Anonym (grill) skrev 2023-10-18 20:50:31 följande:
Beror på vem man frågar. När män är attraherade av kvinnliga kollegor så säger kvinnor ofta att de är där för att jobba, inget annat. Det brukar låta annorlunda när kvinnor själva är attraherade av män på jobbet.
Om kvinnor är attraherade av män på jobbet så tycker de nog att det är smickrande om han visar intresse, även om han är upptagen.
Jag har däremot sett att om en man säger att han är attraherad av en kvinna på jobbet, och han är singel och hon också är singel, så är det inte lika positivt.
Det har inget med singelskapet eller inte att göra. Det har med attraktivitet att göra. Det är som sagt många fler än dessa tre som stött på mig, men det var dessa tre som något hände med. De andra var jag inte attraherad av (singlar eller ej).
Ett blev ett förhållande (båda singlar), ett blev en affär (båda singlar), en blev ett knull på en firmafest och ett efter (han hade flickvän).
Vad din syster säger skiter jag i, jag är inte hon. (Man kan dock tolka hennes försök att "säga till dig hur du ska vara och se ut" som att hon faktiskt står på din sida, med tanke på att din egen strategi inte tycks ge dig den framgång du söker.)