När andra kritiserar din kropp
Tycker du att människor är överkänsliga om de blir sårade och inte tål när nån klankar ner på deras kropp?
Ska man istället kunna skratta åt sig själv och inte ta sig själv på så stort allvar?
Tycker du att människor är överkänsliga om de blir sårade och inte tål när nån klankar ner på deras kropp?
Ska man istället kunna skratta åt sig själv och inte ta sig själv på så stort allvar?
Men ingen klankar ner på min kropp. Har svårt att tro att vuxna fullt utvecklade i hjärnan klankar ner på någons kropp.
ingen gör så
Vet inte. Det har inte hänt mig sedan Andreas kommenterade mina icke existerande bröst i sjunde klass. Vanliga, snälla människor ägnar sig inte åt sånt och jag undviker de övriga. Tänker på en grej Jonas Gardell skrev för många år sedan: Allt jag kräver i mitt liv är kärlek och respekt, och de som inte kan ge mig det har inget i mitt liv att göra.
Det är positivt om det inte har hänt er att vuxna människor har klankat ner på era kroppar. Jag skulle nog hellre höra från de som varit med om att vuxna människor klankat ner på din kropp. Vad de tycker.
Jag var med om något i den stilen för några år sedan. En yngre kollega utbrast -faaan va tjock du är -. Den gången fann jag mig och svarade, med ett soligt leende - tack flr komplimangen-. Hon blev mycket tyst när andra i gruppen började gapskratta..
Jag var med om något i den stilen för några år sedan. En yngre kollega utbrast -faaan va tjock du är -. Den gången fann jag mig och svarade, med ett soligt leende - tack flr komplimangen-. Hon blev mycket tyst när andra i gruppen började gapskratta..
Får ibland höra att jag är smal eller tunn i kroppen. Och folk tror att jag även är svag. Kan tycka det är irriterande för jag vet redan detta och försöker gå upp i vikt. Att min kropp är nätt behöver inte andra kommentera. Är 160 och ganska smal.
De enda som kommenterar min kropp nu i vuxen ålder är min bästa vän samt äldre människor som tror det är ok att oombedda kommentera andras kroppar om de ger en komplimang. Min bästa vän har fel när hon tror det är ok för henne att komma med kommentarer om min kropp. Det är bara subbigt att komma med pikar om någons kropp
De enda som kommenterar min kropp nu i vuxen ålder är min bästa vän samt äldre människor som tror det är ok att oombedda kommentera andras kroppar om de ger en komplimang. Min bästa vän har fel när hon tror det är ok för henne att komma med kommentarer om min kropp. Det är bara subbigt att komma med pikar om någons kropp
Varför vill du att TS ska upprepa exakt vad andra sagt som har sårat henne? Och vem minns ordagrant vad folk har sagt?
Precisera dina motiv här är du snäll, för de verkar faktiskt vara rätt mörka
När vi jag gick i skolan var det flera killar som alltid kommenterade tjejernas kroppar, vilka som var snygga, vilka som var fula, vilka som bara var gråa.
Dom pratade om tjejernas vikt, bröst speciellt brösten osv.
Några av killarna kom i grupp och tafsade tjejerna på brösten, det fick fortgå trots att vuxna gick förbi. Jag blir arg bara jag tänker på att hur det kunde få fortgå.
Jag har sen skrivit tidigare här om min dotters skola i högstadiet.
Där grep dock skolan in på ett bra sätt.
Där var det ett gäng killar som la ut på snapchat en lång lista på tjejerna i skolan, där dom kritiserade utseenden, där dom beskrev ingående tjejernas kroppar, skrev om deras bröst och var för jävliga mot vissa.
Att dom hellre skulle ta livet av sig än att vara ihop med vissa av tjejerna.
Vissa av tjejerna tog åt sig fruktansvärt mycket och blev jätteledsna och kände sig utskämda, fattar inte killarna hur illa dom gjorde vissa tjejer?
Min dotter hamnade i en grupp som varken var bra eller dålig och blev inte personligen påhoppad eller att hennes kropp ingående beskrevs men många av hennes kompisar både dom som ansågs tjocka eller inte så snygga men också dom som fick sina kroppar ingående beskrivna och deras bröst beskrevs.
Dessa killar betedde sig avskyvärt, men det var ju dom, inte ska alla killar så skit för det, andra killar tyckte ju också att detta var avskyvärt.
Skolan agerade bra och omedelbart, tjejerna fick prata i grupp och enskilt med lärare och andra i personalen på skolan. Även alla killar om inte gjort något fick prata om detta med skolpersonal.
Skolan skrev till alla föräldrar och berättade vad som hänt och hur dom agerat och om någon ville ha mer hjälp.
Killarna som gjort det fick givetvis konsekvenser, samtal med personal, ett par ångrade sig medans andra inte brydde sig. 2 st som fortsatte blev till slut avstängda ifrån skolan ett kortare tag.
Varför vill du att TS ska upprepa exakt vad andra sagt som har sårat henne? Och vem minns ordagrant vad folk har sagt?
Precisera dina motiv här är du snäll, för de verkar faktiskt vara rätt mörka
Den som tar sig rätten att kritisera och klanka ner på andras kroppar, ska givetvis kunna tåla samma sak för egen del.
Är man och drygt 170cm lång.
Har som tur är ett relativt gott självförtroende och har tack vare att jag är rolig och social, haft ganska lätt för att flirta med kvinnor.
Längden har dock alltid varit ett känsligt kapitel.
Många kvinnors ideal är ju ?en lång, mörk man? och i samhällets och kulturen syn är ju stor= bra, mäktig, naturlig ledare , m.m.
Tänker ibland att man aldrig skulle kommentera folks fetma på samma nedsättande vis som deras korta längd. Men det finns en sorts ?längdrasism? som är ganska tydlig när man är lyhörd för den.
Min son som har ung. samma kroppsbyggnad som jag, hade det ganska jobbigt under uppväxten.
Att vara ?lillkillen? i klassen kan vara sjukt jobbigt, spec. när det gäller idrott och tjejers uppmärksamhet..
Är man och drygt 170cm lång.
Har som tur är ett relativt gott självförtroende och har tack vare att jag är rolig och social, haft ganska lätt för att flirta med kvinnor.
Längden har dock alltid varit ett känsligt kapitel.
Många kvinnors ideal är ju ?en lång, mörk man? och i samhällets och kulturen syn är ju stor= bra, mäktig, naturlig ledare , m.m.
Tänker ibland att man aldrig skulle kommentera folks fetma på samma nedsättande vis som deras korta längd. Men det finns en sorts ?längdrasism? som är ganska tydlig när man är lyhörd för den.
Min son som har ung. samma kroppsbyggnad som jag, hade det ganska jobbigt under uppväxten.
Att vara ?lillkillen? i klassen kan vara sjukt jobbigt, spec. när det gäller idrott och tjejers uppmärksamhet..
Jag är nog indirekt irriterande. Kan säga sånt som "äsch, nu har jag gått upp lite, bäst att ta tag i det innan jag blir en soffpotatis" även om vännen som sitter bredvid har många fler pluskilon.
Jag försöker sluta med det, för det är klart inte bra att säga sånt heller.
Men jag vet ju bara vilken kropp och vikt jag känner mig bra med. Andra får tycka precis hur de vill och är de nöjda och glada så you go, girl!