• Anonym (Anonym)

    Flickvän sen 10 år otrogen.

    Hej. Sitter mitt i nyheten om att min flickvän sen 10 år har varit otrogen. 
    Hon har en historia med beroende och kraftig alkoholdrickning. På söndag som var mötte hon en vän ute för middag, vilket spårade ut helt och hållet. Hon och denna väninnan har sen tidigare en tendens att dricka tills de stupar. Nu hamnade de på efterfest med droger. Min flickvän kysste då en annan man och mottog oralsex från honom också. 

    Det är första gången hon är otrogen, vi upplevde för 6 veckor sedan vårat andra missfall. 
    Jag är helt förstörd. Vet inte vad jag ska ta mig till. Gråter och gråter. Hon säger hon har kraftiga blackouts från kvällen, och den ända anledning till att hon visste att hon fått oralsex va för att jag fick henne till att kontakta dom honvar på efterfest med.Vad ska jag göra? Vad hade ni gjort? 

  • Svar på tråden Flickvän sen 10 år otrogen.
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-10-06 17:04:16 följande:

    Jag förstår helt vad ni menar. Men 10 år är en lång tid ihop. Mitt kontaktnät där jag bor är inte det bästa. Älskar henne fortfarande men det gör så jävla ont i mig när jag tänker på det hon har gjort. 
    Hon har varit ifrån droger i 13 år, med endast 3 återfall. Jag har ställt upp hela vägen, vi äger en lägenhet ihop. Ska jag börja om från 0? 
    Hur hittar man ens ny tjej o nya vänner? Alla mina gamla vänner har jag gett upp efter flytten då det bara ebbade ut. Har egentligen ingen här. Förutom henne...


    Man kan inte hänga på en person. Du ska kunna klara sig ändå. Hårt men det är ju så tyvärr. Hon är inte bra för dig. Hon verkar inte ens bra för sig själv. Men du har inget jäkla ansvar att fixa henne överhuvudtaget. Hur lång tid har hon supit så? 10 år spelar ingen roll om ni haft det så länge borde du lämnat henne tidigare. 


    Väns på det. Fråga dig själv varför du inte anser dig själv vara värd bättre istället och varför du tar detta? Hur mår du själv egentligen? Hur är ditt självförtroende? 


    Har du inga vänner behöver du skaffa nya. Eller återuppta de gamla. Det går. Du kan iallafall inte hänga allt på en person. Rätt som det är kanske hon lämnar dig (vilket hon egentligen redan gjort för hon verkar ju knappast värdesätta er överhuvudtaget då hon utsätter dig för det där), vad gör du då? 


    Nej, det är inget att bygga på. Otrohet dessutom. Det lär hända igen.

  • Anonym (Jessica)

    Har själv massor med vänner som jag kanske bara träffat någon gång per är just för de bor långt ifrån. Men vänner, det MÅSTE man ha. För att må bra. För att ha nån att prata med. Man behöver det. 

    Känns mer som du är rädd att lämna henne för du är rädd för att bli ensam .

  • Anonym (H)

    Klart du kan börja om utan henne. Jag vet en som inte hade vänner, kärleken tog slut och pga tragiska omständigheter inte ägde mer än kläderna på kroppen och inte hade en egen bostadm 2 år efter den händelsen hade han hittat ny kärlek, fått jobb, blivit sambo och fått ett barn. 

    Ju mer du drar ut på den där dåliga relationen ju svårare blir det. 

    Du kommer få fler möjligheter om du väljer bort henne från ditt liv. Din lycka kan inte ligga i händerna på en annan människa. Du måste börja ta hand om dig. Ni kan sälja lägenheten, du kan gå med i någon kvällskurs eller skaffa en hobby där du kan träffa andra och skapa nya vänskapsrelationer. Gör sånt du mår bra av, dejta en annan tjej sen som är vettig. För helt ärligt hur lämplig tycker du din tjej är som mamma? Jag kan lova dig att du kommer få problem om hon blir gravid. 

  • Zoldaten76

    Dra därifrån om du vet vad som är bäst för dig. Och skaffar du barn med henne måste du vara komplett galen...
    Skärp till dig nu och va utan henne iallafall i 3 mån..jag lovar att du kommer inse att du har det bättre utan henne...
    Som sagt. Skärp till dig..

  • Anonym (suck)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-10-06 18:19:14 följande:

    Hon studerar och jobbar till vanlig. Det här vet jag är alltför mycket för henne pga hennes tidigare liv. Att det sker nu med missfall nr 2 som var ganska våldsamt har jag lite att säga på. Önskar mig ett barn och trodde vi va redo för det. Jag har aldrig känt sån här fysisk onde. En kompis långt ifrån sa att jag hade panikattacker. Vet seriöst inte vad jag ska ta mig till....


