Inlägg från: Anonym (grill) |Visa alla inlägg
  • Anonym (grill)

har nån på jobbet stött

på dig?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden har nån på jobbet stött
  • Anonym (grill)
    Anonym (Nej men trodde det) skrev 2023-10-09 12:16:16 följande:

Nej men jag trodde det. Har berättat det här på forumet förut, manlig kollega spanade in min röv hela tiden och verkade attraherad vilket jag kanske övertolkade som intresserad. Men han agerade inte på det så efter ett halvår försökte jag själv agera på det men fick ett "tack men nej tack du vet ju att jag är gift" tillbaks.

Tror du att många kvinnor vill att män de är attraherade av, agerar?
  • Anonym (grill)
    Anonym (33) skrev 2023-10-18 05:08:19 följande:
    Jag hade velat att en man agerade, men han jag hade velat agerade är upptagen 
    Vill du att han agerar ändå?
  • Anonym (grill)
    Anonym (Tjejen) skrev 2023-10-18 07:30:01 följande:

När jag var dryga 20 var det en man som var runt 50 som flirtade med mig på ett lite tafatt sätt. Tyckte mest det var obegripligt.

Var han full och sluddrade? Pratade danska?
  • Anonym (grill)
    Anonym (Tjejen) skrev 2023-10-18 11:26:21 följande:
    Han hade fru och barn. Annars tycker jag om uppmärksamheten från mogna män som visar mer respekt och samma med mina kompisar.
    Ni tycker likadant allihop?
  • Anonym (grill)
    Anonym (33) skrev 2023-10-18 17:42:09 följande:
    Egentligen ja, men jag skulle aldrig ta initiativet eller pressa honom till det, även om jag tror att han är attraherad av mig också.
    Ja, sett att det inte är helt ovanligt att kvinnor vill det, trots att båda inte är singlar.
  • Anonym (grill)
    Anonym (Lx) skrev 2023-10-18 20:45:33 följande:
    Att vilja något är inget brott.

Det är verkligen inte ovanligt att män tar initiativ fast de inte är singlar.
    Beror på vem man frågar. När män är attraherade av kvinnliga kollegor så säger kvinnor ofta att de är där för att jobba, inget annat. Det brukar låta annorlunda när kvinnor själva är attraherade av män på jobbet. 

Om kvinnor är attraherade av män på jobbet så tycker de nog att det är smickrande om han visar intresse, även om han är upptagen.

Jag har däremot sett att om en man säger att han är attraherad av en kvinna på jobbet, och han är singel och hon också är singel, så är det inte lika positivt.
  • Anonym (grill)
    Anonym (Lx) skrev 2023-10-18 21:12:12 följande:
    Det har inget med singelskapet eller inte att göra. Det har med attraktivitet att göra. Det är som sagt många fler än dessa tre som stött på mig, men det var dessa tre som något hände med. De andra var jag inte attraherad av (singlar eller ej).

Ett blev ett förhållande (båda singlar), ett blev en affär (båda singlar), en blev ett knull på en firmafest och ett efter (han hade flickvän).

Vad din syster säger skiter jag i, jag är inte hon. (Man kan dock tolka hennes försök att "säga till dig hur du ska vara och se ut" som att hon faktiskt står på din sida, med tanke på att din egen strategi inte tycks ge dig den framgång du söker.)
    Nej, det beror mer på vem som säger att man är attraherad av en kollega. När en man är det, så är det sannolikt inte så att kollegan känner samma, han inbillar sig. Kvinnor är på jobbet för att jobba, och det är obehagligt att en man tänker på henne på det sättet.

Det är inte bara min syster som säger så, jag har sett många kvinnor säga samma. När kvinnor själva är attraherade av en man på jobbet, då tycker hon att det är helt andra regler för henne, och hon tycker att hennes känslor är angelägna.
    Nej, min syster tänker inte så. Hon vill mest förlöjliga mig.
  • Anonym (grill)
    Anonym (Lx) skrev 2023-10-18 22:02:43 följande:
    Nej. När en attraktiv man är intresserad av någon har han sannolikt tillräckligt med erfarenhet för att läsa av situationen korrekt.

