Mat till Babyshower
Min syster är gravid och jag har dragit ihop hennes närmaste vänner för en chans för alla att hänga innan hon får fullt upp med en liten. Vi kommer bli mellan 10-20 personer och jag har tänkte fixa brunch. Nu till saken hör att jag just nu är hysteriskt trött, av flera olika anledningar, så jag vill försöka göra det så smidigt jag bara kan med mat jag kan göra innan. Hittills har jag bakat minichokladkakor, rabarberkakor och stekt amerikanska pannkakor som jag tänkte att jag kan värma på i ugnen. Tänker att jag kanske gör pizzaslicar och bakar bröd dagen innan, och sedan tänker jag någon äggröra, frukt och grönsaker och goda ostar.
Har någon förslag på mat som kan göras lång i förväg (helst flera veckor) och kan frysas eller på annat sätt förvaras? Tror ni att det skulle funka att göra pizzan innan och sedan värma på den eller blir den för seg? Förstår att det låter som lite jobb att bara slänga in en pizza i ugnen men just nu känner jag att jag tror att det är bra om jag gör så lite som möjligt samma dag så att jag orkar vara trevlig mot människorna som kommer :)