Otrogen fru
Ärlighet varar längst. Barnen kommer bli väldigt besvikna och ledsna den dagen de förstår att du ljugit för dem och tilliten är sabbad.
Ärlighet varar längst. Barnen kommer bli väldigt besvikna och ledsna den dagen de förstår att du ljugit för dem och tilliten är sabbad.
Tolkade det som att ni skulle låtsas tycka om varann fortfarande trots ni skilt er. Men om du menar om du ska berätta att hon varit otrogen, nja. Beror väl på hur gamla de är. Tycker man kan vara ärlig men anpassa vad du säger efter hur gamla de är.
Det beror väl på hur stark du är skulle jag säga. Men att ge mamma skulden indirekt kanske inte är så bra. Visst hon var otrogen men säg något i stil med ovanstående att "det får ni fråga mamma om". Mer än så skulle jag nog inte ta på mig för det är ju faktiskt hon som gjorde det. Hade barnen dock varit mycket yngre hade jag sagt att det inte funkade, mamma och jag ville göra olika saker osv. När de sen blir äldre och sedan frågar vad menade du med olika saker för de ska ju inte tro att man skiljs åt för man hela tiden vill göra olika saker då skulle jag nog dra den att det får du fråga mamma om //