra talas om. Och de flesta säger att de flesta hittar nån att ligga med. Så då ska också hålla oss till det. Majoriteten.
    Du kan väl fundera på det själv förresten. Är du beredd att ligga med vem som helst? Är du det så kan du kanske dra den felaktiga slutsatsen att "kvinnor har så mycket sexuell makt" men om du inte är beredd att ligga med vem som helst så borde du rimligtvis förstå att du även filtrerar bort oattraktiva kvinnor. Dvs att du rimligtvis borde upphöra med ditt gnäll om orättvisa. Ganska orättvist att betrakta kvinnor som endast br för en sak, annars så upphör deras existens i din värld.
  • Anonym (Gryning)
    Anonym (Klyftan) skrev 2023-10-13 13:24:47 följande:
    Nej, det vill jag inte. Men om jag går ut på krogen och flera kvinnor försöker ragga så är sannolikheten högre att jag skulle få ett ligg med en kvinna jag tänder på, jämfört med om ingen kvinna raggade. Samma med nätdejting. Om kvinnor skrev lika ofta till mig som män gör till kvinnor, så skulle jag ha större chans att träffa kvinnor för ligg eller nåt seriöst.

Så du är inte beredd att ligga med vem som helst, vilket också bevisar att du också anser att en liten klick kvinnor (dom du finner attraktiva) syns för dig, den andra klicken kvinnor existerar inte ens. Det berättar du genom att anse att kvinnor har det så lätt att skaffa sex (och då pratar du tydligen om den enda klicken kvinnor som existerar för dig klicken översätts till "alla")

Skulle du vara kvinna så antar jag att du skulle tillhöra klicken kvinnor som inte ens existerar för män.

Här kommer skillnaden, kvinnor är uppfostrade till att observera och se män, män uppfattas som bra på andra saker förutom sex, så från deras synvinkel så upphör du ändå inte att existera. Som dom gör för dig.

• Anonym (Gryning)
    Anonym (Klyftan) skrev 2023-10-13 13:40:40 följande:
    Ja, smaken är olika. De kvinnor jag inte attraheras av, attraherar andra män. Så om kvinnor raggade på mig så skulle jag säkert inte gå hem ensam från krogen. Chansen till nåt skulle åtminstone öka rejält om kvinnor raggade på mig.
    Det vet du absolut ingenting om. Du bara filtrerar bort dessa kvinnor från synfältet.

Kvinnor raggar inte på dig, inte beroende på att du är man, utan beroende på andra faktorer såsom att du inte är tillräckligt attraktiv. Tror du klicken kvinnor som aldrig blir raggade på skulle resonera som dig? 
Svar på tråden Sexuell makt?