    Vet du verkligen inte det är du bara inte stark nog att göra det du vet att du borde göra?

    Jag tycker du borde gå och prata med någon professionell om detta för det du gör är väldigt självdestruktivt.
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (Lis) skrev 2023-10-06 08:10:18 följande:

    Säg åt henne att söka hjälp för hennes problem. Vägrar hon så gå. 


    Kan hon ta tag i problemet och ni kan prata om det så kanske det går att rädda. 

    Vad är det förresten för vidrig man som utfört sexuella  handlingar med henne  när hon varit så borta?


    Förmodligen en man som var lika borta som den vidriga kvinnan som tog emot sexet. 
  • Anonym (Anonym)

    Uppdatering utav situationen.  Vi går nu parterapi. Min flickvän har ju sen tidigare ett beroende som vi pratat mycket om osv. Händelsen från kvällen uppger att hon inte kommer ihåg så mycket. Hon har varit på övergreppssamtal där de anser att detta är ett övergrepp och inte frivilligt. Vår terapeut säger att vi bör tänka bägge delar. Otrohet/övergrepp. Pga att hon va så väck som hon var... 

    Älskar henne massor men till tider i löpet av dygnet svirrar tankarna runt och jag vet inte ut eller in. 

    Hon har lovat att sluta dricka, möta densamma kompisen hon var ute med den kvällen och hon betalar för parterapin. 

    Tycker ni detta låter vettigt? Bör man fortsätta? 

  • felicityporter
    Anonym (Anonym) skrev 2023-10-21 15:22:50 följande:

    Uppdatering utav situationen.  Vi går nu parterapi. Min flickvän har ju sen tidigare ett beroende som vi pratat mycket om osv. Händelsen från kvällen uppger att hon inte kommer ihåg så mycket. Hon har varit på övergreppssamtal där de anser att detta är ett övergrepp och inte frivilligt. Vår terapeut säger att vi bör tänka bägge delar. Otrohet/övergrepp. Pga att hon va så väck som hon var... 

    Älskar henne massor men till tider i löpet av dygnet svirrar tankarna runt och jag vet inte ut eller in. 

    Hon har lovat att sluta dricka, möta densamma kompisen hon var ute med den kvällen och hon betalar för parterapin. 

    Tycker ni detta låter vettigt? Bör man fortsätta? 


     Nej det är inget övergrepp. Jag finner det högst osannolikt och du bör lämna din flickvän om du ska ha en chans till en lycklig familj i framtiden. Men det är ju bara du som kan avgöra det.
  • Anonym (orion)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-10-21 15:22:50 följande:

    Vår terapeut säger att vi bör tänka bägge delar. Otrohet/övergrepp. Pga att hon va så väck som hon var... 


    Från din aspekt är det ju mest otroheten som är relevant, att hon alls 'hamnade' på en efterfest med droger som spårade ur. Om den manlige festdeltageren evt, skulle ha gjort sig skyldig till nån slags övergrepp pga. hennes alkoholpåverkan är ju mer en sak mellan hennes och denne. 

    Undrar också om du inte underdriver hennes nuvarande alkoholproblem iom. att du dels skriver att hon bara haft tre återfall på 10 år, men också skriver att hon och väninnan har för vana att dricka tills dom stupar. 
  • Anonym (suck)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-10-21 15:22:50 följande:

    Uppdatering utav situationen.  Vi går nu parterapi. Min flickvän har ju sen tidigare ett beroende som vi pratat mycket om osv. Händelsen från kvällen uppger att hon inte kommer ihåg så mycket. Hon har varit på övergreppssamtal där de anser att detta är ett övergrepp och inte frivilligt. Vår terapeut säger att vi bör tänka bägge delar. Otrohet/övergrepp. Pga att hon va så väck som hon var... 

    Älskar henne massor men till tider i löpet av dygnet svirrar tankarna runt och jag vet inte ut eller in. 

    Hon har lovat att sluta dricka, möta densamma kompisen hon var ute med den kvällen och hon betalar för parterapin. 

    Tycker ni detta låter vettigt? Bör man fortsätta? 


    Men varför frågar du när det är uppenbart att du skiter i vad någon här säger och ska ändå få det till att du ska vara kvar med henne?

    Om du är så fast besluten att vara kvar med henne till vilket pris som helst så är det väl så, eller?
Svar på tråden Flickvän sen 10 år otrogen.