Inlägg från: Anonym (Linda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Linda)

Sexuell makt?

Jag kan gå ut i helgen och bli påsatt av någon som inte bryr sig ett skvatt om mig. Absolut. Men det skulle göra mig mer illa än nytta.

Dessutom är jag kvinna så chansen att uppleva orgasm med en ny man under sex ligger på 20%. Så är det
     värt det?

nej

• Anonym (Linda)
    Anonym (Klyftan) skrev 2023-10-13 08:51:30 följande:

En kvinna går ut på krogen. En man också. Vem får mest uppmärksamhet?

En kvinna gör en dejtprofil, en man också. Vem får mest uppmärksamhet? Vem får flest meddelanden av sexuell natur?

En kvinna är hemma en torsdagskväll. Hennes man också. Båda har jobbat hårt hela veckan och hela diskbänken är belamrad med tallrikar och golvet fullt med barnkläder, sudd, Lego och målarpennor. Vem av dem kommer ge röran uppmärksamhet?

Vem är mest utvilad i slutändan när helgen kommer? Vem besitter makten att kräva egentid framför datorn medan den andra får ta av sin egentid för att göra det kvarvarande jobbet i hemmet?

Vem av mannen och kvinnan kommer till helgen ha energi att orka sexa?
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Klyftan) skrev 2023-10-13 07:21:03 följande:
    Är det inte bättre om kvinnan har lite ömdöme själv och känner av om det är en man som verkar gilla kvinnor? Eller går ni hem med vem som helst? Ja, då är risken stor att det blir dåligt också.
    Det är ju det VI HAR. Varav mindre sex hur som helst och med vem som helst. Det är ju det ni killar i tråden surar över. Att vi kvinnor ÄR just selektiva med vem vi släpper in i vår kropp.

Vi har MAKT över vår egen kropp. Och vår sexualitet. Uppenbarligen uppfattas det som ett hot och trådar kring kvinnors sexuella makt startas (Fast det egentligen handlar om mäns ilska att hela tiden tappa makt över kvinnan).
Svar på tråden Sexuell makt?