Inlägg från: cutepenguin |Visa alla inlägg
  • cutepenguin

Gravid från augusti eller september

Golden23 skrev 2023-10-08 12:33:53 följande:

om jag blev gravid i september är inte 3+ på graviditetstestet lite för mycket då? Står att man ska räkna 3+2 veckor då får man när befruktningen skedde ?
    så minst för 5 veckor sedan ? 🤔

blir så förvirrad 

Du skrev ju själv någon kommentar upp att du är i vecka 6 om du blev gravid i september. Då stämmer ju 3+ på graviditetstestet. 

Men som tidigare skrev är det ju säkrast att boka in ett VUL för att kolla hur långt gången du är. 🥰

• cutepenguin
    Golden23 skrev 2023-10-08 12:48:36 följande:

Ska ringa imorgon om detta 

för 5 veckor sedan det var då jag hade den blödningen och det är enligt testet då jag skulle blivit befruktad och hade då inte haft samlaget i september än. 

det är svårt att veta men försöker kolla på något logiskt och koppla ihop 

Testet du tagit visar ju när befruktning skedde, dvs för ungefär 3 veckor sedan. Om blödningen du hade för 5 veckor sedan var mens, så borde du haft ägglossning ungefär 2 veckor efter det. Vilket stämmer överens med testet nu som visar 3+ om du blev gravid då.

• cutepenguin

Veckorna testet visar, dvs 1-2, 2-3 eller 3+ är när befruktning skedde. Att du sen är gravid i vecka 5-6 nu är ju räknat från sista mensens första dag. Så blanda inte ihop dessa 🥰

Svar på tråden Gravid från augusti eller september