Inlägg från: Anonym (hejdär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hejdär)

Varför daltar IVF klinikerna med sina patienter?!

Anonym (väx upp) skrev 2023-10-10 20:21:42 följande:
    Följer flera konton på instagram som kämpar med ivf och missfall, nämner inga namn, men ikväll uppstod frågan hur hon tänker angående att ha grov ångest och gråta varje dag medan hon ruva, där frågan helt avfärdas som skuldbeläggande.
    Bättre för dig att inte följa dom om du inte kan tänka längre än så... Herregud. Det är så enkelt och jag har inte ens barn.
  • Anonym (hejdär)

Hur löser vi ångest över något?
    - VI HAR INTE ÅNGEST

• Anonym (hejdär)
    Anonym (väx upp) skrev 2023-10-10 22:23:59 följande:
    Vad menar du nu? Förstår att hon är i en känslig situation men alla som låtsas som ingenting gör ju henne en björntjänst. I hennes fall helt självklart att hennes ivf process skulle gynnas av att hon ställde om vissa levnadsvanor och hittade nått slags lugn eller en strategi för att inte balla ur så fullständigt under ruvardagarna..

Ja, att skuldbelägga någon som mår skit för att hon inte lyckas få "något så självklart som barn" är säkert hjälpsamt. Bara att någon ens kommenterar sånt... Kan inte se mycket mer patetiskt

Newsflash, du vet inte om hur hon lever varje timme per dygn och hur sånt ibland svämmar över.

• Anonym (hejdär)
    Anonym (väx upp) skrev 2023-10-11 19:43:18 följande:
    vart har jag eller någon skrivit "något så självklart som barn"? barn är absolut inte en självklarhet, heller inte en rättighet. någon frågade henne hur hon förhåller sig till att hennes psykiska mående påverkar återföringen, varpå hon snäste av frågan som endast skuldbeläggande, och påstod att experterna på hennes ivf klinik sagt att det inte påverkar alls. vilket är felaktigt, det påverkar visst. men dom säger så till henne för att hon inte ska må ännu sämre än hon redan gör. vilket jag finner vara daltande och att inte hjälpa henne i längden, bara i stunden. 
    Att någon är så tappad att den frågar något sånt får stå för denne, jag hade skämts ögonen ur mig om denne var bekant till mig. Lägger hon in en vit lögn för att få alla haters att hålla käft så good for her. Det går ändå inte att göra något åt, speciellt med ivf och alla hormoner och press i den proceduren.
Svar på tråden Varför daltar IVF klinikerna med sina patienter?!