Som de flesta attraktiva människor blir han flirtad med tillräckligt ofta för att veta när det händer. Samma med attraktiva kvinnor. Attraktiva män får också vara med om att kvinnor de inte är intresserade av stöter på dem. Fråga vilken snygg man som helst. Det har inte med kön att göra, hur gärna du än vill skylla på det.
    Klart det har med kön att göra, det är skillnad, även om många påstår att det inte är det. När kvinnor är attraherade och vill ha en man, så tycker hon att det känns angeläget, och hon tycker inte att det är fel. När män är attraherade av en kvinna och vill ha henne, då tycker kvinnor att det är fel att han inbillar sig att en kollega skulle vara intresserad. Man bör inte flirta med nån på jobbet då, tycker hon. Det är obekvämt och obehagligt för kvinnor. Jag har sett kvinnor tycka det är mer ok för dom att inleda nåt med en kollega, även om båda inte är singlar.
  • Anonym (grill)
    Anonym (Lx) skrev 2023-10-18 22:22:42 följande:
    Jag vet att det är så du tolkar det, men du har fel. Hade du varit en sån man som kvinnor vänder sig om efter hade du vetat om det. Det vet män som kvinnor som är attraktiva. Det finns ett snygghetsprivilegium i världen, vilket är brutalt men så är det. Det är där du ska leta efter svar istället för mellan dina ben. Sanningen är den att mindre attraktiva kvinnor också går och trånar och hoppas och vill att mannen de vill ha är intresserade tillbaka, precis som du.

Är man tillräckligt snygg brukar omgivningen låta en veta det, så det blir uppenbart för en när människor är intresserade.

Därmed inte sagt att du inte kan göra dig mer attraktiv, det kan alla. Men det hjälper ju inte när du gnäller om att vara man och att unga snygga kvinnor är dumma som inte vill ha dig. Du har så mycket mer agens än du vill erkänna.
    Jag har inte fel. Ja, det finns kvinnor som trånar efter män på jobbet. Skillnaden är att om de berättar om en kollega de är attraherade av, så uppmuntras de och det är inte fel att de känner så, att de tror att kollegan också kan vara intresserad. Det är inte lika patetiskt.
  • Anonym (grill)

När män pratar om en kollega han är attraherad av och att han tror hon kanske också kan vara intresserad, så har han fel. Män brukar inbilla sig sånt. Det är obehagligt för kvinnor att män på jobbet tänker så om dom. Kvinnor är på jobbet för att jobba. Det finns lämpligare ställen att träffa kvinnor på. Man träffas inte på jobbet. Det är inte bra att inleda nåt med en kollega. Det är så många hinder och problem när en man är attraherad av en kollega.
    När kvinnor däremot är attraherade av en man på jobbet, då har de problemen försvunnit, som genom ett trollslag. Poff. Nåt magiskt har hänt. Det kanske är Kärlekens Magi. Det är mycket här i livet som är ett mysterium.

• Anonym (grill)
    Anonym (Blähä) skrev 2023-10-19 11:59:37 följande:

Vissa män har svårt att läsa signaler. Oftast är det dom som har det svårt att finna någon. Antingen misstolkar dom intresse eller så missar dom intresse.
    men det finns män som klart och tydligt uppfattar och vet hur man tar det vidare om det finns gemensamt intresse. Det är en attraktiv egenskap. 

Det är jobbigt när någon missuppfattar vänlighet och vänskap som mer, man vill inte vara någon som sårar och vilseleder. Samtidigt vill man kunna få vara sig själv bland folk och en trevlig och glad person utan att behöva kompromissa bort saker för någon kan missuppfatta och det blir jobbigt. 

Tror faktiskt inte speciellt många män känner sig besvärade på jobbet av efterhängsna kvinnor som inte fattar vinken, men tyvärr händer det ofta för kvinnor. Kvinnor är generellt mer selektiva med vem dom är villiga att investera i, medan män finner en större procent av kvinnor attraktiva och liggbara.

håller med det som någon annan sa, din syster kanske inte alltid har sagt rätt saker eller tänkt igenom alla råd, men hon ger dig nog råd för att hon bryr sig och vill hjälpa dig få mer framgång på kärleksplanet. Vill du inte lyssna så sluta beklaga dig. Vill du inte ha råd så säg ifrån. Vill du komma vidare och må bättre i tankarna så sök terapi.

