Vad är det för människa ?
Förstår att det är en tuff sits.
Det är svårt att komma med råd och tankar då det så klart bara är din sida som syns här och den saknar lite info känns det som.
Som fler säger så är det klokt att avvakta lite när man flyttar ihop om det är barn inblandade, men det är lätt att vara efterklok och svårt att tänka förnuftigt när allt känns rosenrött.
Att hon duschar med sin son, ja det låter väl inte helt vanligt i den åldern men som fler nämnt kanske hon behöver/har behövt göra det pga hans diagnos. Finns vissa barn som fortfarande sover med sin förälder i den åldern. Har du frågat varför han inte duschar själv?
Att hon inte säger åt sonen, har dåligt med regler är något jag tror är rätt vanligt hos ensamstående föräldrar med dåligt samvete(alltså inte hos alla ensamstående). Det är jobbigt att leva med det, framförallt om två barn bor ihop och bara den ena får regler att förhålla sig till och tillsägelser om den missköter sig. I slutändan är det ju hennes son som förlorar på det då han kan bli odräglig av det.
Du skriver även att hon är dålig på att diskutera saker i stunden. Har du provat att vänta och ta det lite senare när hon är lugn? Vissa människor är svåra att prata med i stunden och har oftare vettigare och trevligare saker att säga om man tar det dagen efter eller så.
Jag tycker det är konstigt att hon berättade om graviditeten för sin son först, vad sa hon när du frågade varför?
Däremot så tänker jag att det är rätt att hon försöker involvera sonen i det, ge honom ansvar och få känna sig stor, så gör jag också med min som ska bli storebror och det har ju inget med pappan att göra utan att han dels ska förstå att lillebror behöver hjälp och att han kan hjälpa lillebror och att han är en del i det hela.
Det konstiga är ju framförallt det som händer efter KUB. Att du inte får följa med på bokade tider och hot mot ditt ex. Här måste ni ju ha pratat om det som händer, vad säger hon, varför gör hon så? Kan du minnas nåt annat som hänt som dragit igång det? Har hon inte nämnt nån orsak?
Beteendet känns väldigt märkligt. Det är ju väldigt konstigt att bete sig så istället för att ta upp hur man känner och avbryta förhållandet. Har hon tidigare historia av depression eller liknande? Eller har du misstänkt att hon också har adhd? Tänker om graviditeten utlöst nåt. Det ska ju rätt mycket till för att man ska slänga ut pappan när man är gravid.