HeiHei skrev 2023-10-11 18:00:19 följande:
Jag har inget val, bilen måste säljas för min A-kassa räcker inte till mina räkningar och mat, bara min nuvarande hyra äter upp 70% av min A-kassa, de som hjälpte mig förra månaden var min slutlön+ barnbidrag+ underhållstöd.
Och nu då Mitt barn är omplacerat ska jag då förlora allt Förutom A-kassa då.
Och dessutom betala? Jag har en kompis och hans barn blev placerade och han får betala.
Varför leva med så små marginaler? Om hyran motsvarar 70 % av din a-kassa så behöver du byta boende, det håller jag med om.
Vet inte hur det går till med placeringar men du får väl ansöka om socialbidrag. Det är ändå de som har bestämt att du inte ska få ha barnet hos dig längre så du förlorar inkomster.
Kan du inte bara ställa av bilen så länge? Hur mycket tror du att du får för den egentligen? Räkna med mindre än du tror, så blir det alltid tyvärr. Kontakta de som du har räkningar hos och fråga om anstånd eller delbetalning. Se över matkostnader för månaden (så klart). Säg upp allt som är onödigt. Det innebär även internet, det kan du ha via telefonen och låna dator på biblioteket i nödfall (en del har det iaf, eller AF om du ska söka jobb).