• Jagärkille

Zara Larssons hat/hån mot Israel efter Hamas terrorism mot festival, över 250 unga avrättade..

Zara skriver bland annat (från Expressen): På X, tidigare Twitter, har Zara Larsson också gillat flera inlägg som stöttar Palestina. ?Jag är uppriktigt förvirrad över hur någon kan stötta Israel just nu?, står det i ett av inläggen som stjärnan gillat.

Efter att terrorister dödat över 250 unga festivaldeltagare i Israel passar alltså Zara på att hata lite extra mot Israel. Kan ni tänka er reaktionerna om en känd artist älskad av etablissemanget hade hetsat mot sossar i Norge efter att Breivik avrättat ungdomarna, hade det varit lika tyst i media?

Är det för att hon är kvinna som gör att kritiken inte är kraftigare? Är hon för stark inom etablissemanget?

I hennes Instagram hyllas hon till skyarna av Israel-hatare som öppet firar att kvinnor och barn mördats i Israel. Zara borde förbjudas att spela på public service, detta borde väl ändå vara att går för långt. Eller är det okej att öppet hata på detta sätt så länge det är mot Israel? Etablissemanget verkar i alla fall godkänna detta hat mot Israel.

• Svar på tråden Zara Larssons hat/hån mot Israel efter Hamas terrorism mot festival, över 250 unga avrättade..
  • Jagärkille
    Anonym (Mångkultur?) skrev 2023-10-09 23:56:08 följande:

Kolla vilka det är som gör "skrattfigur" på Facebook om nyheterna om terrorattackerna på Israel.
    Inga svenska namn om man säger så.

På Alkompis (svenska nyheter på arabiska) Facebook-sida flödar hatet och hånen mot Israel.
    Administratören på sidan verkar ha fullt upp med rensa i inläggen så man slipper bli beskyllda för antisemitism.

Koranbränningar, terrorhot mot Sverige och terrorattentat i Israel. En sak har ge´mensamt = islam!

Har sett det. När en man bränner koranen så blir muslimer skogstokiga, kastar sten på polisen, har FN möten om det mm. När terrorister massmördar israeler så firas det istället medan svenska etablissemanget vägrar att agera. Istället verkar det vara helt ok.

Som när Nicole fördömde attacken och blev direkt påhoppad av Sveriges Radio P4.

"Från Sveriges Radio P4 Sjuhärads Instagramkonto. ? Var är din post när palestinier blir attackerade varje dag? Har inte sett dig lägga ut något om det? Men nu när media belyser att palestinier gör något mot Israel då passar det att ha åsikt??. "

www.expressen.se/nyheter/nicole-fordomde-attackerna-mot-israel-fick-mothugg-av-sr/
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Mångkultur?)

Hittills har Magdalena Anderssons (S) kommentarer om terrorattacken på Facebook och Ibstragram resulterat i över 3000 hatiska kommentarer från hennes muslimska väljare.

Hon kallas bland annat "horunge" och "gris"..
    Muslimerna känner sig svikna då de trodde hon "var på deras sida".

Svensk media har rapporterat om bilkaravanerna och fyrverkerierna på många platser i Sverige, främst i Malmö och Helsingborg.

Detta är människor som sympatiserar med terroristerna och som bor i Sverige.

Sannolikt försörjer vi de flesta av dem.

• Anonym (Mångkultur?)
    Anonym (omg) skrev 2023-10-10 12:19:02 följande:

hon är så zexig

Jag tycker faktiskt det är fel att döma henne för hårt därför att hon sannolikt är korkad.

Hon vet inget om hur konflikten uppkommit.

Zara Larsson röstade på Västerpartiet 2022.
  • Anonym (Åäö)

Zara gör vad som helst för lite uppmärksamhet och publicitet och hon vet att hon måste vara kontroversiell för att få det. Jag tappade respekten för henne redan när hon visade upp brösten i tid och otid och samtidigt såg sig själv som feminist, det är sådan jäkla dubbelmoral så det är skrattretande. Hon visade upp sina bröst för att bli mer känd. Konstigt att ingen har ifrågasatt det. 

• Anonym (Åäö)
    Anonym (omg) skrev 2023-10-10 12:19:02 följande:

hon är så zexig

Nej hon är inte sexig
  • Drottningen1970

Tja, jag håller nog ändå med. Handlingarna som utspelar sig nu och som pågått i decennier, är lika illa från båda håll. oskyldiga civila mördas på båda sidor.
    Inte konstigt att det är världsnyheter dessa vidrigheter som pågår.
    Dock är det fullständigt häpnadsväckande att Israel har fått hålla på med det som de håller på med utan internationell fördömande och sanktioner under så evinnerligt långt tid. Det är fruktansvärt.

Staten Israel är också terrorister 

• Drottningen1970

Undrar hur folk skulle ställa sig till att vi gav bort exempelvis Gotland till syrianer eller Romer, som inte har nåt eget land. Sen kunde de komma och lyfta ut Gotlänningarna ur hus och hem där de bott i generationer, kanske med hänvisning till att det är synd om romer och syrianer. Kanske kan man gräva fram nån två tusen år gammal skrift att hänvisa till, varför de har rätt till Gotland. 

Just saying..

Nej jag hatar inte Judar eller Judendom (inte mer än jag hatar nån annan relgion) Men det som inträffade efter andra världskriget är helt horribelt. Och det är FN som bär stor skuld.

• Anonym (omg)
    Anonym (Åäö) skrev 2023-10-10 12:35:51 följande:
    Nej hon är inte sexig
    hon är en av de zexigaste jag sett, jag tänker på zex när jag ser henne
Svar på tråden Zara Larssons hat/hån mot Israel efter Hamas terrorism mot festival, över 250 unga avrättade..