Inlägg från: Anonym (Ff) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ff)

Mat till Babyshower

Minipajer i muffinsformar är perfekt att göra i förväg och värma upp på dagen, passar så bra till brunch! Du kan skapa flera varianter av dem också, tex spenat och ost. Quiche Lorraine, lax, svamp mm?. Jag skulle satsa på några såna varianter och skippa pizzan, som tar upp mer plats i ugnen för mindre mat s.a.s.

Bra att du tänker på att ta hand om dig!

Exempel https://sallysbakingaddiction.com/mini-quiche-recipe/

• Anonym (Ff)
    grimaserar skrev 2023-10-07 15:44:36 följande:
    Anonym (Ff) skrev 2023-10-07 15:32:25 följande:

Minipajer i muffinsformar är perfekt att göra i förväg och värma upp på dagen, passar så bra till brunch! Du kan skapa flera varianter av dem också, tex spenat och ost. Quiche Lorraine, lax, svamp mm?. Jag skulle satsa på några såna varianter och skippa pizzan, som tar upp mer plats i ugnen för mindre mat s.a.s.

Bra att du tänker på att ta hand om dig!

Exempel https://sallysbakingaddiction.com/mini-quiche-recipe/

Min syster gillar pizza, så tänker att jag nog kör det ändå. Är inte pizzabullar lite tråkigt, väldigt barnkalasigt det kanske går att få kul? På flera bruncher jag varit på har de också haft minde slicer med pizza, tänker att jag gör en plåt och klipper upp och toppar med ruccola, färglada tomater och burrata typ, så att det blir som pizzasnittar. :) 

Men små pajer lät som ett trevligt förslag... Funderade också på att göra piroger med olika fyllning, men pajer kanske är trevligare även om det är lite mer jobb :) Hade också en tanke på att göra en stor omelett, och göra "snittar" av den och toppa med kantarellstuvning och persilja... Men det är ju inte toppen att frysa innan så kanske är trevligare med pajer eller piroger med svamp :)

Ett tips till angående minipajerna för att göra det lättare är att använda färdig pajdeg eller smördeg på rulle och bara stansa ut rundlar ur som du lägger i muffinsformarna. Då blir det ju bara fyllningarna du behöver göra, och ev. toppa med ost om det inte finns i fyllningen.
Svar på tråden Mat till Babyshower