Inlägg från: Anonym (111) |Visa alla inlägg
  • Anonym (111)

Hitta min iPhone -appen

Jag arbetar inom skolan (gymnasiet) och har egna ungdomar men hos oss har det aldrig varit aktuellt att vi skulle installera detta på barnens mobiler. Jag tycker det finns en oro för ungdomar idag som troligen har uppstått just för att vi kan övervaka dem mer än man kunde innan mobilens tid. 

Jag hör av vissa elever att de har liknande lösningar. Då har de det hela familjen så att ungdomen även kan se var föräldern är. Kan vara praktiskt om de ska mötas tex. 

Om alla är överens i familjen så fine, men om ungdomen inte vill, som i ert fall skulle jag verkligen ta mig en funderar på VAD det är man som förälder vill kunna se?
    Har man oro för att en ungdom tar droger eller liknade så kan jag förstå, men å andra sidan hjälper inte en app för att förhindra sånt ändå. 

Det handlar väl om att er ungdom frigör sig, vilket de ska i den åldern. Du som förälder får inse att ni är i nästa fas. Snart är ni mer vixen-vuxen och inte vuxen-barn i er relation. 
    Ta ett snack mer som två vuxna, och inte bara "jag är vuxen och jag bestämmer", så är jag säker på att ni kan komma överens om något. 

Svar på tråden Hitta min iPhone -appen