Drottningen1970 skrev 2023-10-10 12:45:52 följande:
Undrar hur folk skulle ställa sig till att vi gav bort exempelvis Gotland till syrianer eller Romer, som inte har nåt eget land. Sen kunde de komma och lyfta ut Gotlänningarna ur hus och hem där de bott i generationer, kanske med hänvisning till att det är synd om romer och syrianer. Kanske kan man gräva fram nån två tusen år gammal skrift att hänvisa till, varför de har rätt till Gotland.
Just saying..
Nej jag hatar inte Judar eller Judendom (inte mer än jag hatar nån annan relgion) Men det som inträffade efter andra världskriget är helt horribelt. Och det är FN som bär stor skuld.
Första vettiga, kunniga, utbildade och pålästa kommentaren jag hittat i tråden hittills. Tragiskt att Så många går på medias hyckleri och propaganda. Nej jag låter mig inte vallas som ett puckat får. Palestinier har blivit slaktade, trakasserade och förtrycka i decennier efter decennier. Massmördat barn och civila i palestina. Israeliska soldater som hånar, spottar och petar med vapen på palestinska barn som inte får komma hem om de passerar gränsen för sent. Människor med galler uppe i taket där Israeliska soldater marscherar. Stänger av vattenförsörjningen när det passar. Stal palestiniers hem och mark och schasade ut dem från deras egna hus och hem för länge, längesedan. Dessa sionister beter sig lika illa mot palestinier som Hitler gjorde mot judar. Finns många gamla judar som inte kan stå bakom Israels vidriga handlingar. Jag är helt emot Hamas men vem ska försvara palestinier? Vem, vem och åter vem? Israel har enorm militär styrka och hela USA m.fl bakom sig. Vad har Palestina? Stenar? Öhh,, Hamas? De har inte ens vatten.
Fruktansvärt synd om civila på båda sidor, tycker det är lika hemskt vare sig civila oskyldiga judar eller palestinier dör men vågen är helt klart ojämn och extremt orättvis. Hemskt med de döda ungdomarna men vem upplyste om alla palestinska barn som blev mördade dagen innan av Israeliska judar????? Höga makter i USA och världen styrs av Israeliska judar, självklart kan de styra media, propaganda och valla fåren dit de vill. Låt er inte luras. Det är smutsigt.
Backa tiden ca 80 år och ta reda på sanningen. Israeliska judars våldtäkt mot Palestina! Israel är inte i krig nu. De blev inte oprovocerat attackerade av Hamas från ingenstans under klarblå himmel. Det var en tidsfråga innan något hände. Vad har pågått INNAN denna "attack"?? Det har pågått jävligt mycket slakt, massmord förtryck mot palestinier men det SYNS INTE I MEDIA, klart det blir en chock för alla nötter som blint glor på nyheterna! Det har varit krig och förtryck av palestinier i evigheter. Jag är i CHOCK (med hakan ner till knäna) av den vidriga, orättvisa, falska värld vi lever i.
Ukraina matas med miljarder och vapen ifrån omvärlden för att kunna FÖRSVARA sig mot Ryssland, naturligtvis för att det gynnar USA och andra vidriga makter. Palestina blir terrorist stämplade för att de försvarar sig med den ynka skiten de har och sanktioner mot landet. Va i helvete är det för jävla hyckleri???? Jag HATAR ORÄTTVISA, LÖGNER OCH FALSKA NYHETER/PROPAGANDA🤮 hatar att vissa länder och folkgruppers liv är mer viktiga än andras pga ekonomi, politik, överenskommelse, avtal och "hålla om ryggen fasoner!!! Tviii säger jag bara!
Hela texten är inte riktad mot dig Drottningen1970 jag bara fortsatte skriva i kommentaren så det är inte dig jag vill upplysa, du verkar ju ganska påläst och vettig.
Blir så trött på denna skiten. Slutat följa mainstream media både på tv och sociala medier då jag får hög puls av dessa lögner, propaganda och bullshit. Kände bara hur hjärtat rusade när jag lyssnade på min radio. Tänkte kika in på familjeliv, läsa lite intressanta trådar kanske men icke, halkade in på detta ändå. Kommer avfölja tråden efter denna kommentar, klarar inte av att diskutera med eventuella hjärntvättade människor. Orken är slut. Men kände ändå att det är min plikt att hjälpa till att sprida sanningen. Kliade i fingrarna. Men nu så släpper jag det.
Hoppas man nådde fram till några kloka själar som inte låter sig manipuleras. Det gör inte jag i alla fall om jag så skulle stå ensam mot världen. Trött på att låta oss styras och luras av falsk information.
Brukar likna det vid mobbning. Tänk er ett barn som blir mobbad i åratal i skolan, ingen som gör nåt. När barnet en dag får nog och slår tillbaks, då får denne skulden. Anklagas för att vara våldsam och hela skolan vänder sig mot barnet och fördömer ddet. De vuxna stryker mobbarna om ryggen och fördömer det mobbade barnet. Kryper orättvisan under skinnet? Mm..
Zara Larsson har aldrig tilltalat mig. Förvånad att hon av alla tydligen uttalat sig på detta sätt. Blev inte förvånad över att Ronaldo står upp för rättvisan offentligt men zara Larsson? Där ser man.