• Golden23

Gravid från augusti eller september

hade oskyddat sex i augusti och mensen i augusti var 2-3 dagar lång och den var inte som mensen brukar, den var kraftig 2 dagar och sedan tvärslut.

har tagit några graviditetstest som visat negativt. Mensen i september kom aldrig 

men jag hade Också i september sex men killen kom inte i mig ( kan ha hänt att ngt kom i det vet jag inte) 

tog test igår efter att ha haft spända bröst i några dagar och ett illamående som börjar stiga. Testet visade starkt plus så tog ett graviditetstest med veckor som visade 3+

tror ni att graviditeten är från augusti eller nu i september? 

• Svar på tråden Gravid från augusti eller september
  • Maymom

Du får vara mer specifik med datum för mens och sex om vi ska kunna gissa.

• Golden23

hade mens 1-4 augusti detta oskyddade sex någon gång mellan 8-11 augusti  ägglossning runt den 14e

28-29 augusti kom blödningen som var kraftig i två dagar och pytteliten den tredje dagen för att sedan försvinna

Hade oskyddat sex den 9 september där killen drog ut och inte kom i mig. men kan ha hänt ändå?

mensen i september kom aldrig utan tydligt plus och +3 på det digitala 

Hoppas detta hjälper 🙏🙏

• Golden23

kan till lägga att jag hade mens 29jul - 1 aug 

och isf är jag gravid i
    vecka 11 

eller gravid i vecka 6 om det skedde i september 

om graviditeten var från augusti borde jag då inte ha fått Utslag på graviditeten tidigare ? 

• Maymom

Min gissning är att du blev gravid i september. Men bäst är nog att ringa mvc och göra ett vul för att kolla, om du behöver veta vilket det är.

• Golden23

om jag blev gravid i september är inte 3+ på graviditetstestet lite för mycket då? Står att man ska räkna 3+2 veckor då får man när befruktningen skedde ?
    så minst för 5 veckor sedan ? 🤔

blir så förvirrad 

• cutepenguin
    Golden23 skrev 2023-10-08 12:33:53 följande:

om jag blev gravid i september är inte 3+ på graviditetstestet lite för mycket då? Står att man ska räkna 3+2 veckor då får man när befruktningen skedde ?
    så minst för 5 veckor sedan ? 🤔

blir så förvirrad 

Du skrev ju själv någon kommentar upp att du är i vecka 6 om du blev gravid i september. Då stämmer ju 3+ på graviditetstestet. 

Men som tidigare skrev är det ju säkrast att boka in ett VUL för att kolla hur långt gången du är. 🥰

• Golden23

Ska ringa imorgon om detta 

för 5 veckor sedan det var då jag hade den blödningen och det är enligt testet då jag skulle blivit befruktad och hade då inte haft samlaget i september än. 

det är svårt att veta men försöker kolla på något logiskt och koppla ihop 

• cutepenguin
    Golden23 skrev 2023-10-08 12:48:36 följande:

Ska ringa imorgon om detta 

för 5 veckor sedan det var då jag hade den blödningen och det är enligt testet då jag skulle blivit befruktad och hade då inte haft samlaget i september än. 

det är svårt att veta men försöker kolla på något logiskt och koppla ihop 

Testet du tagit visar ju när befruktning skedde, dvs för ungefär 3 veckor sedan. Om blödningen du hade för 5 veckor sedan var mens, så borde du haft ägglossning ungefär 2 veckor efter det. Vilket stämmer överens med testet nu som visar 3+ om du blev gravid då.

• cutepenguin

Veckorna testet visar, dvs 1-2, 2-3 eller 3+ är när befruktning skedde. Att du sen är gravid i vecka 5-6 nu är ju räknat från sista mensens första dag. Så blanda inte ihop dessa 🥰

Svar på tråden Gravid från augusti eller september