Ja, kvinnor är bättre på att läsa signaler. Män tror att en kvinna är intresserad bara för att hon är glad, trevlig och tittar på honom. Därför bättre att kvinnor tar första steget. För då blir det inte obehagligt för henne, och han riskerar inte att göra bort sig.

Det håller inte jag med om. Jag vet hur min syster är.
  • Anonym (grill)
    Anonym (Blähä) skrev 2023-10-19 12:02:07 följande:
    Sannolikheten är kanske större i dessa fallen....därav uppmuntran.
    Säkert. Sen så vill många kvinnor trycka ner och förlöjliga män. Män ska inte tro att de har nåt som kan attrahera kvinnor.
  • Anonym (grill)
    Anonym (Mannen) skrev 2023-10-19 12:11:36 följande:

Haha nej det har knappast förekommit men en gång var det en kvinna som mycket diskret visade att hon ville jobba tillsammans med mig. Jag fattade inte vinken direkt utan låtsades som ingenting men efteråt blev jag väldigt smickrad. Faktiskt blir jag lite varm när jag tänker på den händelsen. 

Män inbillar sig saker. Jag trodde att en yngre tjej på jobbet var flrtig när jag fick en del djupa blickar, hon såg mig rakt i ögonen och när vi småretades med varann.
    En annan tjej på jobbet var närgången, det var bara vi två där. Två gånger så dök hon upp bakom mig och smet förbi, strök sig mot mig utan att säga nåt. Jag märkte att hon blev pratig när hon sett mig några gånger. Så jag trodde att hon flirtade.
  • Anonym (grill)
    Anonym (Blähä) skrev 2023-10-19 12:14:40 följande:
    Ja och många kvinnor tar ju första steget så varför klaga en massa? Om de inte tar det med dig så finner de inte dig attraktiv på det sättet eller så skickar du inte själv ut tydliga signaler om att du är intresserad.
    Många vågar inte men vill att män ska ta första steget. Förvirrande eftersom de flesta kvinnor inte vill att män ska göra det. Jag sänder inte ut tydliga signaler eftersom de är opassande och kvinnor tycker sånt är obehagligt på jobbet.
  • Anonym (grill)
    Anonym (Blähä) skrev 2023-10-19 12:12:33 följande:
    Nä, vill vill bara inte ha en massa missförstånd och få skulden för att du blir besviken och leva med att det blir obekvämt på jobbet.

om du har svårt att uppfatta signaler, så be en närvarande vän hjälpa dig och tolka dom. Om vännen säger att nej du missförstår nog så lyssna på det.
    Jo, många kvinnor vill trycka ner män, och tycker att det är andra regler för kvinnor. Det här vet de flesta.
  • Anonym (grill)
    Anonym (Blähä) skrev 2023-10-19 12:18:06 följande:
    Hon kan mycket väl varit flörtig, men inte menat något mer än att ha lite skoj.
    även de som är bra på flörtande behöver öva sig. Hon tänkte kanske att det var safe att göra det med dig och att du förstod att det bara var en lek.
    Ja, jag som är man trodde givetvis det, för män är lättlurade och inbillar sig saker. Om hon var attraherad det vet jag inte dock.
  • Anonym (grill)
    Anonym (Blähä) skrev 2023-10-19 12:18:06 följande:
    Hon kan mycket väl varit flörtig, men inte menat något mer än att ha lite skoj.
    även de som är bra på flörtande behöver öva sig. Hon tänkte kanske att det var safe att göra det med dig och att du förstod att det bara var en lek.
    Ni som är bra på att flörta, hur ofta övar ni er? Övar ni oavsett om ni är singlar eller i förhållande? Ni som är bra på att flörta, hur vet ni om nån bara leker och vill ha lite skoj?
Svar på tråden har nån på jobbet stött