När andra kritiserar din kropp
Tycker du att människor är överkänsliga om de blir sårade och inte tål när nån klankar ner på deras kropp?
Ska man istället kunna skratta åt sig själv och inte ta sig själv på så stort allvar?
Tycker du att människor är överkänsliga om de blir sårade och inte tål när nån klankar ner på deras kropp?
Ska man istället kunna skratta åt sig själv och inte ta sig själv på så stort allvar?
Det är positivt om det inte har hänt er att vuxna människor har klankat ner på era kroppar. Jag skulle nog hellre höra från de som varit med om att vuxna människor klankat ner på din kropp. Vad de tycker.
Jag var med om något i den stilen för några år sedan. En yngre kollega utbrast -faaan va tjock du är -. Den gången fann jag mig och svarade, med ett soligt leende - tack flr komplimangen-. Hon blev mycket tyst när andra i gruppen började gapskratta..
De enda som kommenterar min kropp nu i vuxen ålder är min bästa vän samt äldre människor som tror det är ok att oombedda kommentera andras kroppar om de ger en komplimang. Min bästa vän har fel när hon tror det är ok för henne att komma med kommentarer om min kropp. Det är bara subbigt att komma med pikar om någons kropp
Är man och drygt 170cm lång.
Har som tur är ett relativt gott självförtroende och har tack vare att jag är rolig och social, haft ganska lätt för att flirta med kvinnor.
Längden har dock alltid varit ett känsligt kapitel.
Många kvinnors ideal är ju ?en lång, mörk man? och i samhällets och kulturen syn är ju stor= bra, mäktig, naturlig ledare , m.m.
Tänker ibland att man aldrig skulle kommentera folks fetma på samma nedsättande vis som deras korta längd. Men det finns en sorts ?längdrasism? som är ganska tydlig när man är lyhörd för den.
Min son som har ung. samma kroppsbyggnad som jag, hade det ganska jobbigt under uppväxten.
Att vara ?lillkillen? i klassen kan vara sjukt jobbigt, spec. när det gäller idrott och tjejers uppmärksamhet..